Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Om min politik blir allvar i Sverige, så lovar jag att vi skall hantera det problemet på bästa sätt, givet de omständigheter som då är för handen. Mycket litet politik blir någonsin global, så det kan Du nog bortse ifrån.
Jag har förklarat detta tidigare: det är inte svenskarnas demografiska utökning som är av betydelse för varken livsmedelssituationen eller klimatfrågan. Det problemet finns i andra delar av världen och det av vårt bistånd som kan vara kvar bör renodlat gå till hjälpa till i de länderna att minska befolkningskrisen. Möjligheterna torde vara goda om man gör rätt.
I alla händelser så räddas ingenting på vår jord genom att svenskarna blir minoritet i Sverige, elelr en borttynande folkspillra. Du borde inse det och agera därefter.
Ja, med tanke på hur lite verklighetsbaserade ni konservativa stollar är, så kan ni säkert hitta på att en kvinna vars låt säga 20 befruktade ägg ligger i frysen ska tvingas föda och ta hand om alla ensam.
Och som jag förklarat tidigare, det är inte hållbart att ha en moral som bara ska gälla en liten klick medan alla andra ska undantas.
Vad som ska betraktas som ”rätt och fel” måste självklart gälla och fungera för alla, kan det inte det så kan det ju omöjligen vara en vettig moral.
Sverige tillhör de länder i världen som konsumerar energi, mat och resurser etc. helt ohållbart och som har möjligheterna, det är just i vår del av världen som vi behöver stå still eller minska i antal.