Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cforeffort
Handhjärta på att du ska fortsatt få leva med dig själv och tycka och tänka så mycket om andra utan att våga stå för dina åsikter! Du är en modig person som jag verkligen ser upp till! ❤️

Du verkar ju galen, märks vem du är släkt med och inte på ett bra sätt 😂🫶🏻
Citera
2023-09-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Du verkar ju galen, märks vem du är släkt med och inte på ett bra sätt 😂🫶🏻

Tänkte samma 😂
Citera
2023-09-22, 21:22
Medlem
Citat:
Här har vi det ännu en gång till, för varje inlägg ni skriver kommer jag att ge er FAKTA. Så får vi se hur rolig den här tråden i fortsättningsvis kommer att bli. Ni vet vem jag är det är mitt kött och blod ni skriver om och jag tror nog att jag har bättre koll på henne än någon annan här inne. Ni kan enkelt hitta mig och jag ser fram emot vidare konversationer med er.

1) Att skaffa sig ett nytt jobb för att försörja sin familj kan inte vändas till något dåligt hur mycket du än försöker. Kvinnor blir gravida varje dag, före sina anställningar och under sina anställningar. Det är upp till företagen själva att inte anställa en kvinna mellan åldern 20-40 års åldern för att vara på den säkra sidan att kvinnan inte ska få barn. Du håller med mig va? Eller återigen, så är det ju bara P detta gäller.

2) Om hon är gravid eller inte så hur det kan det vara upp till NÅGON annan än dom själva. För vem är det som kommer stå där med valen som dom själva gör? Det är väl ingen annan som någonsin ska kommentera hur vida många barn en kvinna skaffar eller ej. Eller skulle du också vilja bli kritiserad över ditt val? Jag tror att du och jag är eniga på den punkten.

3) Vart nånstans finns informationen att hon förväntar sig att någon annan ska betala på sin skuld? för det ska jag tala om för dig, att det gör hon så bra själv. Att J däremot önskar sig en skuldsanering är inte konstigt alls, det finns inte på världskartan att han skulle ha möjlighet att betala av sin skuld trots vilken inkomst han än skulle ha. Att det då sticker i era ögon att en människa har möjligheten att få den chansen, så får det stå för er och jag hoppas att det inte drabbar någon närstående till er. För det går fort! idag med dagens ränteläge så kommer vi få människor med skyhöga skulder överallt i vårt land.

4) Ja ni verkar tro att I & L är samma graviditet, så då ska jag förklara för er att så är det inte. Loui fick en GBS sepsis, och Ilse en E-coli sepsis. Två helt skilda bakterier och inte samma förlopp. Så att risken att det skulle hända var en på miljonen. Det är alltså bakterierna som startat en prematur förlossning och inte kroppen, och vet ni vad! Det är två helt olika saker. T och M som ni nämner här i tråden, ni vet att dom fick stanna 2 respektive 3 dagar på BB? alltså fullt utvecklade barn trots att dom kom ett par veckor tidigt utan någon som helst bakterie. Du vet att P, och vi också är prematura och är födda mellan vecka 30-33. Skulle vår mamma inte ha skaffat oss menar du? att varje kvinna som föder prematurt aldrig ska få barn? Nej jag tror vi är eniga, men återige det här gäller ju bara P!

5) Hon blev gravid två månader efter I ja. Hon valde att göra ett NIPT test i vecka 10+0, och hon lämnade blodprover till KUB ungefär i samma veva. Ett par dagar efter sitt nipt svar så kom hennes blodprover på blodgrupperingen där det visade sig att hon och barnet hade en svår immunisering mot varandra. Dom jämförde Js blod, och barnets för att se varför det blivit en immunisering och vet ni vad? det har ingenting att göra med varken Ps blod eller Js. Utan det har skett med den stora mängd blodtransfusion! 100 procent otur. Om du tror att dom gjort abort för att könet inte blev som önskat, så är du en ännu större idiot än vad jag trodde var möjligt.

Ser fram emot att prata mer med dig på mina DM, ska bli kul.

😂 så nu är du en syster till P alltså. Som råkade skapa en profil här samtidigt som flera andra profiler skapades. Fint att du håller tråden vid liv. Tragikomik
Citera
2023-09-23, 02:19
Medlem
Citat:
Här har vi det ännu en gång till, för varje inlägg ni skriver kommer jag att ge er FAKTA. Så får vi se hur rolig den här tråden i fortsättningsvis kommer att bli. Ni vet vem jag är det är mitt kött och blod ni skriver om och jag tror nog att jag har bättre koll på henne än någon annan här inne. Ni kan enkelt hitta mig och jag ser fram emot vidare konversationer med er.

1) Att skaffa sig ett nytt jobb för att försörja sin familj kan inte vändas till något dåligt hur mycket du än försöker. Kvinnor blir gravida varje dag, före sina anställningar och under sina anställningar. Det är upp till företagen själva att inte anställa en kvinna mellan åldern 20-40 års åldern för att vara på den säkra sidan att kvinnan inte ska få barn. Du håller med mig va? Eller återigen, så är det ju bara P detta gäller.

2) Om hon är gravid eller inte så hur det kan det vara upp till NÅGON annan än dom själva. För vem är det som kommer stå där med valen som dom själva gör? Det är väl ingen annan som någonsin ska kommentera hur vida många barn en kvinna skaffar eller ej. Eller skulle du också vilja bli kritiserad över ditt val? Jag tror att du och jag är eniga på den punkten.

