2023-09-18, 22:21
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du skrev själv att om fadern inte lämnat ”samtycke” till barnet så skulle han inte behöva ge sitt eget barn pengar till mat och kläder.

Hade du förstått att barn är det bästa och vackraste vi människor kan åstadkomma skulle du aldrig föreslå att fäder skulle ha lagligt rätt att vägra ge sina barn mat. Om du också får lyckan att få barn en dag skulle du förstå.
Hade du förstått att barn är det bästa och vackraste vi människor kan åstadkomma skulle du aldrig föreslå att abort var något man skulle göra.

</tillbakakaka>

Såvida man inte var svårt sjuk eller blivit våldtagen.
Citera
2023-09-18, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Hade du förstått att barn är det bästa och vackraste vi människor kan åstadkomma skulle du aldrig föreslå att abort var något man skulle göra.

</tillbakakaka>

Såvida man inte var svårt sjuk eller blivit våldtagen.
Oj då, jag tyckte du tidigare sa att barn var nåt man skulle försvara sig mot.
Citera
2023-09-18, 22:25
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Oj då, jag tyckte du tidigare sa att barn var nåt man skulle försvara sig mot.
Jaså?
Citera
2023-09-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad är det du inte förstår? Kvinnan har makten. Vill hon ha barn eller abort så det hennes beslut och jag menar då om mannen inte vill ha barnet så ska han kunna säga ifrån allt ansvar.

Ja dom kan båda dela på abort kostnaden efter ett dna prov om det går i det stadiumet.

Mannen har också makt. Tro mig på mitt ord. Vill han ha avkomman, så är det bara att han lirkar med kvinnan och hör med henne vad hon skulle behöva för att föda avkomman. Säger hon då "jag vill att vi gifter oss och att du ställer upp och hjälper till", så friar han och verkställer hennes önskemål. Och hon föder avkomman, som mannen önskade.

Vill mannen däremot inte ha avkomman, så säger han det bara och vägrar ta på sig annat än faderskapet och att betala lite underhåll för avkomman. Visst: vill kvinnan väldigt gärna ha barn, så kommer hon ändå föda avkomman. Men chansen är ändå rätt stor att hon faktiskt inte vill bli ensamstående mamma och att hennes barn inte har en närvarande far. Och att hon således gör abort, som mannen önskade.

Mannen får alltså vara lite aktiv med kvinnan och försöka påverka henne i den riktning han önskar. Den makten har han faktiskt. För hey! Han är ju för fan den blivande pappan. Han är inte vilken random snubbe som helst. Så klart att han har makt att försöka påverka kvinnan i önskad riktning.

Men fattar du inte att det är ett fullständigt skevt resonemang du för?
Så för att det finns kvinnor som gör abort (Stina, Petronella, Märta, Marit och Ulla).
Så ska männen som gjort (Agata, Kimberlly, Tjorven och Britt) på smällen, slippa ta sitt ansvar?
Du menar alltså att vi ska införa kollektiv bestraffning mot kvinnor och barn, för att vissa kvinnor gör abort? Är kollektiv bestraffning eftersträvansvärt, anser du?

Ingen bra ide´. DNA-prov kan tidigast tas vid 10 veckor. Detta gör att aborten i så fall förskjuts. Och det bästa är ju om aborten kan ske så tidigt som möjligt, om den alls ska göras. Mannen får väl helt enkelt lita på kvinnan. Vet han med sig att han knullat med henne, så kan han också betala halv kostnad för aborten. Så kanske han tänker sig för därefter när han knullar. För det är väl det som är meningen med att kvinnan ska betala för aborten? Att hon ska tänka sig för därefter? Då får det ju lov att vara lika för dem båda. Om han vägrar, får staten gå in och betala hans del = skattebetalarna. Och har kvinnan och mannen inte råd, så får även där staten betala.
Citera
2023-09-18, 23:29
Medlem
Citat:
Aborten kostar inget. Samma patientavgift som att kolla en hosta eller få levertransplantation. Dvs inget.

Rättigheter från sin ”pappa”.

Problemet är barnen inte träffar sin pappa.

Rättigheterna har barn helt visst. Men är mamman intresserad av att barnet träffar sin pappa?

