2023-09-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Gjorde hon abort så sent som i vecka 14 på ett friskt barn pga immunisering?
Jag kan absolut förstå om hon blivit oplanerat gravid och gjort tidig abort pga att hennes kropp inte klarar fler graviditeter.
Men immunisering är inte ett sånt tillstånd.
Jag är inte emot abort, men immunisering är definitivt inget skäl om man inte vill göra abort av andra anledningar.
Jag har fyra barn, och haft immunisering under graviditeten på de tre senaste.
Det innebär inget mer än att man får ta extra blodprov under graviditeten, och om nivåerna mot förmodan blir högre (det vanligaste är att det ligger på låg stabil nivå hela graviditeten ) så kan barnet i allra värsta fall behöva blodtransfusion. Men det är mkt ovanligt.
Det är sannolikt att hon kommer få immunisering under alla följande graviditeter med samma man.

Oplanerat är det väl knappast. Människan vet ju hur barn blir till..använd då preventivmedel eller sterilisera dig
Citera
2023-09-25, 21:36
Medlem
Citat:
Jag kan absolut förstå om hon blivit oplanerat gravid och gjort tidig abort pga att hennes kropp inte klarar fler graviditeter.
Jag är inte emot abort, men immunisering är definitivt inget skäl om man inte vill göra abort av andra anledningar.
Det innebär inget mer än att man får ta extra blodprov under graviditeten, och om nivåerna mot förmodan blir högre (det vanligaste är att det ligger på låg stabil nivå hela graviditeten ) så kan barnet i allra värsta fall behöva blodtransfusion. Men det är mkt ovanligt.
Det är sannolikt att hon kommer få immunisering under alla följande graviditeter med samma man.

Då blir det väll en ny man lol 😂
Citera
2023-09-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoJohann
Enligt hennes egna inlägg på facebook i en sluten grupp så fick de reda på att de va fel kön på bebisen efter Kub, J skulle inte kunnat acceptera fel kön så de funderade på abort. Nu helt plötsligt hade de fått reda på komplikationer i samma Kub och de va anledning till aborten.
Har hon alltså skrivit att det var "fel" kön och de funderade på abort pga det?
Det är ju ingen hemlighet att J vill ha en dotter, han har sagt det själv.
Citera
2023-09-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Oplanerat är det väl knappast. Människan vet ju hur barn blir till..använd då preventivmedel eller sterilisera dig
Om hon blivit gravid oplanerat, skrev jag ju
Citera
2023-09-25, 23:00
Medlem
Citat:

Intressant! Ja, skälet som P angav var "svår immunisering", men i övrigt var fostret/barnet friskt av vad som sagts. ("10 fingrar och 10 tår" som P själv skrev.)

Jag läste lite på nätet om immunisering och blodtransfusion och tyckte inte att det lät så extremt som P ville få det att låta som. Blodtransfusioner på foster görs tydligen via en spruta om jag förstog det rätt? Och lät iaf mindre hemskt än vad jag trott.

Givet allt de gått ut med så tror jag absolut inte att graviditeten var oplanerad.

Och gällande könet så minns jag inte exakt om vad som skrevs, men kontentan var att hon gick ut på facebook och frågade om råd för vad hon skulle göra, då hennes partner inte var positiv till en pojke efter att de hade förlorat sin flicka. Om någon annan minns bättre, eller har bild på inlägget så får ni gärna rätta mig.

Enligt tidigare inlägg ifrån användare som säger sig vara syskon till P, skrev de att immunisering skedde pga blodtransfusioner som hon fått efter förlossningen med I, och inte på grund av ngn "krock" med Js blodgrupp.
Citera
2023-09-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cforeffort
Vad hon är gör så är det inte bra, läser ni inte vad ni själva skriver? Snälla på riktigt hjälp oss andra att förstå hur man kan vara så besatt i deras val om att skaffa fler barn eller inte? På vilket sätt skulle det påverka dig? hur och varför tillåter ni att lägga denna energi och på att vara så hatiska och bua och bäa allt dom gör. Så du menar att ingen som fött prematurt ska få chansen att få barn igen, eller om man blivit utsatt av infektioner? Gäller det alla kvinnor, eller gäller det bara P? Är det bara P som är förbjuden att skaffa fler barn?

