Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Under pandemin kunde företag skjuta upp bla skatteinbetalningar då många förlorade intäkter. Vad jag förstått så kursade hennes salong och skulderna blev obetalda. Har man inte AB så blir dessa skulder hennes privata. Vet inte om det var så det gick till för P men det är en möjlighet

Men oavsett så försöker man väl ändå göra rätt för sig, absolut att man kan hamna i situationer där man helt enkelt får välja mellan uppehälle eller övriga utgifter som kanske kan skjutas upp. Men att ändå aktivt vänta ut en skuld utan att ens försöka bli av med den är ju bara skevt. Någon gång under dessa år lär hon ju ha haft möjligheten att betala av något iallafall.
Citera
2025-10-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Men oavsett så försöker man väl ändå göra rätt för sig, absolut att man kan hamna i situationer där man helt enkelt får välja mellan uppehälle eller övriga utgifter som kanske kan skjutas upp. Men att ändå aktivt vänta ut en skuld utan att ens försöka bli av med den är ju bara skevt. Någon gång under dessa år lär hon ju ha haft möjligheten att betala av något iallafall.

Givet hennes influencer inkomster som hon visade för något tag sedan, samt om de hade de dragit ner på sina omkostnader så hade hon säkert kunnat betalat av hela skulden vid detta laget. But what would be the fun in that?
Citera
2025-10-01, 17:41
Medlem
Citat:
Du undrade ju om företaget inte betalat in något till skatteverket och jag svarade och uppgav en ev orsak till skulden. Varför hon inte betalat in hela el delar av skulden har bara P svar på.
Citera
2025-10-01, 21:25
Medlem
”Många frågor om min outfit igår” på riktigt… tror ni att d e tanter (no offence, jag e över 35) som sitter hemma å ba, patti har en sådan bra style så jag tänker be om råd av ngn som typ inte kan köpa kläder rent krasst, men ändå shoppar för kan man få gratis så e d najs. Usch!
Citera
2025-10-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Apropå ingenting.. helt sjukt att inte Samsung kollar vem fan dom jobbar med. Meeeen, hur mkt satsar vi på att hon får en Samsung, höjer den till skyarna å sen i december ”gillar iPhone liiiite mer så säljer för 120000”

Alla gjorde ju likadant för typ ett år sen, de hade Samsung på bild men gick sen tillbaka till sina IPhones.

Apropå skatteskulden, så fort den betalas på, startad ett nytt 5 års väntetid tills den är borta, så därav vill inte P betala på den utan väntar ut den.
Citera
2025-10-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
”Många frågor om min outfit igår” på riktigt… tror ni att d e tanter (no offence, jag e över 35) som sitter hemma å ba, patti har en sådan bra style så jag tänker be om råd av ngn som typ inte kan köpa kläder rent krasst, men ändå shoppar för kan man få gratis så e d najs. Usch!

Det där "säljknepet" kör alla influensers med. Egentligen är absolut INGEN intresserad av vart dom köpt sin tröja men för Pannan hör det väl spelet till.

Icke att förglömma att Pannan är typ 145 lång och har väldigt märklig kroppsform så det som passar på henne passar absolut inte på någon annan.
Citera
2025-10-02, 10:12
Medlem
Blått är flått 🙄
Citera
2025-10-02, 12:30
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Blått är flått 🙄

Den dumme fan tänker väl att det inte rimmar om det inte är samma bokstav
Citera
2025-10-02, 19:36
Medlem
Häromdagen nämnde P att lilleman fått blåsor. Trots det lämnades han på förskolan dagen efter. Nu ser man ett tydligt munsår i ett klipp på 🤡 insta där L och E äter glass från samma sked…
Citera
2025-10-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmybacon
Häromdagen nämnde P att lilleman fått blåsor. Trots det lämnades han på förskolan dagen efter. Nu ser man ett tydligt munsår i ett klipp på 🤡 insta där L och E äter glass från samma sked…

Hon vill väl att de ska få rejäla utbrott så de kan utnyttja sin plats på sjukhuset och därmed också få ut lite extrapengar för vabb och ev försäkringspengar om det vill sig väl. (Förutsätter att de har någon typ av försäkring för barnen trots att de är prematurer).
Citera
2025-10-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmybacon
Står väl inte på förrän hela förskolan har herpesutbrott!
Citera
2025-10-03, 22:35
Medlem
Syns tydligt i videon på P's story att E inte rör sig som barn i hennes ålder bör göra, ena sidan hänger inte alls med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in