Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Vad gissar vi på att dom äger utav värde?
Hälften av möblerna som finns hemma hos dom är hemmabyggda utav dom själva. Det enda av värde är deras soffor som jag inte tror att dom betalat själva. Jag har svårt att tro att dom går in och plockar ur ens hem när man har barn. Enligt lawline kronofogden så står det:
” 2, egendomen måste vara värd såpass mycket att utmätningen är försvarbar. Det innebär t ex att ett gammalt skåp från ikea inte kommer utmätas. Vinsten man gör vid en försäljning blir väldigt liten i förhållande till arbetet som krävs för att utmäta och sälja skåpet. Däremot kan ett gammalt antikt skåp som har ett högt samlarvärde utmätas.
3, egendomen får inte vara en del av ditt benificium, 5:1 UB. Ditt beneficium är sånt som du måste ha för att kunna bo och leva. Reglerna om beneficium fråntar t ex kläder, möbler, husgeråd och bostad från utmätning. Det innebär att kronofogden inte kommer mäta ut er säng eller soffa då de ingår i ditt beneficium.”
Så om dom inte har guld och smycken eller elektronik som är värt mycket undanstoppat så kan dom inte plocka så mycket om inte ilsevilsespindel tavlorna skulle gå för en förmögen vilket jag betvivlar. Barnens tillhörigheter rör dom inte heller i.
Bilarna är ju skrot båda två! Men att dom kan upprätthålla en ok standard är nog tack vare oss som drar trafik och att vara influencer och jag kan gissa att hon tjänar mer än vad vi tror då J levt på CSN i över två år. Det blir man inte rik på, men att han skaffat ett fast jobb är iallafall 👍🏼
Finns det ett dyrare värde i sofforna så får fröken P nöja sig med en soffa från Ikea, oavsett om dessa är betalda med egna pengar eller inte. Tror faktiskt fordringsägarna är med angelägna om att driva in sin skuld än att P ska ha ett fint flöde och fina soffor på instagram eller vad tror du??
Har man två nya barnvagnar så kan kronofogden ta en, samma sak där. Har man skulder som totalt uppgår till 1,3 miljoner om det inte var mer?? så får man kanske nöja sig med en billigare vagn även om båda är sponsrade. Du borde kolla några avsnitt på lyxfällan för t.o.m. familjerna där framstår som mer ansvarsfulla än vad P pch J gör som inte har råd med alla barn men ändå skaffar fler.
Skruttbilarna kan mätas ut och sponsrade produkter med ett högt värde kan mätas ut t.o.m. deras sponsrade förlovningsringar kan mätas ut om KF får vetskap om det här. Har man levt över sina tillgångar så kan KF ta det mesta som inte räknas som nödvändigt för föräldrar och barn så vi låter kronofogden avgöra vad beneficium är.
Att upprätthålla en ok standard är inte detsamma som att leva med en ok standard men tack för påminnelsen för deras inkomster är ju allmänna uppgifter så bara att ringa Skatteverket och höra vad dom tjänar båda två. Och om P tjänar så mycket på sina samarbeten varför betalar hon inte barnomsorgen? Tycker faktiskt det var det värsta..