2024-05-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har varit inne på det förut, detta med Münchausen. Jag HOPPAS att sjukvården tar med detta i beräkningen för allt jag förutspådde har skett hittills.

Visste att så fort följarna börjar falna så kommer Ebbalin mysteriskt bli sjuk, vilket hon blev. Och som i många MBP fall så står läkarna handfallna.

Tänkte på det du skrivit samma stund som P skrev att dom inte vet vad felet är så jag hoppas personalen är observanta!!

Kan ju också vara skador från förlossningen pga prematur, immunisering och att E inte är färdigutvecklad?? Tänker på kramperna som synts till och hur likgiltig flickan varit i ögonen på bilder och filmer P och J lagt upp..
Citera
2024-05-05, 19:33
Medlem
Tycker inte heller hon sett helt kry ut. Syns i ögonen.
Så sjukt att dom väljer att skaffa fler barn från början ens, skulle lagt ner det efter L.
Att J väljer att filma och fota ambulans osv i det läget är bara vidrigt.
Jag börjar fan känna stark oro över de andra barnen nu, hur mår dom egentligen?
Och tar L nu ett tungt lass och får ha barnen fast det kanske inte är hans vecka? Det är ju också egentligen orimligt. Vem har hand om lilla L?

Hur fan kan någon tycka P är modig? Hur kan någon beundra henne??!!!
Citera
2024-05-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Tycker inte heller hon sett helt kry ut. Syns i ögonen.
Så sjukt att dom väljer att skaffa fler barn från början ens, skulle lagt ner det efter L.
Att J väljer att filma och fota ambulans osv i det läget är bara vidrigt.
Jag börjar fan känna stark oro över de andra barnen nu, hur mår dom egentligen?
Och tar L nu ett tungt lass och får ha barnen fast det kanske inte är hans vecka? Det är ju också egentligen orimligt. Vem har hand om lilla L?

Hur fan kan någon tycka P är modig? Hur kan någon beundra henne??!!!

Jag har reagerat på den tomma blicken och kramperna hon visat.. stackars hjälplösa barn som ska lida och kanske sätta livet till pga P och Js ego.

Är huvudet dumt får kroppen lida!! En socanmälan borde vara på sin plats med hänsyn till deras andra barn som utsätts för ett sekundärt trauma med risken att förlora ett syskon igen. Hoppas akademiska agerar.

Familj och vänner får väll släppa allt igen för att rädda deras TREDJE kris på 2-3år??
Citera
2024-05-05, 19:42
Medlem
Någon som vet lite mer om vad det innebär att lungorna klibbar ihop?
Kollaps av lungorna är det väl, men vad innebär det mer exakt för någon som är prematur?
Citera
2024-05-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Kollaps av lungorna är det väl, men vad innebär det mer exakt för någon som är prematur?

Undrar samma för det låter inte bra..
Citera
2024-05-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84

Nä vet inte heller. Men nu är fan gränsen nådd. En sterilisering är på sin plats, helst igår. Mår fan dåligt för den lilla flickans skull
Citera
2024-05-05, 19:58
Medlem
Är det fler som känner oro eller misstänker MBP kan anmälan göras anonymt här; https://etjanster.habo.se/oversikt/overview/126#
Citera
2024-05-05, 20:15
Medlem
Felen är så många:

-riskerna för att kroppen inte fått vila från föregående förlossning än (kejsarsnitt)
-riskerna för immunisering el att kroppen kommer stöta bort barnet när hon aktivt försökte bli gravid
-riskerna när hon valde att bli förlöst för tidigt
-riskerna när hon flängde runt med det prematura barnet

Tycker så himla synd om bebisen som kommit till världen och fått utstå alla dessa risker. Tänk om hon åtminstone kunde tänkt på de 2 sista punkterna.
Citera
2024-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Är det fler som känner oro eller misstänker MBP kan anmälan göras anonymt här; https://etjanster.habo.se/oversikt/overview/126#

Tack för länk, jag är djupt oroad över hela situationen utvecklats sig, hatar att ha rätt ibland.
Hoppas dom kollar tex saltnivån på babyn och vartenda medicin som Pannan har tillgång till. Samt sparat sonden för att se om någon kontaminerat den med något.

Var bara för nån vecka sedan som en mamma dömdes till sex år för att ha försökt döda sitt barn på ungefär samma sätt.
Citera
2024-05-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tack för länk, jag är djupt oroad över hela situationen utvecklats sig, hatar att ha rätt ibland.
Hoppas dom kollar tex saltnivån på babyn och vartenda medicin som Pannan har tillgång till. Samt sparat sonden för att se om någon kontaminerat den med något.

Var bara för nån vecka sedan som en mamma dömdes till sex år för att ha försökt döda sitt barn på ungefär samma sätt.

Varför skulle P skada sitt nyfödda barn är för mig obegripligt?? Alltså att barnen föds tidigt är en sak för uppmärksamhet och bekräftelse men det här?? Känns så ologiskt men har ingen stor kunskap om MBP
Citera
2024-05-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Varför skulle P skada sitt nyfödda barn är för mig obegripligt?? Alltså att barnen föds tidigt är en sak för uppmärksamhet och bekräftelse men det här?? Känns så ologiskt men har ingen stor kunskap om MBP

Ingen vettig människa kan förstå varför MBP mammor (90% av fallen är mammor just) men det handlar om en evig strävan om uppmärksamhet. Mamman vill alltid känna sig som världens medelpunkt och DUKTIG och när ens barn är sjukt så får mamman just dessa känslor tillfredsställda.

I Pannans fall är det än värre då hon har massor av följare som sviker när ingenting "spännande" händer men överöser Pannan med styrkekramar så fort barnet är sjukt.

MBP är en personlighetstörning som inte är speciellt ovanlig, det är bara de att många går under radarn då ingen förstår hur man kan vilja skada sitt eget barn 😩
Citera
2024-05-05, 21:06
Medlem
Jag tror inte hon vill skada sitt barn. Jag tror hon genuint trodde att en ny dotter skulle ta bort sorgen från ilse. Hon hoppades nog det skulle kunna bli som Louie att födas för tidigt och ändå vara frisk. Hon förstod nog inte vilka risker hon tog när hon valde att plocka ut iselin för tidigt el när hon flängde runt med henne innan v 40, för hon utgick inte från statistik utan endast hur det hade gått för Louie. Oerhört dumt och här tycker jag vården brustit som borde förberett henne under graviditeten samt följt upp mer efteråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in