2023-09-12, 22:57
Medlem
Alltså ni som sitter här och skriver/gör massa saker som anmälningar till socialtjänsten,kronofogden, skapar med flit mer drama och psykisk dåligt mående, skapar fakekonton på tinder, ställer till så de blir faderskapstest anmäler till Skatteverket, inkomster mm
Tänk om dom sluppit allt detta och fått lagt den tiden orken på att nu rådda i pojken, som inte bor hos dom ”sen ett år tillbaka” men ni har tjatat och tjatat här inne om de!
I flera månader!, ni har ingen aning om varför, för de vet ni/vi inte och vi/ni har inte med de att göra! Solklart jussom!
(Ni har ju ställt till ganska mycket av deras tid på SKIT som pojken fått lida för) tänk på den!!
Gör så familjens barn mår dåligt för ni fattar väl att dom äldre barnen kan ha sett tråden hört om den.. skriver och hänger ut massa osanningar om dom, ni är till och med avundsjuka på deras aktiviteter vad dom gjort i sommar, låt familjen få läka på sitt viss dom har ju varit mitt i sorgen av ett syskon.
Ni skriver att dom är ful, hallå tänk för fasen att en tråd kommer ligga kvar! usch jag mår illa att dom en dag kommer kunna läsa om allt ni skrivit.(japp hacka på den att jag skrev just att dom läst men menar att de finns mindre barn som kommer läsa när dom blir kunniga)
Allvarligt jag blir rädd för er, ni borde ju fundera på online hjälp hos psykologen på nätet de finns, ett tips bara eftersom ni tycker om att gömma er bakom en skärm
Nä fy F-N skulle kunna göra listan mycket längre vad som skrivit gjort på ett hemskt sätt (som jag ser på de) mot en helt vanlig familj för de är dom oxå, en familj som älskar varandra och får gå igenom de här i livet HEMSKT
De är inte ens ett år sen deras barn dog och inte ens ett år sen ni skapade en tråd och fullkomligt hackade dom vid fotknölarna och verkligen fläckade ut hela deras privata familje (”grej”)tragiskt av er!
Ni har nu tjatat om om T hittat på saker så ja jag vet inte vad, ni går på vad en ”vän” till mamma skriver här… ställer mej frågan är de en vän eller är det —?
Och vilka är ni liksom, hur många konton har ni här inne, sitter ni ibland och svarar er själv för att få igång nån här som oxå kanske har flera konton..?
Ta er en tankeställare är ni snälla, ni som skriver här eller på andra ställen, de är en familj med barn, barn som ska växa upp i samhället..
Behöver dom verkligen få ta med de här in i livet, så som ni skriver om deras familj?

De är okej jag vet att jag kommer få massa skit på hur jag formulerar mig, hur jag skriver med fel Men har mina skrivtrassel haft dom så länge jag kan komma ihåg. (Försvarar mig i förre stormen)

Ge kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv! Pöss! 🫶
Citera
2023-09-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Men skojar du? Varför allt fokus ligger på J? Ja för att det var han som flyttade långt bort? Och har du missat hela deras sommar där dom gjort roliga saker utan lilla T?

Ja uppenbarligen så har jag det så upplys mig gärna om allt kul de gjort med alla barn utan T?

Sen tänker jag att J inte är den enda föräldern som flyttar långt bort?
När han flyttade så bodde ju T med honom i Bålsta på hans veckor, när det senare ändras.. vad ska han göra då? (Mer än ett konstant umgänge då såklart)
Citera
2023-09-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoJohann
Men snälla. Har man valt en partner med barn så får man självklart behandla alla barnen lika.. hur skulle de se ut om tex ett umgänge med T fungerade och de ska äta middag på resturang allihopa men lilla T får bara titta på när de andra barnen äter för J inte har pengar, men de har P? Härregud..

Ja om en förälder väljer att flytta så långt från sitt barn ska den bannemig ha största ansvaret att se till att ett umgänge fungerar. Punkt slut.. om J skulle flytta till Australien, är de fortfarande mammans skyldighet att se till att betala å frakta ungen dit på umgänge? Aldrig i livet, J får stå sitt kast. Men de gjorde han inte. Han skyller på avståndet. Och pengar, samtidigt som han åker på långa och dyra semestrar med P:s barn..

Finns inga försvar. Om P inte är beredd att behandla alla barn likadant i en familj ska hon inte skaffa en partner med barn. Om J har ett barn med speciella behov så får man anpassa situation, tex skulle T kunna vara hos sin pappa de veckor som bara den äldsta och lilla är hemma och de andra hos sina pappor. Finns massa olika sätt att lösa de på.

Jag tycker att du blandar ihop det här med att behandla alla barn lika och att P ska stå för Js umgänge?

