Citat:
Ursprungligen postat av
CB1
Vad är det du inte förstår? Kvinnan har makten. Vill hon ha barn eller abort så det hennes beslut och jag menar då om mannen inte vill ha barnet så ska han kunna säga ifrån allt ansvar.
Ja dom kan båda dela på abort kostnaden efter ett dna prov om det går i det stadiumet.
Mannen har också makt. Tro mig på mitt ord. Vill han ha avkomman, så är det bara att han lirkar med kvinnan och hör med henne vad hon skulle behöva för att föda avkomman. Säger hon då "jag vill att vi gifter oss och att du ställer upp och hjälper till", så friar han och verkställer hennes önskemål. Och hon föder avkomman,
som mannen önskade.
Vill mannen däremot inte ha avkomman, så säger han det bara och vägrar ta på sig annat än faderskapet och att betala lite underhåll för avkomman. Visst: vill kvinnan väldigt gärna ha barn, så kommer hon ändå föda avkomman. Men chansen är ändå rätt stor att hon faktiskt inte vill bli ensamstående mamma och att hennes barn inte har en närvarande far. Och att hon således gör abort,
som mannen önskade.
Mannen får alltså vara lite
aktiv med kvinnan och försöka påverka henne i den riktning han önskar. Den makten har han faktiskt. För hey! Han är ju för fan den
blivande pappan. Han är inte vilken random snubbe som helst. Så klart att han har makt att försöka påverka kvinnan i önskad riktning.
Men fattar du inte att det är ett fullständigt skevt resonemang du för?
Så för att det finns kvinnor som gör abort (Stina, Petronella, Märta, Marit och Ulla).
Så ska männen som gjort (Agata, Kimberlly, Tjorven och Britt) på smällen, slippa ta sitt ansvar?
Du menar alltså att vi ska införa
kollektiv bestraffning mot kvinnor och barn, för att vissa kvinnor gör abort? Är
kollektiv bestraffning eftersträvansvärt, anser du?
Ingen bra ide´. DNA-prov kan tidigast tas vid 10 veckor. Detta gör att aborten i så fall förskjuts. Och det bästa är ju om aborten kan ske så tidigt som möjligt, om den alls ska göras. Mannen får väl helt enkelt lita på kvinnan. Vet han med sig att han knullat med henne, så kan han också betala halv kostnad för aborten. Så kanske han tänker sig för därefter när han knullar. För det är väl det som är meningen med att kvinnan ska betala för aborten? Att hon ska tänka sig för därefter? Då får det ju lov att vara lika för dem båda. Om han vägrar, får staten gå in och betala hans del = skattebetalarna. Och har kvinnan och mannen inte råd, så får även där staten betala.