2024-05-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Håller med. Hon ville ha tillbaka I bara men det fick hon inte

Jag lyssnade på den där podden hon var med i och pratade om I. Inget ont sagt om det men nu när man i efterhand vet att hon redan var gravid då med pojken som hon gjorde en sen abort på, då känns det inte som om något förutom Ilse spelar någon roll, precis som du säger.
Citera
2024-05-28, 20:43
Medlem
Absolut alla kroppar är fina
Men måste man lägga upp bild där håret syns? Ingen självrespekt alls eller?
Citera
2024-05-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag lyssnade på den där podden hon var med i och pratade om I. Inget ont sagt om det men nu när man i efterhand vet att hon redan var gravid då med pojken som hon gjorde en sen abort på, då känns det inte som om något förutom Ilse spelar någon roll, precis som du säger.

Ja och utseendet är de stor skillnad på. I och E alltså. Inte ett dugg lika varandra
E är lik L och T, alltså Js son
Citera
2024-05-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Absolut alla kroppar är fina
Men måste man lägga upp bild där håret syns? Ingen självrespekt alls eller?

Nej det där var faktiskt inte det minsta mysigt att få i plytet när man käkar middag.
Kanske ett betalt samarbete med Estrid ligger nära tillhands 😂
Citera
2024-05-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Bara jag som tycker hon verkar vara så känslokall när hon berättar att E är dålig?
Hade jag varit hon hade jag lipat och vara orolig men känns som hon förklarar det som att det är hakuna matata och det löser sig.
Alla är inte känslo människor men hon visar ju inga tecken på att hon är orolig eller mår dåligt över det.

Ja jag började gråta nät jag såg storiesen med ögonen stackars lilla tjej
Citera
2024-05-28, 21:44
Medlem
En genuin fråga (INGET HAT o INGEN MOBBNING!) till er här inne som har erfarenhet av prematurbebisar! Vad jag förstått av olika inlägg så är ni några stycken.

Jag förstår att det skiljer från bebis till bebis, men hur långt efter i utvecklingen räknar man med att så för tidigt födda bebisar är? Borde det inte finnas nån typ av ögonkontakt eller leende från E snart? Tycker varje film som läggs ut på henne där hon är vaken ser hon helt tom ut i blicken o inte en tillstymmelse till kontakt.
Som när bebisar är nyfödda. Hon är väl iaf drygt 3mån nu.

O som sagt, detta är en genuin fråga!
Citera
2024-05-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
En genuin fråga (INGET HAT o INGEN MOBBNING!) till er här inne som har erfarenhet av prematurbebisar! Vad jag förstått av olika inlägg så är ni några stycken.

Jag förstår att det skiljer från bebis till bebis, men hur långt efter i utvecklingen räknar man med att så för tidigt födda bebisar är? Borde det inte finnas nån typ av ögonkontakt eller leende från E snart? Tycker varje film som läggs ut på henne där hon är vaken ser hon helt tom ut i blicken o inte en tillstymmelse till kontakt.
Som när bebisar är nyfödda. Hon är väl iaf drygt 3mån nu.

O som sagt, detta är en genuin fråga!

Jag har bara erfarenhet av prematurfödd, dvs ingen mikroprematur utan ett av mina barn är född i vecka 35+6.
Hon var liten, vägde bara 2930 gram och var väl en 46 cm lång (stor för att vara fyra veckor tidig).

Hon hade inga som helst problem med utvecklingen och hängde med som alla andra. Var på bb nån vecka med henne och sen hem. Enda som skiljde henne mot de andra barnen var att hon var lite mindre. Hon gav svarsleenden etc vid två månaders ålder och lärde sig sitta, krypa och gå i samma ålder som mina andra barn.

Men som sagt, min dotter var ingen mikroprematur utan bara prematur.
Citera
2024-05-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Ja jag började gråta nät jag såg storiesen med ögonen stackars lilla tjej

Jag kan inte förstå att man väljer ta fram kameran i ett sånt ögonblick.
HOPPAS att Pannan tagit en bild från google och inte varit så osmaklig att fota Ebba.
Citera
2024-05-28, 22:05
Medlem
Citat:
Jag har bara erfarenhet av prematurfödd, dvs ingen mikroprematur utan ett av mina barn är född i vecka 35+6.
Hon var liten, vägde bara 2930 gram och var väl en 46 cm lång (stor för att vara fyra veckor tidig).

Hon hade inga som helst problem med utvecklingen och hängde med som alla andra. Var på bb nån vecka med henne och sen hem. Enda som skiljde henne mot de andra barnen var att hon var lite mindre. Hon gav svarsleenden etc vid två månaders ålder och lärde sig sitta, krypa och gå i samma ålder som mina andra barn.

Men som sagt, min dotter var ingen mikroprematur utan bara prematur.

Ok tack! Jag förstår ju att föds man så tidigt så räknar man ju ålder i korrigerad tid också o självklart kan det skilja en del. Men tycker ändå E ser helt tom ut… 💔
Citera
2024-05-28, 22:09
Citat:
Jag kan inte förstå att man väljer ta fram kameran i ett sånt ögonblick.
HOPPAS att Pannan tagit en bild från google och inte varit så osmaklig att fota Ebba.
Det står dock att det är en bild från google
Citera
2024-05-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Det står dock att det är en bild från google

Vad skönt 😮‍💨
Citera
2024-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ok tack! Jag förstår ju att föds man så tidigt så räknar man ju ålder i korrigerad tid också o självklart kan det skilja en del. Men tycker ändå E ser helt tom ut… 💔

Jag har aldrig behövt korrigera min dotter annat än när det gäller vikt och längd.
Hon har hängt med i utvecklingen precis som mina andra barn utan korrigerad ålder, så håller helt med dig om att Ebba framstår som utvecklingsförsenad. Men det har säkerligen med hjärnskadan hon har och som Pannan ärligt talat om- att den kan ge just utvecklingsstörningar 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in