2009-10-26, 22:10
Medlem
har varit inne där innan rivningen påbörjades och det är en enormt imponerande anläggning.

En av kammarna bestod av 3 våningar på gud vet hur många kvadratmeter som var sammanlänkade via trappor och ramper, små trånga gångar med rum överallt som var fyllda av material och möbler som var helt orörda sen det togs ur bruk.

Vet att några företag som var intresserade av att införa en servercentral där gav ett bud på anläggningen men vad som hände sedan vet jag inte.
Citera
2009-10-30, 17:41
Medlem
Tack för den infon. Ännu en pusselbit.
Citera
2009-10-31, 16:06
Medlem
bergrummen

Alla de där bergrummen är byggda på samma sätt, i "tunneln" som går igenom bergrummet, finns det en lucka. Det är nöd utgången eller ingången, där kan man ta sig in. Den sitter ungefär på 3 metershöjd, 80x80cm.

Inget att se där inne, lite maskiner, lite rum. Annars är det oftast som ett 3 våningshus, som att gå i ett hyreshus utan fönster. Masterna är aktiva, tveksamt om några larm ens finns. Men som sagt inget att se......
Finns givetvis ett kök, med matplatser etc. Liten verkstad, akta er för ställverk då inkommande ström ligger oftast på.
Citera
2009-10-31, 16:11
Medlem
springfilleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Diesel
Alla de där bergrummen är byggda på samma sätt, i "tunneln" som går igenom bergrummet, finns det en lucka. Det är nöd utgången eller ingången, där kan man ta sig in. Den sitter ungefär på 3 metershöjd, 80x80cm.

Inget att se där inne, lite maskiner, lite rum. Annars är det oftast som ett 3 våningshus, som att gå i ett hyreshus utan fönster. Masterna är aktiva, tveksamt om några larm ens finns. Men som sagt inget att se......
Finns givetvis ett kök, med matplatser etc. Liten verkstad, akta er för ställverk då inkommande ström ligger oftast på.

Ursäkta mig vilka master tänker du på då?
Citera
2009-10-31, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Diesel

Nahh nu generaliserar du. Så ser inte Svalan ut och inga aktiva master. Hur menar du? Vaddå skulle man peta på ett ställverk om man såg det i naturen? Nä och absolut inte inne i ett aktivt bergrum som man inte kan ta sig in i.
Citera
2009-11-02, 13:38
Medlem
För en vecka sedan knallade jag dit mitt på dagen. De stora portarna stod öppna, det fanns två företagsbilar inne på området och kuren till vakten vid bergrumsentren tjänstgjorde som futt.

Ut ut berget kommer en man. Här får du inte vara säger han vänligt. Är du det kommer militärpolisen. Kom du ut för att jag triggade något larm?, frågar jag. nej säger han, jag skulle bara fika.

Detta stämmer inte med vad jag läst på tråden. Är det bevakning av MP eller inte?
Citera
2009-11-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViSkaHjalpasAt
För en vecka sedan knallade jag dit mitt på dagen. De stora portarna stod öppna, det fanns två företagsbilar inne på området och kuren till vakten vid bergrumsentren tjänstgjorde som futt.

Ut ut berget kommer en man. Här får du inte vara säger han vänligt. Är du det kommer militärpolisen. Kom du ut för att jag triggade något larm?, frågar jag. nej säger han, jag skulle bara fika.

Detta stämmer inte med vad jag läst på tråden. Är det bevakning av MP eller inte?

jo det florerar en hel del olika historier i denna tråden så det är svårt att veta vad som gäller än så länge.
Citera
2009-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
jo det florerar en hel del olika historier i denna tråden så det är svårt att veta vad som gäller än så länge.

Med 99% säkerhet så bevakar inte Mp berget. har legat inne som Mp och vi bevakde inga bergrum eller mobförråd så troligtsvis är det något vaktbolag alt en officer som är Mp som setts ute vid berget.
Citera
2009-11-07, 23:55
Medlem
Någon som nämnde något om att dom skulle lägga upp lite bilder, men såg aldrig några. Vi var där igår och kikade lite. Och för att inte bli upptäckta klättrade vi upp från bergets östra sida. Mycket dumt. Och onödigt upptäckte vi eftersom det inte verkade hända så mycket när vi gick omkring där uppe. Såg stötvågsluckan. Vandrade längs vägen och stigen ner till hästhagen, tog av till vänster mot de 4 eller 5st ingångar som fanns vid bergets fot. 3st containrar står det där nu btw. Gick även kring vaktstugan, inbillade mig att lampan blinkade till, eller om jag råkade komma åt kamerablixten. Hade ju läst något här om att lampan släktes/blinkade för någon och därefter stod en bil utanför grinden, så vi drog där ifrån, men väntade utanför i ca 15min för att se om någon kom, men icke.

Undrar om stötvågsluckan uppe vid hjässan går att öppna utan våld, och utifrån självklart? Är den larmad? Vi testade aldrig för det sades att det gick larm då och vi ville gärna se lite mer kring svalan.

http://rapidshare.com/files/303817623/Svalan_-_Copy.zip.html
Citera
2009-11-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsanglar
Någon som nämnde något om att dom skulle lägga upp lite bilder, men såg aldrig några. Vi var där igår och kikade lite. Och för att inte bli upptäckta klättrade vi upp från bergets östra sida. Mycket dumt. Och onödigt upptäckte vi eftersom det inte verkade hända så mycket när vi gick omkring där uppe. Såg stötvågsluckan. Vandrade längs vägen och stigen ner till hästhagen, tog av till vänster mot de 4 eller 5st ingångar som fanns vid bergets fot. 3st containrar står det där nu btw. Gick även kring vaktstugan, inbillade mig att lampan blinkade till, eller om jag råkade komma åt kamerablixten. Hade ju läst något här om att lampan släktes/blinkade för någon och därefter stod en bil utanför grinden, så vi drog där ifrån, men väntade utanför i ca 15min för att se om någon kom, men icke.

Undrar om stötvågsluckan uppe vid hjässan går att öppna utan våld, och utifrån självklart? Är den larmad? Vi testade aldrig för det sades att det gick larm då och vi ville gärna se lite mer kring svalan.
http://rapidshare.com/files/303817623/Svalan_-_Copy.zip.html
Varför provade du inte det sist, innan du gick därifrån?
Citera
2009-11-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Varför provade du inte det sist, innan du gick därifrån?

Orkade inte vandra upp för hela berget igen dessutom regnade så vi mer eller mindre åkte lerrutschkana ner längs dom leriga stigarna.
Citera
2009-11-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsanglar
Orkade inte vandra upp för hela berget igen dessutom regnade så vi mer eller mindre åkte lerrutschkana ner längs dom leriga stigarna.
Du måste lära dig att det är kämpa som gäller om det skall bli nå´t gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in