2024-05-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Känner ändå att P och J kan sitta miserabla i deras FINA hem med dyra möbler för hade aldrig velat byta mitt liv till deras ändå. Jag lägger mig med gott samvete för jag vet att jag jobbar hårt för mina pengar och betalar mitt lån. Mitt barn behöver aldrig vara orolig över att KF ska komma och ta våra saker!!

Det är riktigt WT att behöva ställa bilen på andra, gömma pengar och ägodelar. Det spelar ingen roll hur fint det yttre ska vara för till syvende och sist är det parasiter och inget annat!!

Ja såklart, hade inte heller velat byta. Så sjukt bara att man kan leva som dom trots skulder. Enligt Js senaste story är det så rofyllt att sitta på altanen som p fixat sååå fint. Men undra hur rofyllt det är när KF knackar på dörren…
Citera
2024-05-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Medberoende från vad? Alkoholism, barnalstrande eller ren dumhet?

Vill inte säga för mycket för att outa den som skvallrar om dessa två men det var på tals var att hon är ”riktigt vidrig och alltid varit det” ”Hon låter han inte göra saker utan henne” ”Hon bråkar om allt, hittar på saker att bråka om” ”Han är medberoende”.
Citera
2024-05-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Vill inte säga för mycket för att outa den som skvallrar om dessa två men det var på tals var att hon är ”riktigt vidrig och alltid varit det” ”Hon låter han inte göra saker utan henne” ”Hon bråkar om allt, hittar på saker att bråka om” ”Han är medberoende”.

Jag kan bara instämma från det jag hört från en person i hennes närhet. Vill inte outa vem men frågan är vems liv som blev förstört egentligen när Patricia och Jocke träffades...

Det som kommit fram om Jockes son lilla Tristan är bara toppen på isberget tyvärr, det är så fasansfullt synd om T och Patricia verkar inte ha ett uns dåligt samvete utan egot är stort och allt handlar bara om henne själv vad jag hört och förstått!

Så länge Jocke lever tillsammans med Patricia kommer Tristan aldrig vara en del eller ens välkommen till deras familj vad jag hört.
Citera
2024-05-24, 18:23
Medlem
KF bör ta grillen också. Finns ingen anledning att de här parasiterna ska stå och grilla på en 10-15 000 kronors grill varje kväll medans bag in box vinet flödar.
Citera
2024-05-24, 19:41
Medlem
Vinglasen är fyllda för fjärde dan sen de kom från sjukhuset.
Lite risky alkoholbruk men hänger både soc och KF en i ryggen så kanske man behöver vara ständigt småfull.
Citera
2024-05-24, 19:53
Medlem
Citat:
Vinglasen är fyllda för fjärde dan sen de kom från sjukhuset.
Lite risky alkoholbruk men hänger både soc och KF en i ryggen så kanske man behöver vara ständigt småfull.

Det är ju helt sjukt egentligen? Och folk höjer henne till skyarna??? Och han med..
Kräks
Citera
2024-05-24, 20:27
Medlem
Ingen som vet mer om deras nuvarande boende? Hur kunde de ens få ett hyreskontrakt på ett sånt boende med allt de har i bagaget? Någon annan som står på kontraktet kanske?

De borde få sitta i en sketen tvåa i nån tattig förort…
Citera
2024-05-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Ingen som vet mer om deras nuvarande boende? Hur kunde de ens få ett hyreskontrakt på ett sånt boende med allt de har i bagaget? Någon annan som står på kontraktet kanske?

De borde få sitta i en sketen tvåa i nån tattig förort…

Vad jag förstår, och vad som framgått i tråden, så hyr de i andrahand ett köpesradhus som BF inte fått sålt. De har ett kontakt på fyra år och betalar 19 000 i månaden. De kommer såklart inte få bo kvar om de inte har råd att köpa huset (vilket de absolut inte kommer ha med tanke på deras miljonskulder).

Så om 2,5 år är familjen hemlösa igen och får parasitera på någon annan.

Har för mig att de även har klagomål från tidigare grannar pga skrik/stök samt att de har skulder pga utebliven flyttstädning när de väl packat sig iväg.
Citera
2024-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
KF bör ta grillen också. Finns ingen anledning att de här parasiterna ska stå och grilla på en 10-15 000 kronors grill varje kväll medans bag in box vinet flödar.

Nu är det ju en grill från rusta som kostar typ 2000 kr dom har och inte en för 10-15 tusen 😂
Citera
2024-05-24, 21:41
Citat:
Vad jag förstår, och vad som framgått i tråden, så hyr de i andrahand ett köpesradhus som BF inte fått sålt. De har ett kontakt på fyra år och betalar 19 000 i månaden. De kommer såklart inte få bo kvar om de inte har råd att köpa huset (vilket de absolut inte kommer ha med tanke på deras miljonskulder).

Så om 2,5 år är familjen hemlösa igen och får parasitera på någon annan.

Har för mig att de även har klagomål från tidigare grannar pga skrik/stök samt att de har skulder pga utebliven flyttstädning när de väl packat sig iväg.
Hur vet du att de hyr en bostadsrätt i andrahand? Har dom sagt det? Jag har bara sett att dom skrivit att det är en hyresrätt, tog för givet att det var förstahand…
Citera
2024-05-24, 21:52
Medlem
Är så uppenbart att det är så viktigt och ha en bra fasad utåt att allt är så bra och man har märkes möbler hit och dit.
Samtidigt spricker fasaden här när allt framkommer vad P är för person och att kf är på dem.
Hoppas karma biter dem hårt.
Citera
2024-05-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Hur vet du att de hyr en bostadsrätt i andrahand? Har dom sagt det? Jag har bara sett att dom skrivit att det är en hyresrätt, tog för givet att det var förstahand…

Sagt i tråden, de hyr ju iof i första hand från BRF föreningen men i mina ögon blev det i andra hand då det inte är annat än korttidskontrakt.
Föreningen hyr ut de hus som inte blivit sålda, men så gör även de som köpt och inte har råd att betala kalaset.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-24 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in