Citat:
Ursprungligen postat av
bruntgelehallon
Ja man ska ju skatta på det så hon får ju inget gratis. Man ser ju dock inte alla nya dyra mattor och möbler osv i hennes reklam så det finns allt pengar undanstoppade på något sätt, typ från insamling? För det är ju inga billiga saker. 😊 Och oavsett, varför inte inkludera lilla T i något? Tex besök på nöjesfält/aktiviteter. Men det är ju otänkbart att unna honom något. Inte ens ett besök i månaden tydligen. Det är ju såklart upp till J vilket han bevisar att han inte bryr sig om.
Då undrar jag såhär ..
med tanke på att J pluggar så antar jag att han går på csn.
P jobbar och har sociala medier hon får pengar från.
Ska hon då betala för Js resor till lilla T och hans aktiviteter eller ska J göra det?
Om P har råd att åka med sina barn för att hon fått en bra lön eller ett samarbete osv är hon då skyldig att betala Ts umgänge med sin pappa bara för att de är ett par?
Jag spånar bara nu men jag tänker att många har ju separat ekonomi trots att man har barn och är sambos, ska man då vara skyldig att betala för den andres barn bara för att man ger sina egna något extra?
Så vitt jag har sett har inte P o J varit på varken något nöjesfält/badhus/djurpark/bio eller något annat med barnen som kostar en massa pengar (vad de själva har gjort utan alla barn är en annan sak) men jag tycker inte att man ska lägga detta på P bara för att hon har råd att unna sig eller sina barn något och det är inte heller J som är dum då om inte han har råd att ta T att göra sånt heller.
Att träffa honom, absolut det kan man tänka att han borde kunna lösa men inte heller där tycker jag att det är upp till P att betala de resorna om J själv inte har råd, hon har ju egna skulder och 5 egna barn att få lönen att räcka för.
Som jag har förstått det (man får rätta mig om man vet att jag har fel) så bodde T hos J o P varannan vecka i början eller iaf varannan helg. J åkte då som jag förstår det och hämtade samt lämnade honom då det var han som valt att flytta.
Om detta nu inte funkade, oavsett om det var avståndet eller något annat som ställde till det och pengarna inte längre fanns till i samma utsträckning, varför kan då inte Ts mamma hjälpa till och se till att T kan träffa sin pappa. Menar inte att hon ska bekosta hans bensin, absolut inte men varför inte mötas halvvägs eller att man kör ena vägen var? Varför är det bara J som får skiten här för att umgänget inte funkar? Det känns ju som att det är baserat på vad ”vembryrsig” säger .. ”vembryrsig” som kanske är partisk och står mamman nära.
Jag som förälder och barn till skilda föräldrar tycker att oavsett vem som har flyttat så har båda föräldrarna en skyldighet att se till att umgänget funkar, inte bara den ena så varför ligger allt fokus på J och inte henne?
Och åter igen, är det för Ts bästa att åka upp varannan vecka/helg till sin pappa, utan förskola osv med 5 andra barn om det nu är så att han har särskilda behov?
Nej jag rättfärdigar inte att lämna sina barn, aldrig men jag tror inte att det är en person som är boven i det hela och därför tycker jag att det är förjävligt att man sitter och kastar en massa skit här inne när man inte har en jävla aning om hur saker i grunden ligger till.