Självklart tror inte jag att T skulle få sitta och titta på om han är hos J o P de ut o äta med alla barn, däremot kanske de då väljer att inte gå ut och äta den dagen om P inte kan betala för 8 pers o J inte har pengar att hjälpa till med.

Hade det varit bättre tycker du om P åkt själv på semester med sina barn och lämnat J hemma hela sommaren bara för att hon inte kan eller vill betala även för T?
Vem är det som säger att J har lagt en massa pengar på semestern? Han kanske har blivit medbjuden av P men är hon då skyldig att betala även för T trots att hon kanske inte ens haft med alla sina egna barn?

Skulle T klara av en vecka i tält med P o J samt alla barn eller mår T bättre av ett lugnt umgänge på hemmaplan?

Vet vi det? Eller spekulerar vi bara? Drar vi bara in våra egna känslor och tankar kring hur vi anser att det hade funkat om det var våra barn?

Ni är så jävlas snabba på att döma och bestämma er för hur ni anser att sanningen är, men sanningen är att vi har inte en jäkla aning om vad de har gjort och hur de har lagt upp saker..

Mår ni bättre av att sitta och trycka ner två människor på nätet?
Varför inte skriva till dem med era riktiga namn eller gå fram till dem på gatan?
Fega jävlar!
Citera
2023-09-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaEhInteBitter
Alltså ni som sitter här och skriver/gör massa saker som anmälningar till socialtjänsten,kronofogden, skapar med flit mer drama och psykisk dåligt mående, skapar fakekonton på tinder, ställer till så de blir faderskapstest anmäler till Skatteverket, inkomster mm
Tänk om dom sluppit allt detta och fått lagt den tiden orken på att nu rådda i pojken, som inte bor hos dom ”sen ett år tillbaka” men ni har tjatat och tjatat här inne om de!
I flera månader!, ni har ingen aning om varför, för de vet ni/vi inte och vi/ni har inte med de att göra! Solklart jussom!
(Ni har ju ställt till ganska mycket av deras tid på SKIT som pojken fått lida för) tänk på den!!
Gör så familjens barn mår dåligt för ni fattar väl att dom äldre barnen kan ha sett tråden hört om den.. skriver och hänger ut massa osanningar om dom, ni är till och med avundsjuka på deras aktiviteter vad dom gjort i sommar, låt familjen få läka på sitt viss dom har ju varit mitt i sorgen av ett syskon.
Ni skriver att dom är ful, hallå tänk för fasen att en tråd kommer ligga kvar! usch jag mår illa att dom en dag kommer kunna läsa om allt ni skrivit.(japp hacka på den att jag skrev just att dom läst men menar att de finns mindre barn som kommer läsa när dom blir kunniga)
Allvarligt jag blir rädd för er, ni borde ju fundera på online hjälp hos psykologen på nätet de finns, ett tips bara eftersom ni tycker om att gömma er bakom en skärm
Nä fy F-N skulle kunna göra listan mycket längre vad som skrivit gjort på ett hemskt sätt (som jag ser på de) mot en helt vanlig familj för de är dom oxå, en familj som älskar varandra och får gå igenom de här i livet HEMSKT
De är inte ens ett år sen deras barn dog och inte ens ett år sen ni skapade en tråd och fullkomligt hackade dom vid fotknölarna och verkligen fläckade ut hela deras privata familje (”grej”)tragiskt av er!
Ni har nu tjatat om om T hittat på saker så ja jag vet inte vad, ni går på vad en ”vän” till mamma skriver här… ställer mej frågan är de en vän eller är det —?
Och vilka är ni liksom, hur många konton har ni här inne, sitter ni ibland och svarar er själv för att få igång nån här som oxå kanske har flera konton..?
Ta er en tankeställare är ni snälla, ni som skriver här eller på andra ställen, de är en familj med barn, barn som ska växa upp i samhället..
Behöver dom verkligen få ta med de här in i livet, så som ni skriver om deras familj?

De är okej jag vet att jag kommer få massa skit på hur jag formulerar mig, hur jag skriver med fel Men har mina skrivtrassel haft dom så länge jag kan komma ihåg. (Försvarar mig i förre stormen)

Ge kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv! Pöss! 🫶

Skrivtrassel eller ej, tack för att vi är fler som orkar backa upp ett gäng idioter som njuter av att skapa dåligt mående hos en barnfamilj som kämpar!

Ge kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv! ❤️
Citera
2023-09-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaylie
Jag tycker att du blandar ihop det här med att behandla alla barn lika och att P ska stå för Js umgänge?

Självklart tror inte jag att T skulle få sitta och titta på om han är hos J o P de ut o äta med alla barn, däremot kanske de då väljer att inte gå ut och äta den dagen om P inte kan betala för 8 pers o J inte har pengar att hjälpa till med.

