2009-05-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Om du nu är såpass insatt i Svalan kanske man får fråga om kyrkan är intakt eller har de även monterat ned all inredning där?

O vad blir framtida bruk, serverhall som jag nämt innan kanske?

Jag är inte helt säker men tror att 90% av berget kommer att läggas ner. Med andra ord det kommer stå tomt om man bortser från server hallen.

Mvh Dooh
Citera
2009-05-18, 17:30
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomazlycken
Kyrkan är intakt, men rensad på utrustning. Balustraden är kvar med samtliga rum, men inkråmet är borta. Även tablån är nedmonterad.

Tror inte att Svalan (dvs flygets skepp) är aktuellt för serverdrift. Däremot Marinens skepp, som är avsevärt mindre fuktskadat och som dessutom har ett riktigt installationsgolv, kan mycket väl lämpa sig för det.
Tack.
Citera
2009-05-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doohdooh
Jag är inte helt säker men tror att 90% av berget kommer att läggas ner. Med andra ord det kommer stå tomt om man bortser från server hallen.

Mvh Dooh

Och det grundar du på?
Citera
2009-05-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Och det grundar du på?
jag hört. Ganska säker källa som jag vill behålla för mig själv

Mvh Dooh
Citera
2009-05-20, 09:12
Medlem
Såg att man ställt dit en stor grön container utanför vaktstugan. Verkar ju ta en evighet att tömma berget. Någon som kan bekräfta att MP fortfarande kollar av området? Isåfall hur ofta och varför om nu berget är tomt?
Citera
2009-05-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themangan
Såg att man ställt dit en stor grön container utanför vaktstugan. Verkar ju ta en evighet att tömma berget. Någon som kan bekräfta att MP fortfarande kollar av området? Isåfall hur ofta och varför om nu berget är tomt?

Det är inte en container utan en byscha
Citera
2009-05-20, 17:23
Bannlyst
Citat:
By the way, någon nämnde att skyddsobjektsskylten vid huvudingången var borta. Kan berätta att den gamla sedvanliga skyddsobjektsskylten (militärt område, fotoförbud) fortfarande sitter kvar på staketet på andra sidan området. Men troligtvis står väl objektet inte längre kvar i försvarsmaktens lista över skyddsobjekt och därmed gäller inte "Lag om skydd för samhällsviktiga anläggningar mm" om någon nu skulle åka dit.
Senast redigerad av dr myller 2009-05-20 kl. 17:26.
Citera
2009-05-20, 19:56
Medlem
Är det larmat runt vakthuset? Om inte så är det väl bara att gå igenom
det trasiga staketet vid sidan av huvudingången? Kommer det någon kan man ju alltid spela fältbiolog på upptäcksfärd!
Citera
2009-05-20, 19:59
Medlem
Citat:
det trasiga staketet vid sidan av huvudingången? Kommer det någon kan man ju alltid spela fältbiolog på upptäcksfärd!

Testa
Citera
2009-05-20, 20:00
Medlem
Citat:

Men hur skulle du komma in i berget hade du tänkt?
Citera
2009-05-20, 20:12
Medlem
Nej in kommer jag nog inte men vill se på själva ingången lite närmare sen om man har tur kanske man kan få en visning av nån som jobbar där!
Citera
2009-05-20, 20:16
Medlem
Citat:
Nej in kommer jag nog inte men vill se på själva ingången lite närmare sen om man har tur kanske man kan få en visning av nån som jobbar där!

Kom upp kameror där i går. Jag jobbar där just nu. Hade gärna visat dig runt med får inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in