2024-04-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Frågan är hur man med gott samvete kan sitta och äta plankstek en fredagkväll när ens kostnader för barnomsorgen har gått till KF. Tror på riktigt att de bara har gett upp eller hoppas på att någon rik släkting ska rycka in och betala kalaset.

Var är förresten alla deras vänner? Familj? Alla som brukade ställa upp som barnvakter i tid och otid osv…

+1

Plankstek och rödtjut när inte ens barnens förskola/fritids/underhållsbidrag är betalt!!

Undrar också vart alla vänner är, vart är T.W och bankkvinnan?? Ps andra vänner som alltid ställde upp? Vart är Js familj??
Citera
2024-04-05, 18:30
Medlem
Nyfiken i en strut!
Jag är en av dom som hade tid idag för att sitta i en timmas kö till KF. Det jag fick reda på är att det har gjorts ett utmätningsförsök men det finns inga tillgångar att ta utav. Jag fick också reda på att nykomna skulder så som barnomsorg är från 2020-2021 men som inte gått vidare till KF förens nu så det är inte alla borgernärer som släpper sina skulder omgående. Det är väl då P och L skiljde sig så varför har inte pappan isåfall betalat fritids och barnomsorg? Om det tillkommer fler skulder det vet vi inte för vissa skulder kan ligga hos inkasso i år innan dem skickas vidare. Fick även reda på för att få en godkänd skuldsanering så måste man låta alla sina skulder tillfalla till KF, man kan alltså inte betala vissa summor men utesluta andra utan man behöver samla samtligt. Vet inte om båda ansökt om skuldsanering eller inte?!!
Citera
2024-04-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar
Nyfiken i en strut!
Jag är en av dom som hade tid idag för att sitta i en timmas kö till KF. Det jag fick reda på är att det har gjorts ett utmätningsförsök men det finns inga tillgångar att ta utav. Jag fick också reda på att nykomna skulder så som barnomsorg är från 2020-2021 men som inte gått vidare till KF förens nu så det är inte alla borgernärer som släpper sina skulder omgående. Det är väl då P och L skiljde sig så varför har inte pappan isåfall betalat fritids och barnomsorg? Om det tillkommer fler skulder det vet vi inte för vissa skulder kan ligga hos inkasso i år innan dem skickas vidare. Fick även reda på för att få en godkänd skuldsanering så måste man låta alla sina skulder tillfalla till KF, man kan alltså inte betala vissa summor men utesluta andra utan man behöver samla samtligt. Vet inte om båda ansökt om skuldsanering eller inte?!!

2020-2021 var väl redan king L i magen så de bör ju ha skiljt sig tidigare än så får man hoppas.
Citera
2024-04-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
2020-2021 var väl redan king L i magen så de bör ju ha skiljt sig tidigare än så får man hoppas.

Tror dom skiljde sig 2020 om jag får fram infon korrekt! Det var bara dom uppgifterna som jag fick fram och frågan kvarstår, om P hade salongen som gick i KK och separerade så fanns det väl ändå en pappa som kunde betala fritids och förskola. Det är inga nytillkomna skulder utan gamla som nu gått vidare till KF. Jag visste inte heller att man kunde ha skulder i flera år hos inkasso innan dom gick vidare till KF. Men man lär sig något nytt varenda dag
Citera
2024-04-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misskay
Vet någon hur många följare hon tappat det senaste? Såg att det var någon som skrev att hon gjort det, men har ingen koll alls på hur många hon haft tidigare?

Intressanta skuldbilder, undrar om någon framtida plan finns? KF svarar oftast på det mesta, älskar att ha med dom och göra, dom flesta är supertrevliga 😁 har en del kontakt med dom genom mitt yrke/yrken. Kan när jag ringer dom nästa gång fråga om utmätning/skuldsanering om jag har tid över och kommer ihåg.

Jag tror inte att varken P eller J är onda människor, jag tror att de på något sett gett upp och inte ORKAR ta tag i eländet längre, mer och mer skit på skit och nu att det blir ”upptäckt” härifrån gör att det blir mer och mer desperat på insta/sociala medier.

Har skrivit det förr här i tråden men skriver det igen, snälla varför måste man kommentera barns utseenden/sätt att vara på? Det är faktiskt rätt vidrigt. (Inte till dig jag citerar)

Jo för dessa ruttna ruggugglor här inne inte har mer vett i huvudet.
De sitter och hackar ner på okända människor men inser själva inte hur vidriga de är som skriver som de gör om små barn (och deras föräldrar).
Fruktansvärt tragiskt..
Citera
2024-04-05, 18:47
Medlem
Missförstå mig inte nu, jag betvivlar inte de uppgifter ni andra fått in kring deras skulder, jag förstår bara inte på fullaste allvar hur det kan vara möjligt att leva som de gör samtidigt? Alltså jag förstår inte hur det rent logistiskt går ihop, inte "moraliskt".

Äldsta dottern går i ridning och har bra kvalités-utrustning, de bor i ett stort och väldigt fint hus/radhus (de hyr förvisso, men det är ju inte heller gratis), ena dottern följde med en kompis till Spanien nyligen osv. Alltså, jag har inga skulder men bara när jag någon gång glömt betala något mindre på Klarna så kan jag inte handla med Klarna igen först när den är betald, så huuur är detta möjligt? Jag har sett andra i min närhet haft stora skulder, dock fortfarande mindre än de som P och J har, och deras liv ser totalt annorlunda ut.
Citera
2024-04-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
+1

Plankstek och rödtjut när inte ens barnens förskola/fritids/underhållsbidrag är betalt!!

