Citat:
Ursprungligen postat av
Hejjpadig
Det var för lång kö när jag ringde idag så ska försöka igen någon annan dag när det passar bättre om inte någon annan ringer innan dess..
Vad gissar vi på att dom äger utav värde?
Hälften av möblerna som finns hemma hos dom är hemmabyggda utav dom själva. Det enda av värde är deras soffor som jag inte tror att dom betalat själva. Jag har svårt att tro att dom går in och plockar ur ens hem när man har barn enligt lawline och inne på hemsidan hos kronofogden så står det:
” 2, egendomen måste vara värd såpass mycket att utmätningen är försvarbar. Det innebär t ex att ett gammalt skåp från ikea inte kommer utmätas. Vinsten man gör vid en försäljning blir väldigt liten i förhållande till arbetet som krävs för att utmäta och sälja skåpet. Däremot kan ett gammalt antikt skåp som har ett högt samlarvärde utmätas.
3, egendomen får inte vara en del av ditt benificium, 5:1 UB. Ditt beneficium är sånt som du måste ha för att kunna bo och leva. Reglerna om beneficium fråntar t ex kläder, möbler, husgeråd och bostad från utmätning. Det innebär att kronofogden inte kommer mäta ut er säng eller soffa då de ingår i ditt beneficium.”
Om dom inte har guld och smycken eller elektronik som är värt mycket undanstoppat i en madrass så kan dom inte plocka så mycket om inte ilsevilsespindel tavlorna skulle gå för en förmögen vilket jag betvivla, barnens egendom rör dom inte heller om det inte är elektronik utav värde.
Bilarna dom äger är skrot båda två! Men att dom kan upprätthålla en ok standard är nog tack vare oss som drar trafik till henne och att vara influencer och jag kan gissa att hon tjänar mer än vad vi tror då J levt på CSN i över två år. Det blir man inte rik på, men att han skaffat ett fast jobb är iallafall 👍🏼