Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Nyfiken i en strut!
Jag är en av dom som hade tid idag för att sitta i en timmas kö till KF. Det jag fick reda på är att det har gjorts ett utmätningsförsök men det finns inga tillgångar att ta utav. Jag fick också reda på att nykomna skulder så som barnomsorg är från 2020-2021 men som inte gått vidare till KF förens nu så det är inte alla borgernärer som släpper sina skulder omgående. Det är väl då P och L skiljde sig så varför har inte pappan isåfall betalat fritids och barnomsorg? Om det tillkommer fler skulder det vet vi inte för vissa skulder kan ligga hos inkasso i år innan dem skickas vidare. Fick även reda på för att få en godkänd skuldsanering så måste man låta alla sina skulder tillfalla till KF, man kan alltså inte betala vissa summor men utesluta andra utan man behöver samla samtligt. Vet inte om båda ansökt om skuldsanering eller inte?!!
P och J skriver deras ägodelar på andra, bilarna exempelvis äger varken P eller J för då skulle KF mäta ut fordonen. Insamlingen P fick ansvarade T.W och bankkvinnan över så ingen utmätning kunde göras..
2021 föddes L, fanns det inga pengar då hur i hela friden tänker dessa människor när båda ändå väljer att skaffa fler barn men uppenbarligen inte har råd att betala för barnen som redan är satta till världen??
Grekland/Gotland/Polen osv. Fanns det märkligt nog pengar till men inte underhåll till lilla T eller barnomsorgen. Skäms tamejfan!!