2024-04-12, 00:47
Medlem
Nu vänder jag mig helt till Patricialjug och Slapptasken J, men jag hoppas verkligen att de tagit till sig att matsonden inte är en leksak som de kan dra ut och sätta tillbaka varje gång de vill ta fina bilder utan varje ingrepp på sonden innebär visst lidande för Vaselin/Albatross. Tänk er själva hur det känns att få en stor slang nedkörd i halsen via näsan och förbi kräkreflexen.

Skulle postat detta redan för ett par dar sen då Patricialjug stolt berättade att de minsann sköter sonden själv och varannan bild var med sond/utan.

Patricialjug kan omöjligt veta hur mycket av prematurens slöa snuttande på bruna silikonbröstet som faktiskt gett något direkt i magen. Men prematuren är verkligen ingen leksak och jag tror ABSOLUT INTE att någon sjukvårdskunnig har sagt att sonden kan dras och sättas åter när helst föräldrarna känner för det.
Citera
2024-04-12, 05:26
Medlem
.
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2024-04-12 kl. 05:37.
Citera
2024-04-12, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu vänder jag mig helt till Patricialjug och Slapptasken J, men jag hoppas verkligen att de tagit till sig att matsonden inte är en leksak som de kan dra ut och sätta tillbaka varje gång de vill ta fina bilder utan varje ingrepp på sonden innebär visst lidande för Vaselin/Albatross. Tänk er själva hur det känns att få en stor slang nedkörd i halsen via näsan och förbi kräkreflexen.

Skulle postat detta redan för ett par dar sen då Patricialjug stolt berättade att de minsann sköter sonden själv och varannan bild var med sond/utan.

Patricialjug kan omöjligt veta hur mycket av prematurens slöa snuttande på bruna silikonbröstet som faktiskt gett något direkt i magen. Men prematuren är verkligen ingen leksak och jag tror ABSOLUT INTE att någon sjukvårdskunnig har sagt att sonden kan dras och sättas åter när helst föräldrarna känner för det.

Reagera också på det. Att först skriva ett inlägg om att barnet hade ammat så bra så den inte behövde sond till att nästa bild ( när dem är hemma ) så har barnet sonden på sig.🤔

Har själv erfarenhet av att sondmata sitt eget barn och ja känns som "övergrepp" varje gång man satte in den.

Har också lite reagerat på bilden när hon dricker kaffe och skriver hur mysigt det är, det är ju en gammal bild? Hon har ju svarta naglar på den bilden? Varför skriva ett inlägg men använda en gammal bild. Kollade lite hennes Instagram från början och hon verkar återanvända en del bilder, förstår bara inte varför.
Citera
2024-04-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Reagera också på det. Att först skriva ett inlägg om att barnet hade ammat så bra så den inte behövde sond till att nästa bild ( när dem är hemma ) så har barnet sonden på sig.🤔

Har själv erfarenhet av att sondmata sitt eget barn och ja känns som "övergrepp" varje gång man satte in den.

Har också lite reagerat på bilden när hon dricker kaffe och skriver hur mysigt det är, det är ju en gammal bild? Hon har ju svarta naglar på den bilden? Varför skriva ett inlägg men använda en gammal bild. Kollade lite hennes Instagram från början och hon verkar återanvända en del bilder, förstår bara inte varför.

