2024-05-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Hej Joakim och Patricia!

Ni är influencers och delar med er av allt, men att Kronofogden kom och knackade på igår med ett planerat hembesök undanhåller ni för oss. Ni var ju strategiska som bara några timmar innan sålde er soffa med nypris 64 000 kr, så det såg ut som att ni inte hade någon alls. Vad sa ni till dem, att ni inte hade råd med en soffa? Eller var ni ärliga för en gångs skull och berättade att ni sålt den och fått flera 10-tusentalskronor för den, eller kan det vara så att ni gett bort den till någon?

Den där barnvaggan de utmätte igår för 10 000 kr, jag antar att det var stokkesängen som syns i inlägget där Patricia fixar ordning bebisens hörna 7 mars, samma kväll vattnet gick. Eller är det den vaggan på ställning ni har i vardagsrummet?

Också väldigt strategiskt av er att bara timmar efter att de besökt er packar upp en sprillans ny soffa värd minst 20 000 kr, och en sprillans ny säng från Emma madrass. Var det något ni berättade för kronofogden, att ni skulle få hem möbler värda minst 50 000 kr?

Ni borde skämmas över att de enda gångerna era skulder minskar är när skatteåterbäringen kommer in, eller som igår när kronofogden tog er dotters säng. Pinsamt.
Skojar du!? Vadå "planerat hembesök"? Varför anmäla att man kommer så de kan plocka undan tillgångar..?
Citera
2024-05-24, 11:58
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Skojar du!? Vadå "planerat hembesök"? Varför anmäla att man kommer så de kan plocka undan tillgångar..?
Inget skämt! Hade på känn att de varit på besök, så ringde idag och fick bekräftat att de var där igår.

Glömde skriva det i mitt ursprungliga inlägg, men kronofogdens utredning avslutades igår där de kom fram till att ”utrymme saknas för löneutmätning och andra tillgångar saknas”.
Citera
2024-05-24, 12:34
Medlem
Citat:
Inget skämt! Hade på känn att de varit på besök, så ringde idag och fick bekräftat att de var där igår.

Glömde skriva det i mitt ursprungliga inlägg, men kronofogdens utredning avslutades igår där de kom fram till att ”utrymme saknas för löneutmätning och andra tillgångar saknas”.

Printa allt dom lägger upp och skicka till KF så att en ny utredning kan öppnas, KF kan även mäta tillgångar från bankkonto men gissar att P och J sett till att någon annan fått
Swish för att kunna komma undan utmätningen som vid insamlingen på 150 000 kronor som brändes upp på mindre än 6mån enligt nära i tråden.

En anmälan om skattefusk med tanke på tillgångar som P och J tar emot från samarbeten och sedan säljer kan också göras så ser dessa parasiter snart får leva som dom försatt sig..
Citera
2024-05-24, 12:59
Medlem
Citat:
Hej Joakim och Patricia!

Ni är influencers och delar med er av allt, men att Kronofogden kom och knackade på igår med ett planerat hembesök undanhåller ni för oss. Ni var ju strategiska som bara några timmar innan sålde er soffa med nypris 64 000 kr, så det såg ut som att ni inte hade någon alls. Vad sa ni till dem, att ni inte hade råd med en soffa? Eller var ni ärliga för en gångs skull och berättade att ni sålt den och fått flera 10-tusentalskronor för den, eller kan det vara så att ni gett bort den till någon?

Den där barnvaggan de utmätte igår för 10 000 kr, jag antar att det var stokkesängen som syns i inlägget där Patricia fixar ordning bebisens hörna 7 mars, samma kväll vattnet gick. Eller är det den vaggan på ställning ni har i vardagsrummet?

Också väldigt strategiskt av er att bara timmar efter att de besökt er packar upp en sprillans ny soffa värd minst 20 000 kr, och en sprillans ny säng från Emma madrass. Var det något ni berättade för kronofogden, att ni skulle få hem möbler värda minst 50 000 kr?

