Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag tror inte hon vill skada sitt barn. Jag tror hon genuint trodde att en ny dotter skulle ta bort sorgen från ilse. Hon hoppades nog det skulle kunna bli som Louie att födas för tidigt och ändå vara frisk. Hon förstod nog inte vilka risker hon tog när hon valde att plocka ut iselin för tidigt el när hon flängde runt med henne innan v 40, för hon utgick inte från statistik utan endast hur det hade gått för Louie. Oerhört dumt och här tycker jag vården brustit som borde förberett henne under graviditeten samt följt upp mer efteråt

Tror också hon ville "få tillbaka" Ilse, dottern hon förlorade men att säga att hon inte förstod riskerna köper jag inte riktigt. Jag upplever att P och J inte tänker rationellt alls utan dom kör på utan konsekvenstänk, J är minst lika delaktig eftersom att han gör P gravid.

P jämför alltid sina graviditet med T och M som gick bra men det har gått helt åt helvete efter det på ren svenska.. efter att ilse dog trodde iaf jag att hon förstod allvaret men icke sa Nicke.

Vården har med största sannolikhet informerat riskerna men frågan är HUR mottaglig för informationen och verkligheten P varit?? Tycker P haft en nonchalant inställning till riskerna sedan Ö föddes och det är ju rena undret att pojken överlevde.
Citera
2024-05-05, 21:23
Medlem
Absolut hon har säkert inte lyssnat ordentligt men tex när hon valde att plocka ut iselin för tidigt anser jag att man kanske inte ska lyssna för mycket på patienten utan ge den bästa vården istället vilket hade varit att ha kvar henne ett tag till

Om man sedan hamnade i en sits med en för tidigt född bebis så kanske man behöver göra fler hembesök

Tror säkert flera av de som hade hand om dem mycket väl såg på hennes insta hur de höll på med att träffa folk flänga runt osv
Citera
2024-05-05, 21:31
Medlem
Citat:
Absolut hon har säkert inte lyssnat ordentligt men tex när hon valde att plocka ut iselin för tidigt anser jag att man kanske inte ska lyssna för mycket på patienten utan ge den bästa vården istället vilket hade varit att ha kvar henne ett tag till

Om man sedan hamnade i en sits med en för tidigt född bebis så kanske man behöver göra fler hembesök

Tror säkert flera av de som hade hand om dem mycket väl såg på hennes insta hur de höll på med att träffa folk flänga runt osv

Det är ju så, medans 99 % av alla med nyfödda bebisar (99,9% med prematurer) förstår hur infektionskänsliga bebin är i böran så tyckte Pannan att det var viktigare att dricka vin med polarna, låta hennes smutsiga snoriga tvååring pussa på bebin direkt efter dagis, ut och flänga i stora köpcentrum samt gymma för att få snyggare mammakropp.

Det är misshandel, vanvård etc om Pannan inte lider av en IF dvs.
Citera
2024-05-05, 21:48
Medlem
Pannan påstår nu att prematuren har lunginflammation. UNDRAR hur prematuren kunde drabbas av det??

Kanske alla virus ni utsatt henne för eller bakterier från en dåligt satt matsond som ni lekt med för att få till en bra bild till IG 🤮🤮🤮
Citera
2024-05-05, 21:51
Medlem
Citat:

Vattnet gick så det fanns ju inget alternativ med tanke på tidigare risker, I kanske överlevt om dom tagit ut henne direkt som det först pratades om men P ville inte snittas till en början.

Håller med om att vinkvällar och kompisbesök kunnat vänta med P verket tro att barnen är odödliga så fort de skrivs ut från neo.
Citera
2024-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Pannan påstår nu att prematuren har lunginflammation. UNDRAR hur prematuren kunde drabbas av det??

Kanske alla virus ni utsatt henne för eller bakterier från en dåligt satt matsond som ni lekt med för att få till en bra bild till IG 🤮🤮🤮

Stackars liten 💔
Citera
2024-05-05, 22:21
Medlem
Tycker det är anmärkningsvärt hur hon skriver att hon går ”privat” på sin Instagram samtidigt som hon fått nya följare bara det senaste dygnet, det säger ju emot sig självt och skriker så äckligt mycket uppmärksamhet. LÄGG NER TELEFONJÄVELN och var i stunden med ditt sjuka barn som enbart har insjuknat pga dina idiotiska val P!!!!!!!!
Citera
2024-05-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Tycker det är anmärkningsvärt hur hon skriver att hon går ”privat” på sin Instagram samtidigt som hon fått nya följare bara det senaste dygnet, det säger ju emot sig självt och skriker så äckligt mycket uppmärksamhet. LÄGG NER TELEFONJÄVELN och var i stunden med ditt sjuka barn som enbart har insjuknat pga dina idiotiska val P!!!!!!!!

Münchausen by proxy 😢

Jag skrev ju för typ två veckor sen att det INTE är så bra att leka med matsonden för att få till bra IG bilder, risken är nämligen stor att du för ner sonden i lungorna och skapar en..lunginflammation.

Eller ha en snorande dagisunge hårt klappandes i ansiktet eller ha sina fyllekompisar hemma och dricka vin istället för att sekundpassa/amma din mikroprematur.

Otroligt sorgligt för EbbaIlseAlba-lin att hon nu ligger och kämpar för livet i en respirator 😢😢😢
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-05 kl. 22:54.
Citera
2024-05-05, 22:53
Medlem
Alltså, jag har jävligt svårt att tro på att läkaren inte vet vad som är felet på bebisen. Antingen ljuger hon om det eller så ljuger hon om lunginflammationen? Vilket sågspån som helst vet väl att lunginflammation orsakas av bakterier eller virus = bakterier som uppstått när de lekt docka med barnet för att posera henne framför kameran, alternativt virus som de större barnen gett henne via pussar (vilket för övrigt är helt jävla sjukt att de låtit ungarna pussa på bebisen när den är för tidigt född????)
Citera
2024-05-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Vattnet gick så det fanns ju inget alternativ med tanke på tidigare risker, I kanske överlevt om dom tagit ut henne direkt som det först pratades om men P ville inte snittas till en början.

Håller med om att vinkvällar och kompisbesök kunnat vänta med P verket tro att barnen är odödliga så fort de skrivs ut från neo.

Men var det inte så de bedömde att det fanns tillräckligt med vatten kvar i magen denna gången men att p tjatade om
Att plocka ut barnet pga det som hade hänt med ilse?
Citera
2024-05-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt

Exakt så.
Citera
2024-05-05, 22:59
Medlem
https://etjanster.habo.se/oversikt/overview/126#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in