Jodå, aborten kostar för staten. Skribenten jag skrev till anser att statens kostnad för aborten ska ligga på kvinna. Och jag skrev då att mannen och kvinnan som gemensamt har knullat sig till en oönskad graviditet, i så fall bör dela på den kostnaden.

Vad dillar du om? Minns du inte vad du själv skrivit? Läs vår konversation och återkom sedan.
Citera
2023-09-18, 23:32
Medlem
Citat:
Har du inte lyssnat och förstått: barn är det vackraste och bästa vi människor kan åstadkomma!

Barn är nyfikna, oskuldsfulla, fria från fördomar. Barn symboliserar det bästa i mänskligheten.

Och ändå anser du att pappor ska få säga upp all inblandning (även ekonomisk) i sina barns liv?
Hur är det med din logiska förmåga?

Och ja: barn är livet! i synnerhet ens egna barn!

Men vad har det med topic att göra? Abort görs av de som inte vill ha barn/inte känner sig redo för barn, av en eller annan anledning. Och då ska de givetvis få göra en laglig, säker och reglerad abort. Även om du och jag anser att barn är livet. De som vill abort, ska inte behöva rätta sig efter vår upplevelse av barn. De som vill abort har nämligen sin egen.
Citera
2023-09-19, 08:26
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och ändå anser du att pappor ska få säga upp all inblandning (även ekonomisk) i sina barns liv?
Hur är det med din logiska förmåga?

Och ja: barn är livet! i synnerhet ens egna barn!

Men vad har det med topic att göra? Abort görs av de som inte vill ha barn/inte känner sig redo för barn, av en eller annan anledning. Och då ska de givetvis få göra en laglig, säker och reglerad abort. Även om du och jag anser att barn är livet. De som vill abort, ska inte behöva rätta sig efter vår upplevelse av barn. De som vill abort har nämligen sin egen.
Om alla blev abortmotståndare av att få barn hade abort varit olagligt.

Naturligtvis kan man vara för eller vilja göra abort trots att man redan har ett, tre eller åtta barn.
Citera
2023-09-19, 09:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Foster är lika värda. Men om moderna har en sjukdom eller om graviditen kommit till med våldtäkt så kan jag göra undantag.

Citat:
Har du någon tanke själv? Har du någon argumentation att komma med?
Okej, foster och moder är inte värda lika mycket ibland.
Och du avgör skillnaden.

Min åsikt är att mamman sätter värdet på sitt foster
Citera
2023-09-19, 09:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det fungerar inte så. De handlingar vi människor begår, får konsekvenser. Det skall inte vara det sk samhällets uppgift att till varje pris rädda människorna från deras handlingar. Om man kräver frihet, så måste man vara beredd att bära ansvaret. Det är vad det innebär att vara en fri människa.
Det är ju vad du skriver.
Hon får ta konsekvenserna.

Androm till varnagel.

DEt ingår i ditt samhälle som du sätter reglerna till.
Resultatet av dina lagar utformade så som du vill.

Hon blir tvingad att ta hand om barnet.
Du vill dessutom ta bort barnbidraget för barnet.
Citera
2023-09-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mannen har också makt. Tro mig på mitt ord. Vill han ha avkomman, så är det bara att han lirkar med kvinnan och hör med henne vad hon skulle behöva för att föda avkomman. Säger hon då "jag vill att vi gifter oss och att du ställer upp och hjälper till", så friar han och verkställer hennes önskemål. Och hon föder avkomman, som mannen önskade.

Vill mannen däremot inte ha avkomman, så säger han det bara och vägrar ta på sig annat än faderskapet och att betala lite underhåll för avkomman. Visst: vill kvinnan väldigt gärna ha barn, så kommer hon ändå föda avkomman. Men chansen är ändå rätt stor att hon faktiskt inte vill bli ensamstående mamma och att hennes barn inte har en närvarande far. Och att hon således gör abort, som mannen önskade.

Mannen får alltså vara lite aktiv med kvinnan och försöka påverka henne i den riktning han önskar. Den makten har han faktiskt. För hey! Han är ju för fan den blivande pappan. Han är inte vilken random snubbe som helst. Så klart att han har makt att försöka påverka kvinnan i önskad riktning.

