Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
O så fortsätter P vräka ut extremt privata detaljer om Es sjukdomstillstånd helt utan respekt för hennes integritet. Enbart för sin egen vinnings skull för att bygga på sin offerkofta o tyckasyndom identitet! Det får mig att vilja spy!
Alla dessa influuuuääänsääärs som gör sitt privatliv till sitt jobb för att försörja sig på. Professionella offer, som IVF kämpande kvinnor, eller änglamammor eller som P som livnär sig på att sätta barn till världen som får kämpa för sina liv…
Ni som följt P länge har flera gånger beskrivit ett konto med mycket inredning o annat bra content där familjelivet var sekundärt även om det förekom. Självklart blir ens privatliv påverkat när man går igenom ett trauma, men det går inte att livnära sig på hur länge som helst. När man gör sitt privatliv till sitt levebröd kan det bara sluta i katastrof.
Det finns många exempel på IVF-are som efter dom fått sitt efterlängtade barn faller helt platt. Dom har inget annat som attraherar följare utan blir bara ”ännu en mamma”. Det va deras kamp som drog intresse precis som Ps trauman/offerkofta. Dom behövde aldrig anstränga sig särskilt mycket rent kreativt för att få följare för deras privatliv gjorde det åt dom.
Så vad ska P göra när även detta trauma blåser över? Vad ska hon fylla sitt konto med då? Blir det en fjärde microprematur? Eller går hon tillbaka till bokhyllan Bengt o beige fjäderkvistar o hur många följare tappar hon då? Som tröttnar för dom enbart vill se hennes kriser?
Det går att vara framgångsrik på sociala medier genom att vara personlig men inte privat. Har man en genuin talang för någonting oavsett vad o är duktig på att framställa content o jobba med marknadsföring vilket det i grund o botten är, så kommer ”rätt” följare hitta dit. Jag har ingen aning om hur Ps konto va innan alla dessa microbebisar, men det verkar ju på er andra som att hon ändå hade ett hyfsat konto med ok content som drog följare även om det inte va i dagens antal.
Så otroligt skrämmande o tragiskt att små barn som kämpar för sina liv o till o med förlorar den kampen, även tjänstgör som familjens inkomstkälla o hela Ps identitet.
Jag har bara följt henne sen Ilse, men går man tillbaka i hennes flöde så ser man från början en fin naturlig tjej som faktiskt verkar trivas med livet och som har viss talang för det estetiska.
Sen där nånstans där i samband med skilsmässan från L så verkar det ha barkat åt fel håll. Kontot blev mörkare och sista året så är det döden som avhandlas. Död och sjukdomar hos barnen. Och en otroligt massa gnäll om att alla andra gör fel och P bara gör rätt.
Jag är verkligen inte emot att man separerar från sin partner om gräset är grönare på andra sidan, men i Pannans fall så var inte gräset grönt utan gråsvart.
Känns som en tidsfråga innan hon bryter upp även detta förhållande, kanske hon redan nu spanat in nån snygg läkare som hon kan vara otrogen med. Skulle garanterat gjort detsamma då J är en sån otrolig syltrygg som ingen kan ha respekt för längre.