2024-04-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Är det så dåligt då att man gräver när det är lögner på lögner och oärligt sätt att leva och försörja sig på? Tycker det är mer fascinerande med alla kryphål P lyckas hitta för att mygla systemet. Även att så få vågar vara kritiska till röviga föräldrar. Du är 100% frälst om du inte ser problematiken.

Jag känner mig rätt neutral i frågan. Jag har själv varit nyfiken därav så har jag också grävt. Men jag är inte heller enig er varje gång, som jag tidigare sagt så har hon själv uppgett allt detta men inte skrivit ut tex skuldsaldot. Att kalla att allting är lögn vet vi inte heller något om, för det enda vi vet är det som publicerats. Oärligt sett att leva på eller inte, hur många familjer tror du inte har skulder hos kronofogden och det senaste året har det ökat dramatiskt. Det kan vara din ”oärliga” granne, din arbetskompis, din oärliga vän! Det är oftast något som är skambelagt och som man inte pratar om. Det som jag tycker är hemskt då jag är medmänsklig är att detta kom fram under hemska förutsättningar när en insamling startades som dom själva inte bad om. Om man försöker sätta sig in hur det måste vara att vakna och somna till att läsa denna tråd dag in och dag ut, det kan inte kännas lätt. Som jag sagt förut så vet vi egentligen väldigt lite i det stora hela så jag försöker att tolka saker och ting snällt. Jag vill ändå ha ett hjärta och försöka förstå. Jag tycker är att det sprids väldigt mycket här inne som förmodligen inte är sanningsenligt och man bör tänka sig för både en och tre gånger när man läser något och förstå att det inte finns grunder och belägg för allting.
Citera
2024-04-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Är det förresten vanligt att prematura rycker så som I gör på senaste klippet P lagt ut för tycker hon sprätter och får okontrollerade ryckningar ofta 🤔
Också märkt att hon gör det. Dom gjorde en röntgen av hjärnan som var utan anmärkning tydligen. Dock utesluter det ju inte att det kan finnas funktionsnedsättningar. Sen utveckling/IF och sånt syns ju ej. Inte för att jag tror att det är nåt sånt. Men en MR säger inte allt. Men man kollar väl efter stroke ex.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-08 kl. 20:37.
Citera
2024-04-08, 20:27
Medlem
Dom kanske inte bad om insamlingen, men dom lät den fortgå och tog emot summan.

Och gick ut med att det skulle skänkas till spädbarnsfonden, som dock aldrig redovisades och verkar vara ytterligare en lögn.

Ska tilläggas att jag tycker att de kunde behålla allt, men gå då inte ut med att du ska skänka till spädbarnsfonden.

Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar
Jag känner mig rätt neutral i frågan. Jag har själv varit nyfiken därav så har jag också grävt. Men jag är inte heller enig er varje gång, som jag tidigare sagt så har hon själv uppgett allt detta men inte skrivit ut tex skuldsaldot. Att kalla att allting är lögn vet vi inte heller något om, för det enda vi vet är det som publicerats. Oärligt sett att leva på eller inte, hur många familjer tror du inte har skulder hos kronofogden och det senaste året har det ökat dramatiskt. Det kan vara din ”oärliga” granne, din arbetskompis, din oärliga vän! Det är oftast något som är skambelagt och som man inte pratar om. Det som jag tycker är hemskt då jag är medmänsklig är att detta kom fram under hemska förutsättningar när en insamling startades som dom själva inte bad om. Om man försöker sätta sig in hur det måste vara att vakna och somna till att läsa denna tråd dag in och dag ut, det kan inte kännas lätt. Som jag sagt förut så vet vi egentligen väldigt lite i det stora hela så jag försöker att tolka saker och ting snällt. Jag vill ändå ha ett hjärta och försöka förstå. Jag tycker är att det sprids väldigt mycket här inne som förmodligen inte är sanningsenligt och man bör tänka sig för både en och tre gånger när man läser något och förstå att det inte finns grunder och belägg för allting.
Citera
2024-04-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar

Skillnaden mellan P och J och den "oärliga" grannen, arbetskompis eller vännen är att dom inte överger sitt barn/bonusbarn för att dom inte har råd med bensinpengar och skiter blankaste fan i att betala underhåll så att det går till KF men samtidigt åker utomlands/shoppar/skaffar fler barn/lever livet..

