Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Tror du jag bryr mig om samhällsekonomiska perspektiv när det handlar om att döda barn för att kvinnor är oförmögna att ansvar?
Tror du jag bryr mig det minsta om förblindade feministers åsikter i frågan? Du är en av dem här som tydligt visar att det är ointressant att argumentera om en sak där ni bara bryr en om kvinnofrågan och inget annat.
Det är som att diskutera utsläpp från katalysatorbefriade bilar med raggare. Det går inte diskutera med dem. Man fattar bara beslut över deras huvud. Samma sak med feminister och andra som inte kan lyfta blicken över ”sin” sak.
Jag hade haft
exakt samma åsikter som jag har nu, om det var män som blev gravida. Förstått?
Jag är humanist, inte feminist.
Så för min del handlar inte detta om en könsfråga. Utan om en mänsklig rättighet, att få en laglig/säker abort om man känner sig nödgad till abort (säker abort räddar liv). Detta då jag värnar
levande födda liv högre än ofödda outvecklade fosters liv. Förstått?
Osäkra aborter skördar 47000 kvinnoliv/år.
Osäkra aborter ger skador etc. som i ännu fler fall/år kräver sjukhusvård.
Du kan ju kolla vad
Amnesty har för synpunkt i frågan, så inser du att detta inte endast är en fråga för feminister. Utan även för oss humanister.
Men du värnar alltså extremt outvecklade fosters liv högre än levande födda människors liv. Försök försvara det inför dig själv.