Ekonomimamman har också kommenterat på den bilden. Så nog har dom lite kontakt fortfarande
Citera
2024-04-12, 15:26
Medlem
Skrattar lite åt J’s inlägg om barnets namn. ”Tyckte om namnet redan för några veckor sen men älskar att jävlas med P så lät det gå en månad”
Haha men alltså va?😂 jo men som om! Några dar innan det så skrev han som kommentar på bilden innan ang namnet att det är klart att hon är en ISELIN 😂
De gör ju ingenting åt att de skrivs så mycket om dem här, utan de fortsätter va totalt dumma i huvudet, och framkallar mer att skriva om i denna tråden. Helt otroligt! Ändå kommer det säkert inom en snar framtid ett grininlägg om att det skrivs så mycket här å att ”det vi får se är sån liten del” bla bla bla bla!
Är sjukt imponerad över dom å deras sätt alltså!😂
Citera
2024-04-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolajopp
Skrattar lite åt J’s inlägg om barnets namn. ”Tyckte om namnet redan för några veckor sen men älskar att jävlas med P så lät det gå en månad”
Haha men alltså va?😂 jo men som om! Några dar innan det så skrev han som kommentar på bilden innan ang namnet att det är klart att hon är en ISELIN 😂
De gör ju ingenting åt att de skrivs så mycket om dem här, utan de fortsätter va totalt dumma i huvudet, och framkallar mer att skriva om i denna tråden. Helt otroligt! Ändå kommer det säkert inom en snar framtid ett grininlägg om att det skrivs så mycket här å att ”det vi får se är sån liten del” bla bla bla bla!
Är sjukt imponerad över dom å deras sätt alltså!😂

Usch, jag tyckte det var så pinsamt att han skrev så. Så jäkla tillgjort och löjligt. Nä skämskudde på det!
Citera
2024-04-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Usch, jag tyckte det var så pinsamt att han skrev så. Så jäkla tillgjort och löjligt. Nä skämskudde på det!

Ja det var väldigt tillgjort, och faktiskt rätt omoget. Tänker att det är för att det annars är rätt tydligt att P är den som bestämmer det mesta där hemma. Finns det någon gång som J har bestämmanderätt?
Citera
2024-04-12, 18:59
Medlem
Citat:

Jag tror fortfarande att det är Patricialjug som rattar hans konto. Kollar man bakåt så är inte J speciellt duktig på att uttrycka sig och har verkligen ingen fallenhet för "walls" som Patricialjug älskar.
Citera
2024-04-12, 19:07
Medlem
Tycker det blev rätt tydligt i det inlägget också att dom läser här då han benämner henne som P och inte Patricia, vilket han alltid gjort förut. Han försöker väl få det att se ut som att han har någon form av stake då han åtminstone hållit på att godkänna namnet i...en hel vecka! Vilken bedrift! Sen att han har noll talan i vilket fall är en annan sak.
Citera
2024-04-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Ja det var väldigt tillgjort, och faktiskt rätt omoget. Tänker att det är för att det annars är rätt tydligt att P är den som bestämmer det mesta där hemma. Finns det någon gång som J har bestämmanderätt?

Nä det är P som bestämmer
Citera
2024-04-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
S - Bankkvinnan skulle ju vara gudmor till Ilse, så nog tror jag att de fortf är vänner. Kan ju vara att båda är upptagna med sitt på varsitt håll utan att det behöver betyda att de inte är vänner längre.

Tror inte heller man ska läsa in för mkt i att S inte följer J. De kanske inte har spenderat så mkt tid tillsammans för att vara nära? För övrigt så är väl habs konto mest reposter av Ps konto plus ngt samarbete eller snickeri, vilket kanske inte intresserar S.

Reagerat på att vännerna byts väldigt ofta för P, som sagt efter att ha följt P i flera år verkar bästisperioden hålla sig i ungefär 2år och sen är det en ny.. någon mer som tänkt på det?? hon P taggade idag J.B var bästis innan J kom in i bilden, innan var det hon P öppnade salong med och efter bankkvinnan osv.

Ett ekonomikonto kan knappast få ut något av att följa J och J kommer knappast kunna spara något som S skriver mycket om men ändå.. är man vänner som S och P är så är det ändå lite konstigt??
Citera
2024-04-12, 20:21
Medlem
Citat:

Ja så otroligt pinsamt!! Jag hade också skämmskudden framme då och kände att OM de nu va så, så skriver man inte så! Han gör bara bort sig!
Undra om Patricia använder hans konto för att göra honom dummare än vad han redan är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in