Läs det ni skriver en gång till och skäms ögonen ur er.

+1 på denna!
Men att Flashback är fylld av idioter vet väl de flesta 🙄
Citera
2023-09-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaylie
+1 på denna!
Men att Flashback är fylld av idioter vet väl de flesta 🙄

Och ändå tjänar influencers pengar på följare. Ju fler, dessto mer.

Av människor som följer det som läggs ut. Men man får inte intressera sig, man får inte tycka något. Man ska bara följa. Man får inte kommentera annat än med hjärtan och kramar. Och alla avvikande åsikter är "hat", och man är en idiot om man har en annan åsikt.
Citera
2023-09-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Och ändå tjänar influencers pengar på följare. Ju fler, dessto mer.

Av människor som följer det som läggs ut. Men man får inte intressera sig, man får inte tycka något. Man ska bara följa. Man får inte kommentera annat än med hjärtan och kramar. Och alla avvikande åsikter är "hat", och man är en idiot om man har en annan åsikt.

Klart man får. Men att skapa en hatgrupp på Flashback och skriva både förvrängda sanningar och rena lögner är inte samma sak som att ha en avvikande åsikt.

Man behöver inte hålla med om saker som delas eller skrivs, man kan tycka att någon gör ett eller flera felval, man kan även säga det direkt till personen om man vill det och tror att det tjänar någonting till.
Man kan tycka att en person är fullständigt dum i huvudet om det är så man känner men att sedan ta steget att skapa en grupp på internet där man bakom dolda identiteter sitter och trycker ner folk, sprider rykten och delar sina egna sanningar i stort hat är en helt annan sak.
Ni skapar psykisk ohälsa hos en hel familj bara för att de har valt att vara offentliga och för att ni, få enstaka små individer inte håller med dem.

Tyck vad fan ni vill, tror varken P eller J bryr sig ett skit om vad ni tycker men att ni sitter och hetsar varandra i denna grupp, DET är det som är fel och i mina ögon riktigt skrämmande!
Citera
2023-09-26, 18:06
Medlem
Citat:
Klart man får. Men att skapa en hatgrupp på Flashback och skriva både förvrängda sanningar och rena lögner är inte samma sak som att ha en avvikande åsikt.

Man behöver inte hålla med om saker som delas eller skrivs, man kan tycka att någon gör ett eller flera felval, man kan även säga det direkt till personen om man vill det och tror att det tjänar någonting till.
Man kan tycka att en person är fullständigt dum i huvudet om det är så man känner men att sedan ta steget att skapa en grupp på internet där man bakom dolda identiteter sitter och trycker ner folk, sprider rykten och delar sina egna sanningar i stort hat är en helt annan sak.
Ni skapar psykisk ohälsa hos en hel familj bara för att de har valt att vara offentliga och för att ni, få enstaka små individer inte håller med dem.

Tyck vad fan ni vill, tror varken P eller J bryr sig ett skit om vad ni tycker men att ni sitter och hetsar varandra i denna grupp, DET är det som är fel och i mina ögon riktigt skrämmande!

Först skriver du att gruppen skapar psykisk ohälsa hos familjen men avslutar med att ”de bryr sig säkert inte ett skit om vad ni skriver” 😂
Citera
2023-09-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Först skriver du att gruppen skapar psykisk ohälsa hos familjen men avslutar med att ”de bryr sig säkert inte ett skit om vad ni skriver” 😂

Hahahhaa och att hen först sa att flashback är fullt med idioter för att sen bevisa att hen själv är en
Citera
2023-09-26, 18:30
Medlem
Citat:

Hatgrupp tycker jag är att ta i. Negativa eller ifrågasättande kommentarer tillåts ej på deras sidor.

Men så vad ska vi göra med alla de andra trådarna om influencers, skådisar, politiker osv på flashback?

Om ni har problem med flashback, så föreslår jag att ni tar det med flashback istället för att i vart och vartannat inlägg kalla folk för idioter.
Citera
2023-09-27, 15:05
Medlem
Citat:

Vad för lögner har skrivits här inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in