Citat:
Ursprungligen postat av
Tramsis
Jag känner dem inte privat så jag har ingen aning. Men du verkar ju göra det, så berätta gärna. Som utomstående låter det jättekonstigt att en bonusmamma som först delar att bonusfamiljen är så fantastisk, t.o.m. planerar ett rum till ts barn och helt plötsligt vänder helt, tjurar, drar hemifrån när han kommer samt avföljer sin kille när han träffar sitt barn. För mig är den vändningen mer är svartsjuka
Lite kort sammanfattning:
Det har inte hänt något mellan lilla T's mamma och P. Jag kan inte uttala mig om varför P inte gillar lilla T eller varför han inte är välkommen att ingå i deras familj då jag inte känner P och inte vill spekulera om sådana saker jag inte VET. Jag har en gång i tiden känt J men inte längre.
Det framgår tidigare i tråden att jag känner lilla T's mamma, lilla T och den familjen. Lilla T's mamma vill inte bli indragen i den offentliga sörjan.
Lilla T's mamma har alltid velat att lilla T ska få vara delaktig i deras familj men det har aldrig varit något de har brytt sig om. Lilla T's mamma har aldrig velat vara ensamstående. J har alltid haft ursäkter, dåliga och genomskinliga. För visst finns det inga som helst anledningar till att strunta i sitt barn? Inga pengar till bensin? J blev erbjuden att få bensinpengar för att hämta sin son.. det hjälpte inte..
De har varit till familjerätten i önskan om att J ska ta sitt ansvar för sin son, åtminstone nån helg i månaden. J höll med det som sades på familjerätten. Efter mötet la J upp en deprimerande story på instagram och P hade avföljt honom på instagram. De hade säkerligen bråkat om just detta men som sagt, de kan ingen av oss veta.
Vad jag vet har lilla T aldrig haft ett planerat rum i någon av deras bostäder. Han har heller aldrig fått delta i deras så väl planerade sommaraktiviteter, utan enbart hennes barn.
Den lilla kontakt J haft med lilla T har varit videosamtal. P har aldrig varit delaktig i dessa. Vill man inte lära känna sitt bonusbarn? Kan man inte ens visa sig i ett samtal?
Vad P har för anledning till att avsky lilla T har jag ingen aning om. Om det är en blandning mellan svartsjuka/att barnet är med en annan kvinna, eller om hon bara har bestämt sig kan jag inte uttala mig om även om jag själv inte kan se någon annan anledning eftersom han är helt utfryst.
Det känns inte som någon mening att fortsätta driva detta då J aldrig kommer att ha sin son sålänge han är med P.