Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsis
Jag tror inte hon vill skada sitt barn. Jag tror hon genuint trodde att en ny dotter skulle ta bort sorgen från ilse. Hon hoppades nog det skulle kunna bli som Louie att födas för tidigt och ändå vara frisk. Hon förstod nog inte vilka risker hon tog när hon valde att plocka ut iselin för tidigt el när hon flängde runt med henne innan v 40, för hon utgick inte från statistik utan endast hur det hade gått för Louie. Oerhört dumt och här tycker jag vården brustit som borde förberett henne under graviditeten samt följt upp mer efteråt
Tror också hon ville "få tillbaka" Ilse, dottern hon förlorade men att säga att hon inte förstod riskerna köper jag inte riktigt. Jag upplever att P och J inte tänker rationellt alls utan dom kör på utan konsekvenstänk, J är minst lika delaktig eftersom att han gör P gravid.
P jämför alltid sina graviditet med T och M som gick bra men det har gått helt åt helvete efter det på ren svenska.. efter att ilse dog trodde iaf jag att hon förstod allvaret men icke sa Nicke.
Vården har med största sannolikhet informerat riskerna men frågan är HUR mottaglig för informationen och verkligheten P varit?? Tycker P haft en nonchalant inställning till riskerna sedan Ö föddes och det är ju rena undret att pojken överlevde.