Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har aldrig behövt korrigera min dotter annat än när det gäller vikt och längd.
Hon har hängt med i utvecklingen precis som mina andra barn utan korrigerad ålder, så håller helt med dig om att Ebba framstår som utvecklingsförsenad. Men det har säkerligen med hjärnskadan hon har och som Pannan ärligt talat om- att den kan ge just utvecklingsstörningar 😢

Tror du E har en hjärnskada?? Jag håller med om att hon ser tom ut i blicken och verkar ha ett extremt känsligt immunförsvar..
Citera
2024-05-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Tror du E har en hjärnskada?? Jag håller med om att hon ser tom ut i blicken och verkar ha ett extremt känsligt immunförsvar..

Jag tror inte utan jag vet, då Pannan själv gått ut med det. Att sen Pannan gärna vill kalla det för något annat är troligen för att Pannan inte är så insatt i sjukvårdsspråk eller vill få allt att verka så normalt. Bara de får komma hem och Pannan får sin grillning och bag in box vin så är allt bra, lulllull..

Sen kanske Pannan har ljugit sig blå i storiesar, man vet aldrig med henne då sanningen konstant är lite fluktuerarande.

Men om man nu ska lita på Pannan så är Ebba utvecklingsstörd och kommer så förbli. Därav den totalt tomma blick Ebbisen konstant uppvisar trots att Pannan garanterat valt ut de bästa bilderna att visa upp.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-28 kl. 22:47.
Citera
2024-05-28, 22:51
Medlem
Såklart P säger de är de med bedövningen endast för hon fått soc anmälningar att hon kanske skadar henne osv,
Citera
2024-05-28, 23:04
Medlem
Citat:
Jag tror inte utan jag vet, då Pannan själv gått ut med det. Att sen Pannan gärna vill kalla det för något annat är troligen för att Pannan inte är så insatt i sjukvårdsspråk eller vill få allt att verka så normalt. Bara de får komma hem och Pannan får sin grillning och bag in box vin så är allt bra, lulllull..

Sen kanske Pannan har ljugit sig blå i storiesar, man vet aldrig med henne då sanningen konstant är lite fluktuerarande.

Men om man nu ska lita på Pannan så är Ebba utvecklingsstörd och kommer så förbli. Därav den totalt tomma blick Ebbisen konstant uppvisar trots att Pannan garanterat valt ut de bästa bilderna att visa upp.

Kan du utveckla sjukvårdspråket mer för jag antar att du menar det P skrivit om att E fick en jätteliiiiiiiiiteeeen blödning som P skrivit och lindat in så fint i bomull..

Fler har ju reagerat på tom blick är som att E inte är där men ändå ligger där. Stackars barn att födas in i detta liv med så fruktansvärda förutsättningar..
Citera
2024-05-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Det står dock att det är en bild från google

Phuuu
Citera
2024-05-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Kan du utveckla sjukvårdspråket mer för jag antar att du menar det P skrivit om att E fick en jätteliiiiiiiiiteeeen blödning som P skrivit och lindat in så fint i bomull..

Fler har ju reagerat på tom blick är som att E inte är där men ändå ligger där. Stackars barn att födas in i detta liv med så fruktansvärda förutsättningar..

Hon har sagt att det är en liten skada bara vad nu det innebär
Citera
2024-05-28, 23:24
Medlem
Vad dom kan se hittils ja. Men intellektuell funktionsnedsättning t.ex. syns ej på dessa tester som gjorts, så det kan inte P uttala sig om än.
Håller också med om att hon ser lite tom ut i blicken. Men sen vet man ju inte vad som är normalt och inte med tanke på allt hon vart med om.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-05-28 kl. 23:29.
Citera
2024-05-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon har sagt att det är en liten skada bara vad nu det innebär

PVL blödning typ 1 enligt Pannan. Det är inget positivt 😢
Citera
2024-05-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Vad dom kan se hittils ja. Men intellektuell funktionsnedsättning t.ex. syns ej på dessa tester som gjorts, så det kan inte P uttala sig om än.
Håller också med om att hon ser lite tom ut i blicken. Men sen vet man ju inte vad som är normalt och inte med tanke på allt hon vart med om.

Jo men så är det, spädbarns hjärnor är väldigt duktiga på att "reparera sig"
Citera
2024-05-28, 23:30
Medlem
Nu måste jag ställa frågan- OM någon haft en prematur, gör man verkligen ögonbotteundersökningar då av ren rutin?
(Inte kommit på tal i min dotters fall men hon var ju som sagt inte född före vecka 32)

Enda fallen jag sett detta göras är när man misstänker shaken baby syndrome eller MBP - då gör man det alltid för att se om babyn utsatts för något.

Lär mig gärna något nytt idag så berätta gärna 😍
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-28 kl. 23:34.
Citera
2024-05-28, 23:37
Medlem
Citat:
Nu måste jag ställa frågan- OM någon haft en prematur, gör man verkligen ögonbotteundersökningar då av ren rutin?
(Inte kommit på tal i min dotters fall men hon var ju som sagt inte född före vecka 32)

Enda fallen jag sett detta göras är när man misstänker shaken baby syndrome eller MBP - då gör man det alltid för att se om babyn utsatts för något.

Hur kan man se om barnet utsatta för något genom undersökningen?
Citera
2024-05-28, 23:38
Medlem
Citat:

Ja det görs visst på rutin på bebisar födda innan v31, o upprepas några gånger över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in