2009-04-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Jag tror den höga masten är den teveslavsändare som står där än idag, att döma av vinkeln på bilden och avståndet gör att det ser ut som den står på Svalans hjässa.

Inte troligt alls.
Citera
2009-04-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Inte troligt alls.

Jag menar den som står längre bort på västerberget men bilden gör att det ser ut som den står på hjässan....
Senast redigerad av flashbackposter 2009-04-22 kl. 16:58.
Citera
2009-04-22, 19:35
Medlem
LINK82s avatar
Svalan !

Jag var där senast igår och kollade läget, dom har rensat undan allt material som dom rev ut för ett tag sedan.
Alla mast-fundament på toppen är borta, ingen påverkan på ventilation eller nödutgång.
På grinden står det ändas " förbjudet för obehöriga, målsman ... " Inga skyltar med skyddsobjekt, förutom dom gamla som finns lite var stans runt området.
Citera
2009-04-22, 19:36
Medlem
LINK82s avatar
Svalan !

Jag var där senast igår och kollade läget, dom har rensat undan allt material som dom rev ut för ett tag sedan.
Alla mast-fundament på toppen är borta, ingen påverkan på ventilation eller nödutgång.
På grinden står det ändas " förbjudet för obehöriga, målsman ... " Inga skyltar med skyddsobjekt, förutom dom gamla som finns lite var stans runt området.
Citera
2009-04-23, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Jag menar den som står längre bort på västerberget men bilden gör att det ser ut som den står på hjässan....

aha.. nu fattar jag vad du menar... Fick läsa ett par tre gånger.
Citera
2009-04-28, 22:40
Medlem
Såg också den nya skylten på grinden. Verkar inte vara SO längre.
Citera
2009-05-15, 15:17
Medlem
Var där idag och tittade vid grinden. Det var bilar parkerade vid vaktstugan.
Det finns ju ringknappar vid grinden som går till "tillsynsman" och "vakthus".
Någon som provat att ringa på och se om någon svarar?
Är MP där och patrullerar? Jag var vid Kviberg för 2 veckor sedan och då kom MP och 3 killar hoppade ut med automatvapen när skyddsområdet där noggrant kontrollerades.
Citera
2009-05-16, 22:40
Medlem
ja det patrulleras. MP o 3 VPL är Insatsstyrkan från Amf4...
Citera
2009-05-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themangan
Var där idag och tittade vid grinden. Det var bilar parkerade vid vaktstugan.
Det finns ju ringknappar vid grinden som går till "tillsynsman" och "vakthus".
Någon som provat att ringa på och se om någon svarar?
Är MP där och patrullerar? Jag var vid Kviberg för 2 veckor sedan och då kom MP och 3 killar hoppade ut med automatvapen när skyddsområdet där noggrant kontrollerades.

Var det en pick up och gammal volvo du såg? En guldig volvo och en grå pick up?

Kan säga att det är ganska mkt snack i denna tråden om vad som finns inne i berget. Just nu är det ganska tomt där inne. Det är stort. Ca 7000 m2. Har inte läst igenom hela tråden men det stämmer att riksbanken har haft förråd där samt det finns ett rum som kallas för "kyrkan".

Ni som vill komma in genom bergets huvud dörr kan glömma det. Då måtse ni igenom ett så kallad stötvågsdörr. Kan söga att den är ganska svårt att bryta sig igenom. Finns som sagt inte mkt att se där inne..

Mvh Dooh
Citera
2009-05-18, 07:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doohdooh
Var det en pick up och gammal volvo du såg? En guldig volvo och en grå pick up?

Kan säga att det är ganska mkt snack i denna tråden om vad som finns inne i berget. Just nu är det ganska tomt där inne. Det är stort. Ca 7000 m2. Har inte läst igenom hela tråden men det stämmer att riksbanken har haft förråd där samt det finns ett rum som kallas för "kyrkan".

Ni som vill komma in genom bergets huvud dörr kan glömma det. Då måtse ni igenom ett så kallad stötvågsdörr. Kan söga att den är ganska svårt att bryta sig igenom. Finns som sagt inte mkt att se där inne..

Mvh Dooh
Om du nu är såpass insatt i Svalan kanske man får fråga om kyrkan är intakt eller har de även monterat ned all inredning där?

O vad blir framtida bruk, serverhall som jag nämt innan kanske?
Citera
2009-05-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Om du nu är såpass insatt i Svalan kanske man får fråga om kyrkan är intakt eller har de även monterat ned all inredning där?

O vad blir framtida bruk, serverhall som jag nämt innan kanske?

Kyrkan är intakt, men rensad på utrustning. Balustraden är kvar med samtliga rum, men inkråmet är borta. Även tablån är nedmonterad.

Tror inte att Svalan (dvs flygets skepp) är aktuellt för serverdrift. Däremot Marinens skepp, som är avsevärt mindre fuktskadat och som dessutom har ett riktigt installationsgolv, kan mycket väl lämpa sig för det.
Citera
2009-05-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomazlycken
Kyrkan är intakt, men rensad på utrustning. Balustraden är kvar med samtliga rum, men inkråmet är borta. Även tablån är nedmonterad.

Tror inte att Svalan (dvs flygets skepp) är aktuellt för serverdrift. Däremot Marinens skepp, som är avsevärt mindre fuktskadat och som dessutom har ett riktigt installationsgolv, kan mycket väl lämpa sig för det.
d

Som du säger är krykan helt intakt men rensad från trustning. Ang servrarna så kommer do att stå efter den första stötvågsdörren nästan intill lastkajen, ventilationen kommer även dras om så man kommer få maximal kylning till serverna.

Konstigt att ingen har nämt något om "trappan" som finns på 3:e våningen som leder till bergstoppe. Kan säga att den är ganska seg. Känns helt oändlig. Klart den högsta trpppa jag sett.

Mvh Dooh Dooh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in