Citat:
Ursprungligen postat av
billimo
utöver det som syns på ritningen har du dessutom en lastbrygga att ta dig förbi inne i berget innan du kommer fram till kammare 9. Den hindrar dig oavsett inslag och är en märklig konstruktion.
Har lite svårt att förstå vad du menar, berätta gärna mer
Är lastbryggan till för fordon (som du inte längre kan få in i bergrummet) och det är därför den blir problematisk.... på grund av höjdskillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
tsifnori
Ja, hela situationen med nedläggningen är konstig..
diskhandduk:
Var du framme vid Inslag 2? Hörde du någon ventilation över huvudtaget?
Yes jag var framme. Nej inte vad jag tänkte på, var väl snarare vattendroppandet man reagerade på + tunnellukten. Och de stora stenar man har lagt överallt, som om man oroade sig för att nån skulle försöka gräva sig in...
Citat:
Ursprungligen postat av
Plyschmannen
Riktigt synd att det inte går att ta sig in, jag var där inne och kikade när FV hade visning för potentiella köpare. (jag tror jag postat om det i tråden tidigare tillochmed)
Kyrksalen som omtalas var del av en tre plans anläggning på ca 1000kvm per plan. Det var allt från små kontor till matsal och lärosalar, fortfarande fullt möblerade. det var 6 trapphus som gick mellan planen plus en ramp i kyrksalen.
Det EMP-skyddade rummet var påväg att bli servercentral men det föll nog i slutändan. Nödutgången var en sjukt lång och smal stege där man inte ens såg toppen. och en av inslagen var ett garage med plats för 2-3 lastbilar.
Edit:
Minnet kanske sviker lite med detaljerna, det var hursom sjukt ballt att promenera runt med full belysning på och hur mycket tid som hellst till förfogande.
Vart fanns garaget.. innanför port 4 vid Hajen kanske?
Du tog inga bilder under ditt besök? Kollade på dina gamla inlägg och det verkar ha varit så tidigt som 2009 du var där! Inlägget finns här:
(FB) Militäranläggning/Mölndal
Får man fråga i vilken egenskap du fick komma dit?