Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-17, 21:22
Och där bekräftade hon inlägget jag la upp när jag blev medlem här! I ett tidigare inlägg gissade jag på bf 12/10, och hon bekräftade även att bf skulle vara i oktober.
Citera
2023-09-17, 21:51
Medlem
Så jäkla sjukt ändå. Två fl där hon nästan mist sitt liv, där ett av två barn dött- ändå kunde hon fött det tredje nästa månad men lär göra det snart igen.
Varför förstår hon inte? Att hennes kropp säger stopp nu?
Varför inte vara tacksam och ta hand om de fem barn hon har? Varför riskera sitt liv och då även lämna dom fem utan sin mamma?
Helt obegripligt faktiskt
Och varför kan inte människan använda preventivmedel?!
Citera
2023-09-17, 22:28
Medlem
Alltså, för i helvete...

En "oplanerad" graviditet 2 månader efter att man har förlorat ett barn...? Trauma med abort?

Lägligt att det var på grund av medicinska skäl, och inte pga könet, som hon själv skrev om på facebook...

P - du har nu blivit "oplanerat" gravid på p-piller så många gånger (enligt egen utsago) att det inte är försvarbart att komma med det igen. Använd kondom för i helvete!! Så slipper du traumat, och fostren/barnen slipper sätta livet till.

Jobbet på Dagab är bara till för att jobba upp en föräldrapenning. Vore inte förvånad om hon redan var gravid och arbetsgivaren får en ansökan om föräldraledighet snart.

Tyckte att P verkade ansvarfull och vettig. Ju mer jag ser och läser om dem, dessto mer ansvarslösa och oförnuftiga tycker jag att de visar sig vara.

Ville också lägga till, att i ett inlägg tidigare var det någon som skrev om att tänka på Ps barn och att de kunde läsa om det på flashback och tycka att det var jobbigt. (Om det nu inte t.o.m var så att P skrev detta själv.) Men vet ni vad? Lilla T hängs ut här med diagnoser i tråden som försvar till varför han inte kan vara med och till varför man inte ses, honom tänker man inte på? Att han kanske kan komma att läsa tråden och detta om sig själv? Vill även minnas något inlägg att det inte ens var säkert att han hade någon diagnos dessutom. Så det blir ju lite av en form av hyckleri här tycker jag när man nu bara tar en sida i försvar...
Citera
2023-09-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Hon gjorde ju dock endast abort pga. komplikationer, nån slags immunisering hos barnet. Annars hade dom ju tänkt behålla, galet!

Enligt hennes egna inlägg på facebook i en sluten grupp så fick de reda på att de va fel kön på bebisen efter Kub, J skulle inte kunnat acceptera fel kön så de funderade på abort. Nu helt plötsligt hade de fått reda på komplikationer i samma Kub och de va anledning till aborten.
Citera
2023-09-17, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av JoJohann
Enligt hennes egna inlägg på facebook i en sluten grupp så fick de reda på att de va fel kön på bebisen efter Kub, J skulle inte kunnat acceptera fel kön så de funderade på abort. Nu helt plötsligt hade de fått reda på komplikationer i samma Kub och de va anledning till aborten.
Tycker inte det går ihop med hennes inlägg alls…

Hon påstår att dom gjorde abort i vecka 13+3. Hon skrev på facebook att dom väntade en frisk pojke i mars, vilket talar för nipt, annars får man inte veta kön så tidigt. Nipt är mycket mer tillförlitligt, KUB handlar bara om sannolikhet. Hon talar emot sig själv. Det som upptäcks på KUB borde man vetat i och med att man gjort nipt? Varför inte bara erkänna att barnet hade fel kön.
Citera
2023-09-18, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstalen21
Tycker inte det går ihop med hennes inlägg alls…

Hon påstår att dom gjorde abort i vecka 13+3. Hon skrev på facebook att dom väntade en frisk pojke i mars, vilket talar för nipt, annars får man inte veta kön så tidigt. Nipt är mycket mer tillförlitligt, KUB handlar bara om sannolikhet. Hon talar emot sig själv. Det som upptäcks på KUB borde man vetat i och med att man gjort nipt? Varför inte bara erkänna att barnet hade fel kön.

Rätt magstarkt ändå att göra abort under våren för att sedan aktivt, några månader senare, försöka bli gravid igen. En pojke, en miniatyr bebis med tio fingrar och tio tår som P skrev i händelser igår. Kan det vara så att missfallen är ett sätt för kroppen att visa att nu är det bra? Eller blir det ett samarbete med Livio sen för IVF om det inte skulle gå på naturlig väg? En ny HT, SL och Fannidays som vi får följa framöver 😉

Oplanerat gravid 🧐 .. tjena! Oansvariga är ett annat ord. Fy för dessa människor!
Citera
2023-09-18, 10:01
Medlem
Ja alltså jösses vilken korkad människa hon är asså!
Hur kan hon ta bort ett barn som äventyrar hennes och sin egen hälsa. Vilken fruktansvärd mamma hon är som väljer att avsluta en graviditet för att den kan vara skadlig, så oansvarigt hon måste ju sakna hjärta! Jag blir super provocerad över valet faktiskt. Kunde hon inte ha dött istället eller kunde inte barnet få ha dött också!

Så uuuuselt av henne att få ett nytt jobb för att arbeta upp en bättre SGI, vilken fruktansvärt korkad och dum människa hon måste vara. Hon tänker sig aldrig för, hur kan man ta ett jobb för att ordna bättre förutsättningar för sin familj?!! Jag tappar ord hon måste vara dummare än tåget!

