Citat:
Är det så dåligt då att man gräver när det är lögner på lögner och oärligt sätt att leva och försörja sig på? Tycker det är mer fascinerande med alla kryphål P lyckas hitta för att mygla systemet. Även att så få vågar vara kritiska till röviga föräldrar. Du är 100% frälst om du inte ser problematiken.
Jag känner mig rätt neutral i frågan. Jag har själv varit nyfiken därav så har jag också grävt. Men jag är inte heller enig er varje gång, som jag tidigare sagt så har hon själv uppgett allt detta men inte skrivit ut tex skuldsaldot. Att kalla att allting är lögn vet vi inte heller något om, för det enda vi vet är det som publicerats. Oärligt sett att leva på eller inte, hur många familjer tror du inte har skulder hos kronofogden och det senaste året har det ökat dramatiskt. Det kan vara din ”oärliga” granne, din arbetskompis, din oärliga vän! Det är oftast något som är skambelagt och som man inte pratar om. Det som jag tycker är hemskt då jag är medmänsklig är att detta kom fram under hemska förutsättningar när en insamling startades som dom själva inte bad om. Om man försöker sätta sig in hur det måste vara att vakna och somna till att läsa denna tråd dag in och dag ut, det kan inte kännas lätt. Som jag sagt förut så vet vi egentligen väldigt lite i det stora hela så jag försöker att tolka saker och ting snällt. Jag vill ändå ha ett hjärta och försöka förstå. Jag tycker är att det sprids väldigt mycket här inne som förmodligen inte är sanningsenligt och man bör tänka sig för både en och tre gånger när man läser något och förstå att det inte finns grunder och belägg för allting.