2013-12-10, 16:47
  #973
Medlem
Dykte i tråden och enligt denna karta, http://oi56.tinypic.com/2j1jvi8.jpg hör ju inslag I till det plomberade området.
Citera
2013-12-10, 23:11
  #974
Medlem
Det är synd att FortV hade en så dålig ritning med i sin årsrapport. Men jag förstår inte varför man plomberar allt det orange och lämnar det lilla som är kvar.. Det är ju bara korridorer och Kammare 7 och 8? Är det verkligen nåt att ha kvar?
Citera
2013-12-11, 00:38
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Det är synd att FortV hade en så dålig ritning med i sin årsrapport. Men jag förstår inte varför man plomberar allt det orange och lämnar det lilla som är kvar.. Det är ju bara korridorer och Kammare 7 och 8? Är det verkligen nåt att ha kvar?

På den skissen framgår inte kammare 9 så tydligt. Du ser det blåa avlånga utrymmet? Det sägs vara EMP-skyddat och vara vad som kunde vara av störst intresse för en ny hyresgäst. Kammare 12, alltså huset där "kyrkan" fanns och stridsledningen höll hus, är antagligen den del som omfattas av konstruktionssekretess - därav att enbart övriga delar var möjliga att behålla.

Annars är det hela väldigt konstigt när det gäller inslagen. Ska man få in utrustning och annat (oavsett om det ska bli serverhall eller användas för någon typ av lagring) så vore i princip vilket inslag som helst utöver det som lämnades kvar mer vettigt att behålla. Inte ens om man tar bort stängslet får man in något den vägen. Annars borde det väl inte skada att ha flera ingångar (och en nödutgång) även om det kanske skapar krångel för en ny ägare som får fler riskabla punkter om vi tänker på inbrott och liknande.

Men vad tänker man sig att använda berget till, om man varken får in eller ut något annat än människor (i princip)?
__________________
Senast redigerad av diskhanduk 2013-12-11 kl. 00:42.
Citera
2013-12-11, 05:33
  #976
Medlem
utöver det som syns på ritningen har du dessutom en lastbrygga att ta dig förbi inne i berget innan du kommer fram till kammare 9. Den hindrar dig oavsett inslag och är en märklig konstruktion.
Citera
2013-12-11, 08:18
  #977
Medlem
Ja, hela situationen med nedläggningen är konstig..

diskhandduk:
Var du framme vid Inslag 2? Hörde du någon ventilation över huvudtaget?
Citera
2013-12-11, 08:29
  #978
Medlem
Riktigt synd att det inte går att ta sig in, jag var där inne och kikade när FV hade visning för potentiella köpare. (jag tror jag postat om det i tråden tidigare tillochmed)

Kyrksalen som omtalas var del av en tre plans anläggning på ca 1000kvm per plan. Det var allt från små kontor till matsal och lärosalar, fortfarande fullt möblerade. det var 6 trapphus som gick mellan planen plus en ramp i kyrksalen.
Det EMP-skyddade rummet var påväg att bli servercentral men det föll nog i slutändan. Nödutgången var en sjukt lång och smal stege där man inte ens såg toppen. och en av inslagen var ett garage med plats för 2-3 lastbilar.

Edit:
Minnet kanske sviker lite med detaljerna, det var hursom sjukt ballt att promenera runt med full belysning på och hur mycket tid som hellst till förfogande.
Citera
2013-12-12, 09:47
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billimo
utöver det som syns på ritningen har du dessutom en lastbrygga att ta dig förbi inne i berget innan du kommer fram till kammare 9. Den hindrar dig oavsett inslag och är en märklig konstruktion.
Har lite svårt att förstå vad du menar, berätta gärna mer
Är lastbryggan till för fordon (som du inte längre kan få in i bergrummet) och det är därför den blir problematisk.... på grund av höjdskillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Ja, hela situationen med nedläggningen är konstig..

diskhandduk:
Var du framme vid Inslag 2? Hörde du någon ventilation över huvudtaget?
Yes jag var framme. Nej inte vad jag tänkte på, var väl snarare vattendroppandet man reagerade på + tunnellukten. Och de stora stenar man har lagt överallt, som om man oroade sig för att nån skulle försöka gräva sig in...

Citat:
Ursprungligen postat av Plyschmannen
Riktigt synd att det inte går att ta sig in, jag var där inne och kikade när FV hade visning för potentiella köpare. (jag tror jag postat om det i tråden tidigare tillochmed)

Kyrksalen som omtalas var del av en tre plans anläggning på ca 1000kvm per plan. Det var allt från små kontor till matsal och lärosalar, fortfarande fullt möblerade. det var 6 trapphus som gick mellan planen plus en ramp i kyrksalen.
Det EMP-skyddade rummet var påväg att bli servercentral men det föll nog i slutändan. Nödutgången var en sjukt lång och smal stege där man inte ens såg toppen. och en av inslagen var ett garage med plats för 2-3 lastbilar.

Edit:
Minnet kanske sviker lite med detaljerna, det var hursom sjukt ballt att promenera runt med full belysning på och hur mycket tid som hellst till förfogande.
Vart fanns garaget.. innanför port 4 vid Hajen kanske?

Du tog inga bilder under ditt besök? Kollade på dina gamla inlägg och det verkar ha varit så tidigt som 2009 du var där! Inlägget finns här:
(FB) Militäranläggning/Mölndal
Får man fråga i vilken egenskap du fick komma dit?
Citera
2013-12-12, 11:23
  #980
Medlem
Woops, snacka om att jag outade mig!

Aja det gör inget.
Citera
2013-12-13, 14:33
  #981
Medlem
lastbyggan, tror det är en konstruktion för att komma runt dåligt berg för det finns ene massa spännande nivåskillnader där inne.

Bakom/innanför plåtskjulet fanns det plats för tre vagnar, är nog det som menas.
Citera
2014-01-02, 01:00
  #982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billimo
lastbyggan, tror det är en konstruktion för att komma runt dåligt berg för det finns ene massa spännande nivåskillnader där inne.

Bakom/innanför plåtskjulet fanns det plats för tre vagnar, är nog det som menas.
Japp där rangerade man in telehyddorna som kopplades up mot kyrkan.
Citera
2014-11-20, 21:29
  #983
Medlem
Wohoo kolla vad jag hittade
http://www.photohome.se/books/u4cd82d1c832932897/23312
Citera
2014-11-21, 19:24
  #984
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Wohoo kolla vad jag hittade
http://www.photohome.se/books/u4cd82d1c832932897/23312

Snyggt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in