Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Den demografiska kollapsen? Du är medveten om att vi är mer människor än vi någonsin varit tidigare på denna jord?
Att afrikaner(med hjälp av våra pengar i form av bistånd) och vissa andra områden i tredje världen skaffar barn som kaniner hjälper inte oss. De skaffar för många barn som dom inte klarar av att försörja på egen hand och vi skaffar alldeles för få. 75% av världen, och då i synnerhet västvärlden och Kina, Japan och Sydkorea ligger långt under födelsetalen som krävs för att hålla en befolkning och civilisation vid liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Även Sverige har fler invånare än någonsin tidigare.
Jag ser inte hur denna "demografiska kollaps" skulle leda till att svensken skulle ändra sig och sitt sätt att leva.
Man kan förstås försöka undvika denna demografiska kollaps genom invandring som en form av konstgjord andning, men det är bara att skjuta problemet framför sig och i slutändan göra kollapsen allt värre. Vad tror du förresten händer om du ersätter svensken med afrikaner och araber genom invandring? Det kommer givetvis medföra en radikal förändring i kulturen och demografin, i en riktning jag inte önskar, och vi ser detta redan idag. Ironin att svenska kvinnor i hög utsträckning röstar för ett Sverige som kommer bestå av islamiska konservativa medeltidsvärderingar är total.
Befolkningspyramiden är så pass skev att den kommande demografiska kollapsen i västvärlden och Sverige kommer vara så smärtsam att radikala förändringar kommer ske. Allt form av tankegods, så som feminismen med doktriner om att abort är den heligaste kon i samhället, som lett till att den demografiska kollapsen kunde uppstå kommer undvikas till varje pris. Dagens paradigm är till exempel helt skapad av den smärtsamma upplevelsen andra världskriget medförde och en önskan av att undvika att något sådant sker igen till varje pris.
Sviktande födelsetal är döden för den feministiska rörelsen. Den kan helt enkelt inte överleva detta existentiella hot. När samhället kollapsar av för låga födelsetal så kommer ett stort skifte ske där fokus ligger på att skaffa en partner, familj och framförallt barn. Var exakt denna motreaktion landar är svårt att säga, men att en enorm motreaktion kommer ske är oundvikligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Som jag ser det har den svenske mannen redan ett vinnande koncept klart för sig. Roa sig och leka av sig med svenskor i ungdomen, sedan bilda familj med en thailändska i 50års åldern.
Nu håller jag inte med om den här beskrivningen, men om detta vore fallet så är det knappast något som gynnar vare sig svenska män eller kvinnor, eller hur? Hur kan du beskriva detta som något positivt?
Nej, vad vi ser är ett samhälle där allt fler yngre män och kvinnor inte har någon partner eller familj alls, vilket givetvis bara påskyndar den demografiska kollapsen. Jag läste någonstans att år 2030 kommer 45% av alla kvinnor i 20-30årsåldern i USA vara singel och ensamma, många utan barn. Jag vet inte vad siffrorna för Sverige är exakt men samma utveckling sker här. Ett sådant samhälle kan inte överleva.