2023-09-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Läste du min länk om abortförbud.
Är det något liknande du vill ha?
Mord är allvarliga saker.

Du ställer helt infantila frågor. Du frågar mig helt sanslöst korkade saker som "vill du att oskyldiga ska dömas för mord?" och länkar till något fall i El Salvador.

Vad tror du svaret är på frågan "vill du att oskyldiga ska dömas"? Förstår du vad en rättsprocess är?
Senast redigerad av Reiwa 2023-09-01 kl. 19:07.
Citera
2023-09-01, 19:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Intressant att din reaktion är att skratta när du ser ett barn bli mördat.

Jag skrattade åt att ni abortmotståndare är så oerhört korkade och lättlurade. Jag skrattade inte åt den mycket sena aborten.

Vet du nåt mer om den mycket sena aborten i videon? Varför den utfördes? Eller ni filmar bara en random mycket sen abort, ljuger att fostret är 10 veckor gammalt och använder sen filmen som redskap i er hjärntvätt av massorna?

Citat:
Irrelevant eftersom att du förespråkar mord av barn oavsett anledning.

Jag förespråkar inte mord av barn. Sluta hitta på och ljug stup i kvarten. Eller ni abortmotståndare är bedrägliga av naturen och kan inte låta bli?
Citera
2023-09-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skrattade åt att ni abortmotståndare är så oerhört korkade och lättlurade. Jag skrattade inte åt den mycket sena aborten.

Hela din existens kretsar runt att du ska få mörda barn. Du lägger ner hur många timmar som helst av din vakna tid varje dag på detta.

Citat:
Vet du nåt mer om den mycket sena aborten i videon? Varför den utfördes? Eller ni filmar bara en random mycket sen abort, ljuger att fostret är 10 veckor gammalt och använder sen filmen som redskap i er hjärntvätt av massorna?

Det är irrelevant eftersom att du förespråkar mord av barn även om omständigheter så som att det är fara för mammans liv inte existerar. Vilken anledning som helst är godtagbar i din värld.

Citat:
Jag förespråkar inte mord av barn. Sluta hitta på och ljug stup i kvarten. Eller ni abortmotståndare är bedrägliga av naturen och kan inte låta bli?

Abort är mord av barn och det är vad du förespråkar. Som vanligt med er vänsterextrema så tror ni att ni har ensamrätt på språket och ska diktera villkoren för att det ska låta bättre. Illegala invandrare blir till papperslösa. Könsstympning och kastrering av barn blir till könsbekräftande vård. Mord av barn blir till abort. Vänsterns semantiska knep du använder dig av för att kontrollera befolkningen är genomskådade sedan länge. En spade ska kallas för en spade.
Citera
2023-09-01, 19:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du ställer helt infantila frågor. Du frågar mig helt sanslöst korkade saker som "vill du att oskyldiga ska dömas för mord?" och länkar till något fall i El Salvador.

Vad tror du svaret är på frågan "vill du att oskyldiga ska dömas"? Förstår du vad en rättsprocess är?
Hur ska dom stolen skilja en spontana bort från en framkallad abort.

Du måste ju ha en tanke på om kvinnan ska dömas för liknande som mord , grovt mord eller mord av normalgrad.
Ska assisterande personal också straffas?

En mordrättegång är inte billig och jag som varit med om tre missfall, hur skulle jag kunna förklara mig oskyldig.??

Du vet väl att 30 procent av alla graviditeter slutar med missfall.
Slöseri att ägna mordutredningar åt detta.
Citera
2023-09-01, 19:19
Medlem
Citat:
Hela din existens kretsar runt att du ska få mörda barn. Du lägger ner hur många timmar som helst av din vakna tid varje dag på detta.

Det är irrelevant eftersom att du förespråkar mord av barn även om omständigheter så som att det är fara för mammans liv inte existerar. Vilken anledning som helst är godtagbar i din värld.

Abort är mord av barn och det är vad du förespråkar. Som vanligt med er vänsterextrema så tror ni att ni har ensamrätt på språket och ska diktera villkoren för att det ska låta bättre. Illegala invandrare blir till papperslösa. Könsstympning och kastrering av barn blir till könsbekräftande vård. Mord av barn blir till abort. Vänsterns semantiska knep du använder dig av för att kontrollera befolkningen är genomskådade sedan länge. En spade ska kallas för en spade.
Jag vet inte vad du är för kön men som kille upplever jag att min rätt att uttala mig om ett eventuellt barns födelse eller ej ligger i att jag trär på en kondom eller inte. Men jag antar att du är emot sex utan avsikt att avla barn, eller hur? Annars är du nämligen en hycklare.
Citera
2023-09-01, 19:22
Medlem
Citat:
Du sätter din egen lättja och bekvämlighet över barns liv. Med tanke på med vilken frenesi du skriver i den här tråden är det sannolikt att du går igång på tanken av att krossa och släcka små barns liv. Varje dag, dygnet runt skriver du i tråden för att försvara din så kallade rätt att mörda försvarslösa barn. En moder som går emot sin mest grundläggande biologiska instinkt, att skydda sin avkomma, är givetvis gravt personlighetsstörd och sjuk och bör behandlas därefter.

https://odysee.com/@cbruk:a/AbortionReality.com:7

Detta är verkligheten och vad du och andra sociopater i tråden förespråkar. Ses på egen risk.