Huuuur kan dom vilja ha ett till barn efter att dom har förlorat ett barn!!?
Dom måste vara världens dummaste människor. För ingen vill väll ha ett till barn efter man förlorat ett barn, det förstår väll alla? Fattar dom inte att alla deras barn kommer att dö? Det är så egoistiskt och hemskt att önska sig att det går vägen.

Hoppas innerligt att du trampar på en legobit idag, att din familj kommer på vad du sysslar med och att du dör lika ensam i livet som du känner dig idag.
Senast redigerad av cforeffort 2023-09-18 kl. 10:05.
Citera
2023-09-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cforeffort
Hur kan hon ta bort ett barn som äventyrar hennes och sin egen hälsa. Vilken fruktansvärd mamma hon är som väljer att avsluta en graviditet för att den kan vara skadlig, så oansvarigt hon måste ju sakna hjärta! Jag blir super provocerad över valet faktiskt. Kunde hon inte ha dött istället eller kunde inte barnet få ha dött också!

Så uuuuselt av henne att få ett nytt jobb för att arbeta upp en bättre SGI, vilken fruktansvärt korkad och dum människa hon måste vara. Hon tänker sig aldrig för, hur kan man ta ett jobb för att ordna bättre förutsättningar för sin familj?!! Jag tappar ord hon måste vara dummare än tåget!

Dom måste vara världens dummaste människor. För ingen vill väll ha ett till barn efter man förlorat ett barn, det förstår väll alla? Fattar dom inte att alla deras barn kommer att dö? Det är så egoistiskt och hemskt att önska sig att det går vägen.

Hoppas innerligt att du trampar på en legobit idag, att din familj kommer på vad du sysslar med och att du dör lika ensam i livet som du känner dig idag.

Helt sjukt att man vill ha fler barn fast typ 3 av hennes levande barn föddes för tidigt och den 4e överlevde inte ens och hon höll på att stryka med själv också.
Dom är så fruktansvärt själviska, var glad över dom barn som ni redan har
Citera
2023-09-18, 10:17
Medlem
Citat:

Håller med dig på vissa punkter. Hur P än hade gjort så hade folk klandrat henne. I detta fall tycker iaf jag att hon gjorde rätt och tänkte ett steg längre. Barnet hade troligtvis aldrig klarat sig. Kanske inte hon heller.

Vad jag inte begriper är varför man frivilligt utsätter sig för ytterligare graviditeter när hennes kropp bara skriker ”lägg ner!”
Hur vågar man? Nu har hon ytterligare problem med immunisering och risken är hög att även nästa graviditet blir drabbad av detta. Plus tidigare problematik med infektioner och prematurfödslar. Vad ÄR det hon inte ser?
Citera
2023-09-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Håller med dig på vissa punkter. Hur P än hade gjort så hade folk klandrat henne. I detta fall tycker iaf jag att hon gjorde rätt och tänkte ett steg längre. Barnet hade troligtvis aldrig klarat sig. Kanske inte hon heller.

Vad jag inte begriper är varför man frivilligt utsätter sig för ytterligare graviditeter när hennes kropp bara skriker ”lägg ner!”
Hur vågar man? Nu har hon ytterligare problem med immunisering och risken är hög att även nästa graviditet blir drabbad av detta. Plus tidigare problematik med infektioner och prematurfödslar. Vad ÄR det hon inte ser?

Vad hon är gör så är det inte bra, läser ni inte vad ni själva skriver? Snälla på riktigt hjälp oss andra att förstå hur man kan vara så besatt i deras val om att skaffa fler barn eller inte? På vilket sätt skulle det påverka dig? hur och varför tillåter ni att lägga denna energi och på att vara så hatiska och bua och bäa allt dom gör. Så du menar att ingen som fött prematurt ska få chansen att få barn igen, eller om man blivit utsatt av infektioner? Gäller det alla kvinnor, eller gäller det bara P? Är det bara P som är förbjuden att skaffa fler barn?

Läs det ni skriver en gång till och skäms ögonen ur er.
Senast redigerad av cforeffort 2023-09-18 kl. 10:37.
Citera
2023-09-18, 11:06
Medlem
Citat:
Vad hon är gör så är det inte bra, läser ni inte vad ni själva skriver? Snälla på riktigt hjälp oss andra att förstå hur man kan vara så besatt i deras val om att skaffa fler barn eller inte? På vilket sätt skulle det påverka dig? hur och varför tillåter ni att lägga denna energi och på att vara så hatiska och bua och bäa allt dom gör. Så du menar att ingen som fött prematurt ska få chansen att få barn igen, eller om man blivit utsatt av infektioner? Gäller det alla kvinnor, eller gäller det bara P? Är det bara P som är förbjuden att skaffa fler barn?

Läs det ni skriver en gång till och skäms ögonen ur er.

Hur kan man vara så besatt av att skaffa bebisar när ens kropp uppenbarligen inte klarar av det längre? Sex graviditeter varav fem levande barn, kan man inte vara tacksam för det. Måste man till varje pris, dessutom med deras urusla förutsättningar, skaffa ÄNNU fler kids?

Har man inte råd att betala av sina MILJONER i skulder hos kronofogden har man verkligen råd med ÄNNU ett barn? När man inte ens har råd att betala BENSIN för att träffa lilla T?
Citera
2023-09-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersagor
Hur kan man vara så besatt av att skaffa bebisar när ens kropp uppenbarligen inte klarar av det längre? Sex graviditeter varav fem levande barn, kan man inte vara tacksam för det. Måste man till varje pris, dessutom med deras urusla förutsättningar, skaffa ÄNNU fler kids?

Har man inte råd att betala av sina MILJONER i skulder hos kronofogden har man verkligen råd med ÄNNU ett barn? När man inte ens har råd att betala BENSIN för att träffa lilla T?

Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in