2006-07-11, 22:41
Medlem
Hej. Fick tips om en militäranläggning på Axgatan i Mölndal. Givetvis var jag tvungen att gå dit. Tyvärr var vi bara 2 stycken, och ingen lampa. Men vi hitta på toppen av berget massa små bunkrar, några större, en radiomast. Under radiomasten gick en tunnel rakt in i berget, den var uppen och man såg därinne en "Nödutgångs"-skylt. Vi ville inte gå in där eftersom det var kolsvart. Sedan fortsatte vi neråt för berget, tillslut nådde vi foten av berget. Där stog vaktstugan, och ett slags föråd. En ingång in i berget täckt med kamuflage-nånting. Och 1 stor port in i berget.
I vaktstugan fanns en telefon, telefonkataloger m.m. Och telefonen lös, det verkar vara besökt emellan åt.

Vet någon vad detta är för ställe jag har gjot min "första" UE på?
Citera
2006-07-11, 22:48
Medlem
Truxas avatar
Äh, vad är det här för historier...? Har inte du skrivit om det här under ett annat nick?
Citera
2006-07-11, 22:49
Medlem
Öh. Nej. Det har jag inte. Jag kom hem för 2 timmar sen. Varför borde jag kopierat det från någon anna?
Citera
2006-07-11, 23:03
Medlem
mummas avatar
Schlingen Sie in der Kleidung von Schaf herunter und ein Schluck macht keinen Sommer

Annars är det bara att söka om bergetsnamn (säg inget, de får hitta det själva) här på FB så hittar ni namnet på millitära anläggningen...
Och de som fattar min tyska fattar namnet...
Citera
2006-07-11, 23:05
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Schlingen Sie in der Kleidung von Schaf herunter und ein Schluck macht keinen Sommer

Annars är det bara att söka om bergetsnamn (säg inget, de får hitta det själva) här på FB så hittar ni namnet på millitära anläggningen...
Och de som fattar min tyska fattar namnet...

Och någons nya avatar ger viss vägledning...
Citera
2006-07-11, 23:06
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Och någons nya avatar ger viss vägledning...
Was bedeuten Sie?

Vad menar du?
Citera
2006-07-11, 23:08
Medlem
Truxas avatar
Der glückliche kleine Vogel...
Citera
2006-07-11, 23:19
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Der glückliche kleine Vogel...
Ich verstehe dich...

Hoppsa att han listar ut vad vi menar
Citera
2006-07-11, 23:24
Medlem
Okej. För det första: Jag har ej gått i Tyska. För det andra: Detta är ingen frågelek. Jag vet vad berget heter, har sökt, men hitta NADA! Så kan någon komma med ett bra svar eller liknande. Bilder kommer!
Citera
2006-07-11, 23:26
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Okej. För det första: Jag har ej gått i Tyska. För det andra: Detta är ingen frågelek. Jag vet vad berget heter, har sökt, men hitta NADA! Så kan någon komma med ett bra svar eller liknande. Bilder kommer!

Nej, sökfunktionen lämnar mycket övrigt att önska. Jag har just försökt att använda den själv...

Bilder skall bli intressant!
Citera
2006-07-11, 23:37
Medlem
Ne de e sant. Men vi ska dra dit ett gäng någon vacker dag och se om vi kan komma in i öppningen mittpå berget. Men portarna på "marknivå" tyder på att det är en stor anläggning. Är det ingen som sitter på lite info om denna anläggning. Jag vill veta var jag har sprungit runt i 3 timmar. God natt, ska upp kl 05,30 imon, jippie! (NOT!)
Citera
2006-07-12, 00:31
Medlem
svalan o hajen tror jag at du pratar om.
Militär Flygövervaknigscentral vad jag har hört i vart fall.. som i sin tid övervakade Västkusten. Men som nu inte används för det endamålet längre.
Men MP verkar vara där o kontrollera lite då o då, min flickvän bor i området, hon säger att hon sett militära fordon där vid olika tillfällen. Så det lär nog vara larmat och övervakat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in