Varför gjordes en abort i vecka 24? Första abortens foster ser äldre ut än 10 veckor.

Och nu när du har visat oss detta, så får du ta del av lite information från Läkare utan gränser.

"Varje år genomförs 22 miljoner osäkra aborter och 47 000 kvinnor och flickor dör som en följd av dessa. I våra mödravårdsprojekt möter våra team alltför ofta kvinnor som till följd av misslyckade aborter fått svåra inre skador.

Gång på gång förblöder unga kvinnor som förs till Läkare Utan Gränsers akutmottagningar eftersom de försökt avsluta sin graviditet på ett osäkert sätt. Gång på gång möter mina kollegor kvinnor med inre skador som orsakats av misslyckade aborter och som är lika hemska som krigsskador. Vi kanske lyckas rädda livet på kvinnan eller flickan, men hon riskerar att förlora möjligheten att någonsin föda barn.

Att kunna erbjuda kvinnor och flickor som vill utföra en abort tillgång till säkra metoder förhindrar både lidande och död till följd av osäkra förfaranden.
Det finns kvinnor som kommer att avsluta sina graviditeter oavsett vilka risker eller hinder som finns. Osäkra aborter är den enda stora orsaken till mödradödlighet som fullständigt kan förebyggas.”

I Sverige behöver vi inte ha det så. Här är aborter lagliga, reglerade och säkra. Varför vill du ändra på det? Skulle du vilja se film på en ung kvinna med förstört underliv som förblöder i svåra plågor till följd av en osäker abort?

Det är inte "bekvämlighet" som får 22 miljoner kvinnor och flickor att göra osäkra aborter/år. Det är inte ens bekvämlighet som får 38000 kvinnor och flickor i Sverige att göra säkra aborter/år. När ska ni abortmotståndare lyckas fatta detta?

Abort görs när en kvinna/par känner sig nödgade till det av en eller annan orsak.

Bekvämlighet är väl i så fall att låta bli sex. Så slipper de ens risken att bli gravida oönskat.
Citera
2023-09-01, 19:28
Medlem
Citat:

Du måste ju ha en tanke på om kvinnan ska dömas för liknande som mord , grovt mord eller mord av normalgrad.
Ska assisterande personal också straffas?

En mordrättegång är inte billig och jag som varit med om tre missfall, hur skulle jag kunna förklara mig oskyldig.??

Exakt. Då kanske man dessutom får förbjuda värktabletter såsom Ipren. Då detta kan ge missfall.
Ipren kan för vissa kvinnor vara viktigt att kunna ta mot tex. mensvärk. Och hur ska man då kunna bevisa att hon inte tog dem mot förmodad mensvärk när hon i själva verket hade ett tidigt missfall?
Abortmotståndarna verkar inte kunna tänka ens en gång.

Lär hamna många oskyldiga kvinnor i fängelse om det vore olagligt med abort. Kvinnor som är förtvivlade över missfallen och vill ha barn... Så får de istället sita inlåsta och förlora fertila år i fängelset. Nej, fy fan. Lite bättre förstånd borde de där abortmotståndarna ha.
Citera
2023-09-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag vet inte vad du är för kön men som kille upplever jag att min rätt att uttala mig om ett eventuellt barns födelse eller ej ligger i att jag trär på en kondom eller inte. Men jag antar att du är emot sex utan avsikt att avla barn, eller hur? Annars är du nämligen en hycklare.

Man kan ha sex utan en uttalad avsikt att skapa ett barn, men man måste givetvis vara beredd på att ta ansvar för sina handlingar om så skulle ske utan en avsikt. Din ansvarslöshet ger dig inte rätten att döda en annan individ.

Citat:

Du kan lika gärna fråga mig hur en domstol ska kunna skilja ett mord från ett naturligt dödsfall. Så korkad är din fråga.

Citat:

Varför ska du förklara dig oskyldig? Du förstår uppenbarligen inte hur en rättsprocess och rättsstat fungerar. Du är oskyldig till motsatsen bevisats.

Citat:

Du får gärna tänka längre än näsan räcker innan du skriver dina inlägg. Ett förbud mot abort syftar givetvis till att främst stävja det industriella massmord av barn som sker varje år inom vården.
Citera
2023-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Man kan ha sex utan en uttalad avsikt att skapa ett barn, men man måste givetvis vara beredd på att ta ansvar för sina handlingar om så skulle ske utan en avsikt. Din ansvarslöshet ger dig inte rätten att döda en annan individ.