Men fattar du inte att det är ett fullständigt skevt resonemang du för?
Så för att det finns kvinnor som gör abort (Stina, Petronella, Märta, Marit och Ulla).
Så ska männen som gjort (Agata, Kimberlly, Tjorven och Britt) på smällen, slippa ta sitt ansvar?
Du menar alltså att vi ska införa kollektiv bestraffning mot kvinnor och barn, för att vissa kvinnor gör abort? Är kollektiv bestraffning eftersträvansvärt, anser du?

Ingen bra ide´. DNA-prov kan tidigast tas vid 10 veckor. Detta gör att aborten i så fall förskjuts. Och det bästa är ju om aborten kan ske så tidigt som möjligt, om den alls ska göras. Mannen får väl helt enkelt lita på kvinnan. Vet han med sig att han knullat med henne, så kan han också betala halv kostnad för aborten. Så kanske han tänker sig för därefter när han knullar. För det är väl det som är meningen med att kvinnan ska betala för aborten? Att hon ska tänka sig för därefter? Då får det ju lov att vara lika för dem båda. Om han vägrar, får staten gå in och betala hans del = skattebetalarna. Och har kvinnan och mannen inte råd, så får även där staten betala.

Vad snackar du om egentligen? I lagens ögon har mannen ingen makt. Sen kan du ta upp vilka anekdoter som helst om giftemål, mannen själv kanske inte ens vill gifta sig med en kontrollerande psykopat som kräver äktenskap för att behålla barnet. Sen efter två år ta ut skilsmässa och få 50% av hans saker.

Jag antar att du är en kvinna för du är förstår ju inte ens dom mest basala sakerna.

Kollektivbestraffning? Människor kanske skulle börja tänka på innan dom ligger med vem helst vilket bara skulle göra samhället bättre.

Citat:
Och det bästa är ju om aborten kan ske så tidigt som möjligt, om den alls ska göras. Mannen får väl helt enkelt lita på kvinnan.

Nej, det går inte att lita på kvinnor.

Most paternity test labs report that about 1/3 of their paternity tests have a 'negative' result. Of all the possible fathers who take a paternity test, about 32% are not the biological father.

Då är det bättre att vänta 10 veckor. Annars kan kvinnor börja anklaga vem som helst precis som dom redan gör med våldtäkter.
Senast redigerad av CB1 2023-09-19 kl. 09:32.
Citera
2023-09-19, 09:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag har barn. Tre stycken. Det är det jag mer än antytt om.

Men du borde skaffa dig åtminstone ett innan du kör "abort är bara att avlägsna en klump celler".

Återkom när du själv fått barn för då står vi lika.

Tills dess kan jag bara säga: du har ingen aning om vad barn kan göra med dig.

Dvs driva dig till vansinne men också till en sorts varm inre glädje du aldrig kännt tidigare.
Jag har barn, men missfallen har lärt mig att det dröjer innan det är värt att kallas barn.

De är verkligen en klump celler, ganska slemmig också.
Citera
2023-09-19, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad snackar du om egentligen? I lagens ögon har mannen ingen makt. Sen kan du ta upp vilka anekdoter som helst om giftemål, mannen själv kanske inte ens vill gifta sig med en kontrollerande psykopat som kräver äktenskap för att behålla barnet. Sen efter två år ta ut skilsmässa och få 50% av hans saker.

Jag antar att du är en kvinna för du är förstår ju inte ens dom mest basala sakerna.

Kollektivbestraffning? Människor kanske skulle börja tänka på innan dom ligger med vem helst vilket bara skulle göra samhället bättre.

Nej, det går inte att lita på kvinnor.

Most paternity test labs report that about 1/3 of their paternity tests have a 'negative' result. Of all the possible fathers who take a paternity test, about 32% are not the biological father.

Då är det bättre att vänta 10 veckor. Annars kan kvinnor börja anklaga vem som helst precis som dom redan gör med våldtäkter.
Ja, man testar ju där man inte vet. Om det finns flera troliga kandidater kan naturligtvis inte alla vara fadern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in