Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Att jag ens ska behöva svara på detta: En gång ingen gång, två gånger en gång för mycket. Har du någonsin hört det uttrycket?

Om du tex råkat bli gravid en gång och behövt göra en abort som du tyckte var jobbigt kanske du är extra försiktig nästa gång eller hur?

Om du tex blir gravid med snubbe 1 månad in i ett förhållande en gång och tvingas skiljas för att ni var för olika i föräldraskapet och barnet behöver växa upp i 2 hem från spädbarnsåldern, så kanske du inte gör exakt samma sak med nästa snubbe eller hur?

Oftast lär man sig den hårda vägen av sina misstag och detta har jag stor respekt för! Det råkar bli fel men hej vi löser det och gör inte samma sak igen. Men detta fattar varken p el tingeling. De går igenom samma sak igen och igen och igen. Jag vet inte om det är låg iq el impulsivitet, men jag ställer mig hur som helst kritisk tiii att de inte försöker göra om göra rätt i kommande relationer, barn osv

Om en vill skaffa 10 barn med 10 olika män, är inte det upp till kvinnan då? Men annars är ju mitt tips att du bör skriva en bok, du låter som en riktig livscoach faktiskt! (Obs, stort skämt)
Citera
2024-05-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE
Om en vill skaffa 10 barn med 10 olika män, är inte det upp till kvinnan då? Men annars är ju mitt tips att du bör skriva en bok, du låter som en riktig livscoach faktiskt! (Obs, stort skämt)

Gör det då, men sitt inte och gnäll över att du föder ett sjukt prematurt barn för tredje gången eller att du har otur med män när du tog det beslutet med konsekvenser som var uppenbara
Citera
2024-05-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHOWILLIBE

…men glöm inte att det inte bara är du som drabbas av dessa val utan även dina barn!
Citera
2024-05-31, 20:02
Medlem
stackarn, ser helt borta ut o alldeles slut.. hoppas lilla flickan mår bättre snart.
Citera
2024-05-31, 20:10
Medlem
Citat:
Gör det då, men sitt inte och gnäll över att du föder ett sjukt prematurt barn för tredje gången eller att du har otur med män när du tog det beslutet med konsekvenser som var uppenbara

Fjärde gången på raken hon föder prematur (eller om det var femte). M är också prematur men där gick det bättre än de senaste gångerna.

Finns det inte ett samband mellan många aborter och för tidiga förlossningar? Har för mig det...
Citera
2024-05-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Fjärde gången på raken hon föder prematur (eller om det var femte). M är också prematur men där gick det bättre än de senaste gångerna.

Finns det inte ett samband mellan många aborter och för tidiga förlossningar? Har för mig det...

Eller är det att kroppen inte återhämtats mellan
Citera
2024-05-31, 20:29
Medlem
Citat:
Eller är det att kroppen inte återhämtats mellan

Så är det säkert, en sen abort är ju som att föda, att bli gravid igen sekunden efteråt är knappast att rekommendera.
Citera
2024-05-31, 20:34
Medlem
Citat:

+1 då ska man inte beklaga sig heller..
Citera
2024-05-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
stackarn, ser helt borta ut o alldeles slut.. hoppas lilla flickan mår bättre snart.

Det är så makabert så jag finner inte ord!! Att man ens vågar utsätta en oskyldig bebis för det är så ego!!
Citera
2024-05-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
+1 då ska man inte beklaga sig heller..

Det är ju det. Folk här i tråden försöker göra p till någon slags kvinnofråga som att denna diskussionen handlar om momshaming. Det är absolut inte det detta handlar om. Jag hade tyckt precis samma sak om hon vore en man
Citera
2024-05-31, 21:12
Medlem
Bara för att det skrivits här att Ebbisen ser slö ut i ansiktet så kommer det såklart direkt ut en kort video när Ebbisen är pigg och småhungrig.
Pannan måste ha direktaviseringar från denna tråd. Kan hon inte snälla lägga bort luren och enbart vara med sitt svårt sjuka barn i stunden. Allt måste inte vara content.
Citera
2024-05-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bara för att det skrivits här att Ebbisen ser slö ut i ansiktet så kommer det såklart direkt ut en kort video när Ebbisen är pigg och småhungrig.
Pannan måste ha direktaviseringar från denna tråd. Kan hon inte snälla lägga bort luren och enbart vara med sitt svårt sjuka barn i stunden. Allt måste inte vara content.

Ja, jag får en konstig känsla över hennes beteende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in