Vill tro att vi flesta tyckte synd om P från början men fick en helt annan bild när sanningen uppdagades om hur hon behandlar lilla T och hur P aldrig tar ansvarar för
något i sitt liv. Den dagen p och j tar ansvar för pojken som exkluderas helt och slutar leva som parasiter på samhället kommer jag inte säga något.
Citera
2024-04-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Dom kanske inte bad om insamlingen, men dom lät den fortgå och tog emot summan.

Och gick ut med att det skulle skänkas till spädbarnsfonden, som dock aldrig redovisades och verkar vara ytterligare en lögn.

Ska tilläggas att jag tycker att de kunde behålla allt, men gå då inte ut med att du ska skänka till spädbarnsfonden.

+1

Kan inte någon skriva och fråga bankkvinnan och T.W om redovisningen av summan även om det var P och J som skrev att dom skulle skänka överskottet till SBF.
Citera
2024-04-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Också märkt att hon gör det. Dom gjorde en röntgen av hjärnan som var utan anmärkning tydligen. Dock utesluter det ju inte att det kan finnas funktionsnedsättningar. Typ IF och sånt. Inte för att jag tror att det är nåt sånt. Men en MR säger inte allt. Men man kollar väl efter stroke ex.

Kanske är vanligt?? Vi får hoppas att I inte är autistisk bara för då överger väl hennes far J henne helt!! Exakt, allt syns inte direkt utan märks väl först senare isf..
Citera
2024-04-08, 20:36
Medlem
Citat:
Kanske är vanligt?? Vi får hoppas att I inte är autistisk bara för då överger väl hennes far J henne helt!! Exakt, allt syns inte direkt utan märks väl först senare isf..

Nej precis, och sånt syns ju ej på röntgen.
Citera
2024-04-08, 20:38
Medlem
Citat:
Är det förresten vanligt att prematura rycker så som I gör på senaste klippet P lagt ut för tycker hon sprätter och får okontrollerade ryckningar ofta 🤔

Jag tänkte samma sak, vet ju att vissa bebisar är lite omogna i nervsystemet men denna bebis krampar ju uppenbarligen och ofta bara på höger sida. Brukar tyda på en hjärnskada men det gissar jag P har koll på.
Citera
2024-04-08, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tänkte samma sak, vet ju att vissa bebisar är lite omogna i nervsystemet men denna bebis krampar ju uppenbarligen och ofta bara på höger sida. Brukar tyda på en hjärnskada men det gissar jag P har koll på.

Då får vi hoppas dom betalat barnförsäkringen och inte låtit den gå till KF också..
Citera
2024-04-08, 20:49
Medlem
Citat:
Då får vi hoppas dom betalat barnförsäkringen och inte låtit den gå till KF också..

Jag är helt säker på att detta är den enda räkning de verkligen betalat för de vet ju om hur det kommer sluta. Och försäkringspengar får inte KF ta. Smuts.
Citera
2024-04-08, 20:49
Medlem
Citat:

De tror jag. Annars sägs väl försäkringen upp o då får dom ingen ersättning
Citera
2024-04-08, 20:52
Medlem
Jag ska inte tjata mer om det, man får utgå från att läkarna och föräldrarna haft koll för på senaste storyn är det väldigt ryckigt. Kanske tillhör det normala.
Mitt ena barn var tidigt född men ryckte inte så.

"Oftast en normalvariant som kan finnas från födseln och under de första veckorna. Vid frånvaro av andra sjukdomstecken är sprittighet inget allvarligt fenomen. Långa perioder av sprittighet eller skakighet kan ha neurologisk eller metabol orsak"

https://www.rikshandboken-bhv.se/ped...och-skakighet/
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-08 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in