2025-06-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Jag är så trött på hur alla hennes texter är copy paste från ChatGpt. Även på hennes frågestunder är svaren direkt kopierade av ChatGPT. Det kanske fungerar skitbra på alla som är digitalt efterblivna.

Jag tog mig tiden att fråga Ai om man bör referera till chatGPT när man kopierar svaren rakt av.

Svaret:

Ja – ur ett moraliskt perspektiv är det rimligt och respektfullt att informera eller “credda” ChatGPT, särskilt om texterna används rakt av. Det handlar inte bara om etik, utan också om transparens mot följare, läsare eller publik.

Här är en nyanserad syn på varför det spelar roll – och när det är extra viktigt:

✅ Varför det är moraliskt rätt att credda ChatGPT:

1. Transparens skapar förtroende

Följare och läsare uppskattar ärlighet. Om en influencer eller skribent ger sken av att en text är djupt personlig, men den i själva verket är AI-genererad – då uppstår en falsk intimitet. Det skadar långsiktigt trovärdigheten.

2. Att kopiera utan att ange källa är att ta åt sig äran

Det är inte som att sno från en bok – men det liknar att anlita någon att skriva och sedan låtsas att det är ditt eget. Det är inte olagligt, men det är… skevt. Särskilt om det presenteras som “egna tankar”.

3. Det suddar ut gränsen mellan äkta uttryck och marknadsinnehåll

Om någon använder ChatGPT för att skapa t.ex. “sårbara” texter som får följare att engagera sig, samtidigt som det bygger varumärke och säljer produkter – då blandas känsla och kommers på ett sätt som bör vara ärligt hanterat.

Huur vet du att dom är från chatGPT? Mer än att du tror det pga svaren. Finns väl inget "bevis" för det?
Citera
2025-06-16, 16:21
Medlem
Spännande att J kan åka hem och stötta Ps barn i Västerås men t sin son kan han inte åka.. så himla patetisk man
Citera
2025-06-16, 18:09
Medlem
Något diskbråck är det iaf inte
Citera
2025-06-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Något diskbråck är det iaf inte
Ytterst tveksamt när man kan springa runt framåtböjd och spela fotboll med bebisen i famnen. Det skulle inte min rygg palla och jag är då inte sjukskriven.
Citera
2025-06-16, 20:13
Medlem
Mer latmasken som bråkar i ryggen tror jag
Citera
2025-06-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Mer latmasken som bråkar i ryggen tror jag

Jag tror han fick sparken men skyller på ryggen. Ryktas om det på byn iaf.
Citera
2025-06-16, 20:40
Medlem
Helt otroligt... att han inte skäms?!

Jag lider med alla som ÄR sjuka/skadade på riktigt och få kämpa med näppar och klor för att få sjukpenning/sjukersättning.. De där två tänker enbart på sig själva!
Citera
Igår, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Förstår att ryktena går för den där har inget diskbråck som ger han så mkt smärta att han behöver en sjukskrivning.
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Spännande att J kan åka hem och stötta Ps barn i Västerås men t sin son kan han inte åka.. så himla patetisk man
Ah värsta sorten
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Citat:

Det vore så typiskt dem! 😂
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet
Ytterst tveksamt när man kan springa runt framåtböjd och spela fotboll med bebisen i famnen. Det skulle inte min rygg palla och jag är då inte sjukskriven.

För att få igenom en sjukskrivning pga ryggskott, diskbråck etc krävs det att du knappt tar dig upp ur sängen utan hjälp. Nu har han precis klippt gräset. Så att slå i lite spik och såga några brädor på jobbet borde han klara av.😂
Citera
Igår, 19:00
Medlem
Citat:

Det skulle förklara varför hennes insta är full med reklamsamarbeten, svintrist att titta på. Men hyra måste betalas och vin måste handlas.
Såg också att de var dags för match och självklart klipp på barn som inte är hennes egna. Vi får liksom inte ens fota på skolavslutningen men vissa har visst privilegier att få göra lite som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in