Du kan lika gärna fråga mig hur en domstol ska kunna skilja ett mord från ett naturligt dödsfall. Så korkad är din fråga.

Varför ska du förklara dig oskyldig? Du förstår uppenbarligen inte hur en rättsprocess och rättsstat fungerar. Du är oskyldig till motsatsen bevisats.

Du får gärna tänka längre än näsan räcker innan du skriver dina inlägg. Ett förbud mot abort syftar givetvis till att främst stävja det industriella massmord av barn som sker varje år inom vården.

Nej, frågan är inte alls korkad. Många kvinnor tar tex. Ipren mot mensvärk. Ipren kan framkalla missfall. Så. Om en kvinna tror att hon har mensvärk (hon har ont i magen och blöder) och tar därmed Ipren. och så visar det sig att hon har fått ett tidigt missfall. Som hon sörjer för hon ville ha barn. Men så ser man på blodprov att hon har tagit Ipren. Och rätt vad det är blir hon dömd för mord... Förlorar fertila år i fängelse och får aldrig bli mamma, vilket var hennes högsta önskan.

Det blir svårt för kvinnor att bevisa att de har haft missfall. Abort och missfall liknar varandra allt för mycket i många fall. Så kvinnor som fått missfall kommer dömas på löpande band för mord...

Och de som vill göra abort, kommer givetvis vara smarta och se till att ingen får eda på aborten. Och därmed undkomma straff.

Men så långt tänkte du givetvis inte.

Aborter kommer ske ändå, men de kommer vara osäkra och riskera flickors och kvinnors liv och hälsa. Om du bryr dig om liv, så ska du väl för fan även bry dig om flickors och kvinnors liv och hälsa. De har också varit foster en gång i tiden.
Citera
2023-09-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, frågan är inte alls korkad. Många kvinnor tar tex. Ipren mot mensvärk. Ipren kan framkalla missfall. Så. Om en kvinna tror att hon har mensvärk (hon har ont i magen och blöder) och tar därmed Ipren. och så visar det sig att hon har fått ett tidigt missfall.

Att du är efterbliven är redan vida känt så att du bekräftar det återigen genom din totala okunskap om juridik är inte förvånande. Googla gärna Mens rea så att du förstår vad uppsåt är.

Citat:
Det blir svårt för kvinnor att bevisa att de har haft missfall. Abort och missfall liknar varandra allt för mycket i många fall. Så kvinnor som fått missfall kommer dömas på löpande band för mord...

Återigen visar du hur efterbliven du är. Jag skrev precis att det ska behandlas som vilken rättsprocess som helst och det innebär att man är oskyldig tills motsatsen bevisats.

Citat:
Aborter kommer ske ändå

Mord och rån sker ändå trots att det är förbjudet så låt oss legalisera det. Starkt argument.
Citera
2023-09-01, 19:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Det är inte säkert det går att skilja en spontana bort mot en framkallad.

Hur ska domstolen kunna bevisa?
Ska läkare börja med angiveri.
Skicka ut spanare.

Det är inte bara att förbjuda, du måste beivra också.
Hur mycket resurser ska vi lägga så att förbudet verkligen tar.?

30 dagsböter, räcker det.?
Ska vården ha anmälningsplikt?

Skrik inte bara mord, du måste ta konsekvenserna också.
Citera
2023-09-01, 19:45
Medlem
Citat:
Att du är efterbliven är redan vida känt så att du bekräftar det återigen genom din totala okunskap om juridik är inte förvånande. Googla gärna Mens rea så att du förstår vad uppsåt är.

Återigen visar du hur efterbliven du är. Jag skrev precis att det ska behandlas som vilken rättsprocess som helst och det innebär att man är oskyldig tills motsatsen bevisats.

Mord och rån sker ändå trots att det är förbjudet så låt oss legalisera det. Starkt argument.

Om alla vet att Ipren kan döda foster. Och kvinnans blodprov visar att hon tagit Ipren (vilket gav henne ett missfall, som hon absolut inte ville, hon visste inte ens att hon var gravid) så har man teknisk bevisning på abort. Hon kommer åka dit på det. Precis som den som kör en kniv i hjärtat på en person kommer åka dit på det.

Så. Kvinnor kommer inte våga ta Ipren. Kvinnor kommer vara livrädda att få missfall. Inte bara för sorgen över missfall, utan även för risken att bli dömda för mord.

De enda som inte behöver vara rädda för straff, är de kvinnor som tänker göra abort. För de kan hålla sig undan medans de gör abort. Men de behöver å andra sidan vara rädda för att dö till följd av osäker abort. Eller att skadas allvarligt och inte våga ta kontakt med sjukvården då.

Jag förstår att du hatar kvinnor och flickor. Det blir så uppenbart när man läser dina inlägg om bestraffning för abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in