Citat:
Ursprungligen postat av Öglan
860 i Väröbacka dvs. PS-65 radarn avvecklades hösten 1992 samtidigt med W2 Svalan.
Nu pratar du om gamla R70, dvs PS-65. Med 860 avses PS-860, vilka är i full drift. De är också skyddsobjekt och behöver inte diskuteras mer ingående mer än att PS-860 är höghöjdsradar och PS-870 är låghöjdsradar.
/capmac