Undrar också vart alla vänner är, vart är T.W och bankkvinnan?? Ps andra vänner som alltid ställde upp? Vart är Js familj??

De kanske ruttnat på alla lögner och idiotiska beslut detta radarpar tar.

Jag sticker inte under stolen med att jag lärt mig avsky båda med tiden trots att
jag inte hade minsta åsikt från början.

Och det är främst pga alla lögner och skenheliga livet som läggs fram på sociala medier.
Citera
2024-04-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blissophie97
Missförstå mig inte nu, jag betvivlar inte de uppgifter ni andra fått in kring deras skulder, jag förstår bara inte på fullaste allvar hur det kan vara möjligt att leva som de gör samtidigt? Alltså jag förstår inte hur det rent logistiskt går ihop, inte "moraliskt".

Äldsta dottern går i ridning och har bra kvalités-utrustning, de bor i ett stort och väldigt fint hus/radhus (de hyr förvisso, men det är ju inte heller gratis), ena dottern följde med en kompis till Spanien nyligen osv. Alltså, jag har inga skulder men bara när jag någon gång glömt betala något mindre på Klarna så kan jag inte handla med Klarna igen först när den är betald, så huuur är detta möjligt? Jag har sett andra i min närhet haft stora skulder, dock fortfarande mindre än de som P och J har, och deras liv ser totalt annorlunda ut.

Det är ju precis det som är poängen, betalar du inga räkningar så får du massa pengar att leva lyxliv för.

Vi andra som är skuldfria lever fattigare men slipper hyra hus i andrahand och ha morsan ståendes på bilen.
Citera
2024-04-05, 18:56
Medlem
Citat:
Nyfiken i en strut!

P och J skriver deras ägodelar på andra, bilarna exempelvis äger varken P eller J för då skulle KF mäta ut fordonen. Insamlingen P fick ansvarade T.W och bankkvinnan över så ingen utmätning kunde göras..

2021 föddes L, fanns det inga pengar då hur i hela friden tänker dessa människor när båda ändå väljer att skaffa fler barn men uppenbarligen inte har råd att betala för barnen som redan är satta till världen??

Grekland/Gotland/Polen osv. Fanns det märkligt nog pengar till men inte underhåll till lilla T eller barnomsorgen. Skäms tamejfan!!
Citera
2024-04-05, 19:01
Medlem
Citat:
Tror dom skiljde sig 2020 om jag får fram infon korrekt! Det var bara dom uppgifterna som jag fick fram och frågan kvarstår, om P hade salongen som gick i KK och separerade så fanns det väl ändå en pappa som kunde betala fritids och förskola. Det är inga nytillkomna skulder utan gamla som nu gått vidare till KF. Jag visste inte heller att man kunde ha skulder i flera år hos inkasso innan dom gick vidare till KF. Men man lär sig något nytt varenda dag

Kanske stod L för allt annat? Att betala barnomsorgen var kanske Ps ansvar?

Vet fler som haft företag som gått i konkurs men inte skyller hela sitt liv på det, kanske är det dags för P och J att ta lite ANSVAR någon gång?? För det är ju aaaaaaaaldrig deras fel utan hundramiljoner olika ursäkter till varför dessa har skulder som uppenbarligen inte betalas??

Men fint boende ska det vara och plankstek med rödtjut 😉
Citera
2024-04-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
P och J skriver deras ägodelar på andra, bilarna exempelvis äger varken P eller J för då skulle KF mäta ut fordonen. Insamlingen P fick ansvarade T.W och bankkvinnan över så ingen utmätning kunde göras..

2021 föddes L, fanns det inga pengar då hur i hela friden tänker dessa människor när båda ändå väljer att skaffa fler barn men uppenbarligen inte har råd att betala för barnen som redan är satta till världen??

Grekland/Gotland/Polen osv. Fanns det märkligt nog pengar till men inte underhåll till lilla T eller barnomsorgen. Skäms tamejfan!!

Fast vad jag kan se så står dom på varsina bilar?
Så jag hade inte heller köpt allt som skrivs här med hull och hår efter närmre eftertanke. Skulder har dom, det sticker ingen under stolen med! Men vi kan inte heller bara leka gissningslekar och spy ut oss vad vi vill utan rätt fakta… stryker ingen medhårs men gillar inte heller när felaktig info sprids!
Citera
2024-04-05, 19:13
Medlem
Citat:
Fast vad jag kan se så står dom på varsina bilar?
Så jag hade inte heller köpt allt som skrivs här med hull och hår efter närmre eftertanke. Skulder har dom, det sticker ingen under stolen med! Men vi kan inte heller bara leka gissningslekar och spy ut oss vad vi vill utan rätt fakta… stryker ingen medhårs men gillar inte heller när felaktig info sprids!

Står dom på två bilar som överstiger 10 000 i värde så ska ju KF få veta det så bilarna kan beslagtas. Bra att du sa det så nån kan tipsa.

Edit: iaf Js bil är avställd och absolut inte den han kör idag.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-04-05 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in