Ni borde skämmas över att de enda gångerna era skulder minskar är när skatteåterbäringen kommer in, eller som igår när kronofogden tog er dotters säng. Pinsamt.

Var det inte P som skrev att hon ville vara hemma i 1,5år med Ebba och att hennes sociala medier bidrog till att hon har fördelar ekonomiskt hehe.

Hur i helvete kan man inte SKÄMMAS IHJÄL för jag skäms tamejfan sekundärt..

Undrar vad företaget P gjorde samarbetet med tycker om att produkterna som ska marknadsföras istället mäts ut, kanske borde maila och fråga??
Citera
2024-05-24, 14:39
Medlem
Citat:
Hej Joakim och Patricia!

Vad i hela. Undrar om det var den där gung-vaggan som båda la upp här om dagen som tydligen är SÅ bra? Fan vad sjukt att de köper så SJUKT DYRA grejer? Eller är det genom samarbeten de får grejerna? Har dock inte sett något inlägg om vaggan. Stackars barn som blir ifråntagna deras saker, hoppas att de stora barnen får behålla sina sängar iallafall. Bebis kan ju iaf sova på P (som hon skrev här om dagen; att E är en koala som bara vill sova på henne, well låt henne?)
Citera
2024-05-24, 15:22
Medlem
Hur kan dom köpa en soffa för över 20.000?? Så sjukt att se deras fina prydliga hem med fina möbler när man vet vilka skulder dom har… kanske också ska strunta att betala förskoleavgiften så man har råd att köpa ny dyr soffa..
Citera
2024-05-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henben
Hur kan dom köpa en soffa för över 20.000?? Så sjukt att se deras fina prydliga hem med fina möbler när man vet vilka skulder dom har… kanske också ska strunta att betala förskoleavgiften så man har råd att köpa ny dyr soffa..

Ja visst är det smart!
Förskoleavgiften damp ju ner hos KF bara för typ två månader sen så det är ingen gammal faktura.
56 000 har jag för mig den låg på så det är inte en missad faktura utan typ ett år.
Citera
2024-05-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henben

Känner ändå att P och J kan sitta miserabla i deras FINA hem med dyra möbler för hade aldrig velat byta mitt liv till deras ändå. Jag lägger mig med gott samvete för jag vet att jag jobbar hårt för mina pengar och betalar mitt lån. Mitt barn behöver aldrig vara orolig över att KF ska komma och ta våra saker!!

Det är riktigt WT att behöva ställa bilen på andra, gömma pengar och ägodelar. Det spelar ingen roll hur fint det yttre ska vara för till syvende och sist är det parasiter och inget annat!!
Citera
2024-05-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja visst är det smart!
Förskoleavgiften damp ju ner hos KF bara för typ två månader sen så det är ingen gammal faktura.
56 000 har jag för mig den låg på så det är inte en missad faktura utan typ ett år.

Meeeeeeen Linus dååååå?? Hehe. Som att inte fakturan för barnomsorgen delas på när föräldrarna är separerade..
Citera
2024-05-24, 15:44
Medlem
Citat:
Hej Joakim och Patricia!

Alltså, vaaad?!?! 🤯

Sådant jäkla hyckleri av dem!
Citera
2024-05-24, 16:05
Medlem
Jag blir så jävla förbannad på människor som undviker sitt ansvar och som dessutom kommer undan med det.

De där skulderna innebär faktiskt att ngn annan inte har fått det som de är skyldiga dem.

Och sen så sitter de och flashar sitt fancy liv på instagram och hur jäkla bra de är. Och håvar in lite mera cash och skrattar åt alla andra idioter som gör rätt för sig...
Citera
2024-05-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Meeeeeeen Linus dååååå?? Hehe. Som att inte fakturan för barnomsorgen delas på när föräldrarna är separerade..

P har sin del och L sin del. L ska inte betala för Ps del, eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in