Hade det varit bättre tycker du om P åkt själv på semester med sina barn och lämnat J hemma hela sommaren bara för att hon inte kan eller vill betala även för T?
Vem är det som säger att J har lagt en massa pengar på semestern? Han kanske har blivit medbjuden av P men är hon då skyldig att betala även för T trots att hon kanske inte ens haft med alla sina egna barn?

Skulle T klara av en vecka i tält med P o J samt alla barn eller mår T bättre av ett lugnt umgänge på hemmaplan?

Vet vi det? Eller spekulerar vi bara? Drar vi bara in våra egna känslor och tankar kring hur vi anser att det hade funkat om det var våra barn?

Ni är så jävlas snabba på att döma och bestämma er för hur ni anser att sanningen är, men sanningen är att vi har inte en jäkla aning om vad de har gjort och hur de har lagt upp saker..

Mår ni bättre av att sitta och trycka ner två människor på nätet?
Varför inte skriva till dem med era riktiga namn eller gå fram till dem på gatan?
Fega jävlar!

Haha ja det är så tydligt vem du är men vi kör väl.
Om inte lilla T kan tälta med P och hennes barn så kunde ju J ha tältat med lilla T själv, eller sovit i eget tält med honom i alla fall, eller åkt och umgåtts med honom istället för att leka med Ps barn snälla rara, "vill inte" betala för sambons tidigare lilla barn när han pluggar så att de kan ses. Om nu J har det så knapert på CSN. Du ser väl själv vad du skriver. Helt vidrigt att du ens påstår att P skulle vara så hemsk, vem är det egentligen som är elak mot dessa två stackars individer här? Skulle P medvetet utesluta ett litet barn? Ett syskon? Skämmes
Citera
2023-09-13, 14:41
Citat:
Skrivtrassel eller ej, tack för att vi är fler som orkar backa upp ett gäng idioter som njuter av att skapa dåligt mående hos en barnfamilj som kämpar!

Ge kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv! ❤️

Jag är beredd att hålla med. Visst är en del grejer J gör ang sin son klandervärda. Men som flera nämnt tidigare så har vi faktiskt inte all fakta. Och hur han vårdar och umgås med sitt barn kommer inte förändras av det skrivs elaka saker i den här tråden. Han vet nog redan om att han är en bristfällig far till första sonen och det gör antagligen redan väldigt ont i honom utan att det skrivs här.

Jag hoppas tråden kan få gå i graven.
Senast redigerad av piptaz 2023-09-13 kl. 14:44.
Citera
2023-09-13, 14:43
Medlem
Citat:

Så sant, synd att inte J tycker att lilla T är värd att ge en massa kärlek 💔

PS. Att backa upp någon/något är att hålla med, tänkte bara så du vet vad du skriver. Kram
Citera
2023-09-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruntgelehallon
Så sant, synd att inte J tycker att lilla T är värd att ge en massa kärlek 💔

PS. Att backa upp någon/något är att hålla med, tänkte bara så du vet vad du skriver. Kram

Omg inte vill betala för lilla T, är dom ens en familj lr? Tydligt dt är P som skriver igen lr nya paret för tkr dom andra bäääästisarna försvunnit .. är väll ingen som orkar allt drama o kaos som är 24/7 🫨
Citera
2023-09-13, 15:23
Medlem
Citat:
för att hon inte kan eller vill betala även för T?

Inte vill omg usch 🤮
Citera
2023-09-13, 17:15
Medlem
Jaha så ni menar att J inte betalar för Ps barn? Om J betalar för Ps barn, ska då P inte betala för lilla T??

Så märkligt hur man kan anse annat här. Har man valt att bli tillsammans, leva och bo ihop med någon som har barn sen innan så ingår de barnet i paketet så att säga. Vad är oklart?! Helt sjukt de här
J verkar ju ha tagit sig an Ps barn, alldeles för mycket med tanke på att han skiter fullständigt i sin lilla T från sitt tidigare förhållande.
Citera
2023-09-13, 18:25
Medlem
Citat:

Ja!

Tänk vilka förslag som kommer i text här om de mesta, men något som verkligen förvånar mig är när man läser att de är P’s barn som han leker med tältar blablabla (tröttsamt att man glömt) dom har ju även barn gemensamt men de skrivs hellre lilla T i varje mening dom använder!

Som sagt ni/vi har ingen aning om något vad som händer och låt de vara så, men ni behöver nog inte oroa er och skapa mer problem som inte finns!
Låt dom lägga den tiden på viktigare saker!

Och jag är ingen bästis, nu ska jag äta päääärgröt och fläsk åh hoppas på att ni andra här inne har tagit er en tankeställare under dagen med att låta denna familj vara!

Citera
2023-09-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaEhInteBitter

!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in