3) Vart nånstans finns informationen att hon förväntar sig att någon annan ska betala på sin skuld? för det ska jag tala om för dig, att det gör hon så bra själv. Att J däremot önskar sig en skuldsanering är inte konstigt alls, det finns inte på världskartan att han skulle ha möjlighet att betala av sin skuld trots vilken inkomst han än skulle ha. Att det då sticker i era ögon att en människa har möjligheten att få den chansen, så får det stå för er och jag hoppas att det inte drabbar någon närstående till er. För det går fort! idag med dagens ränteläge så kommer vi få människor med skyhöga skulder överallt i vårt land.

4) Ja ni verkar tro att I & L är samma graviditet, så då ska jag förklara för er att så är det inte. Loui fick en GBS sepsis, och Ilse en E-coli sepsis. Två helt skilda bakterier och inte samma förlopp. Så att risken att det skulle hända var en på miljonen. Det är alltså bakterierna som startat en prematur förlossning och inte kroppen, och vet ni vad! Det är två helt olika saker. T och M som ni nämner här i tråden, ni vet att dom fick stanna 2 respektive 3 dagar på BB? alltså fullt utvecklade barn trots att dom kom ett par veckor tidigt utan någon som helst bakterie. Du vet att P, och vi också är prematura och är födda mellan vecka 30-33. Skulle vår mamma inte ha skaffat oss menar du? att varje kvinna som föder prematurt aldrig ska få barn? Nej jag tror vi är eniga, men återige det här gäller ju bara P!

5) Hon blev gravid två månader efter I ja. Hon valde att göra ett NIPT test i vecka 10+0, och hon lämnade blodprover till KUB ungefär i samma veva. Ett par dagar efter sitt nipt svar så kom hennes blodprover på blodgrupperingen där det visade sig att hon och barnet hade en svår immunisering mot varandra. Dom jämförde Js blod, och barnets för att se varför det blivit en immunisering och vet ni vad? det har ingenting att göra med varken Ps blod eller Js. Utan det har skett med den stora mängd blodtransfusion! 100 procent otur. Om du tror att dom gjort abort för att könet inte blev som önskat, så är du en ännu större idiot än vad jag trodde var möjligt.

Ser fram emot att prata mer med dig på mina DM, ska bli kul.

Jag är inte på någons sida i denna diskussion. Men vill ändå säga att så länge du inte kan backa upp dina påståenden med bevis så är det inget annat än just påståenden, som allt annat i denna tråd. Det blir precis lika trovärdigt som alla andra inlägg, oavsett vilken relation du har till P eller någon annan.

Med det sagt menar jag inte att du ska behöva fläka ut ännu mer av deras liv. Vill bara göra dig uppmärksam på just den detaljen. Hur ska vi veta att du verkligen är Ps syskon? Hur ska vi kunna lita på att det just du säger är sanningsenlig fakta? Utan bevis så är dina ord inte mer värda än någon annans. Jag förstår att det kan vara frustrerande när man själv faktiskt vet, och försöker få andra att förstå.
Citera
2023-09-24, 09:08
Medlem
Ena frågan på frågestunden: Är du gravid nu?

Svaret var flyktigt: Som att hon skulle gå ut med det här och nu i en frågestund om det vore så

🤣
Citera
2023-09-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Ena frågan på frågestunden: Är du gravid nu?

Svaret var flyktigt: Som att hon skulle gå ut med det här och nu i en frågestund om det vore så

🤣

Ja exakt. Man svarar väl bara nej annars om man inte är det.
Citera
2023-09-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Ja exakt. Man svarar väl bara nej annars om man inte är det.

Njae, så behöver det ju inte vara. Kanske är trötta på frågan och känner inte för att ge ett rakt svar?

Men givet en del andra svar i tråden samt deras egna tidigare inlägg, så tror jag att sannolikheten att hon redan är gravid är väldigt hög.
Citera
2023-09-24, 19:04
Medlem
Hittar inte J på Instagram längre. Är kontot borttaget eller har han blockat mig? 😂
Citera
2023-09-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Hittar inte J på Instagram längre. Är kontot borttaget eller har han blockat mig? 😂

Du är nog blockad isf. 😏
Citera
2023-09-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Du är nog blockad isf. 😏

Då har J blockat mig men inte P.
Konstigt när jag aldrig ens kommenterat på J's instagram 😂😂😂😂
Citera
2023-09-24, 20:37
Medlem
Hade hon inte varit gravid så hade hon svarat nej.
Den som lever får se... tidsfråga ändå.
Citera
2023-09-25, 21:18
Medlem
Gjorde hon abort så sent som i vecka 14 på ett friskt barn pga immunisering?
Jag kan absolut förstå om hon blivit oplanerat gravid och gjort tidig abort pga att hennes kropp inte klarar fler graviditeter.
Men immunisering är inte ett sånt tillstånd.
Jag är inte emot abort, men immunisering är definitivt inget skäl om man inte vill göra abort av andra anledningar.
Jag har fyra barn, och haft immunisering under graviditeten på de tre senaste.
Det innebär inget mer än att man får ta extra blodprov under graviditeten, och om nivåerna mot förmodan blir högre (det vanligaste är att det ligger på låg stabil nivå hela graviditeten ) så kan barnet i allra värsta fall behöva blodtransfusion. Men det är mkt ovanligt.
Det är sannolikt att hon kommer få immunisering under alla följande graviditeter med samma man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in