Citat:
Ursprungligen postat av
FruKrokodil
Nu vänder jag mig helt till Patricialjug och Slapptasken J, men jag hoppas verkligen att de tagit till sig att matsonden inte är en leksak som de kan dra ut och sätta tillbaka varje gång de vill ta fina bilder utan varje ingrepp på sonden innebär visst lidande för Vaselin/Albatross. Tänk er själva hur det känns att få en stor slang nedkörd i halsen via näsan och förbi kräkreflexen.
Skulle postat detta redan för ett par dar sen då Patricialjug stolt berättade att de minsann sköter sonden själv och varannan bild var med sond/utan.
Patricialjug kan omöjligt veta hur mycket av prematurens slöa snuttande på bruna silikonbröstet som faktiskt gett något direkt i magen. Men prematuren är verkligen ingen leksak och jag tror ABSOLUT INTE att någon sjukvårdskunnig har sagt att sonden kan dras och sättas åter när helst föräldrarna känner för det.
Reagera också på det. Att först skriva ett inlägg om att barnet hade ammat så bra så den inte behövde sond till att nästa bild ( när dem är hemma ) så har barnet sonden på sig.🤔
Har själv erfarenhet av att sondmata sitt eget barn och ja känns som "övergrepp" varje gång man satte in den.
Har också lite reagerat på bilden när hon dricker kaffe och skriver hur mysigt det är, det är ju en gammal bild? Hon har ju svarta naglar på den bilden? Varför skriva ett inlägg men använda en gammal bild. Kollade lite hennes Instagram från början och hon verkar återanvända en del bilder, förstår bara inte varför.