2023-09-18, 20:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du anser alltså att det var rätt åt henne och det är så det ska vara i ditt samhälle?

Det fungerar inte så. De handlingar vi människor begår, får konsekvenser. Det skall inte vara det sk samhällets uppgift att till varje pris rädda människorna från deras handlingar. Om man kräver frihet, så måste man vara beredd att bära ansvaret. Det är vad det innebär att vara en fri människa.
Citera
2023-09-18, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad ska jag med prevetivmedel till. Jag har koll på kittlingarna innan utlösningen sker och kvinnan är den som måste ha sista försvaret ändå.

"Även om luftvärnet gör sitt måste man ha en stark bunker": Joe McCoy, 6-stjärning general under slaget om Travemünde 1934.

Du är bunkern. Stärk upp försvaret.
Försvar mot vaddå? Om du hade barn själv skulle du fatta att det inte är nåt att försvara sig mot.
Citera
2023-09-18, 20:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Försvar mot vaddå? Om du hade barn själv skulle du fatta att det inte är nåt att försvara sig mot.
Jag har barn. Tre stycken. Det är det jag mer än antytt om.

Men du borde skaffa dig åtminstone ett innan du kör "abort är bara att avlägsna en klump celler".

Återkom när du själv fått barn för då står vi lika.

Tills dess kan jag bara säga: du har ingen aning om vad barn kan göra med dig.

Dvs driva dig till vansinne men också till en sorts varm inre glädje du aldrig kännt tidigare.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-09-18 kl. 20:40.
Citera
2023-09-18, 20:38
Medlem
Citat:
Är det din avgränsare? Huruvida kvinnan måste bekosta aborten själv eller ej?

Förstår jag dig rätt så bör kvinnan abortera om mannen bekostar det?

Antligen inte. Men du tar upp det som du hittat guld. Rätt pinsamt.

Men för argumentationens skull. Ett barn som föds utan samtycke borde hamna helt i moderns ansvar.
Inget bidrag från fadern.

Fadern står givetvis kvar som fader så barnet kan få relation till honom senare i livet.

Men moder får stå för allt. Om hon inte grejar att ge vettig uppfostran och levnad så bör man först kolla om fadern är intresserad, sedan till barnets farföräldrar, sedan till moderns föräldrar. Sedan blir det adoption till ny familj.

Du läser ju som en kratta. Den jag skrev till ansåg att kvinnan skulle bekosta hela aborten själv. Och då skrev jag att mannen och kvinnan skulle dela på kostanden om nu inte staten ska betala något.

Hitta guld? Skojar du? Det den skribenten skrev var ju samma gamla dynga som vanligt. Och mina svar blev samma sletna som vanligt. Slitna jeans, snarare än guld. Som sagt: du läser som en kratta.

Låter som en helt sjuk ide´ från din sida. Barnet ska alltså inte ha några rättigheter från sin pappa. Men om mamman visar sig olämplig så ska han och hans föräldrar ändå på något magiskt sätt ha första tjing på att ta över fostran av barnet. Medans barnet som bott hos sin mamma, givetvis har en relation främst till sina morföräldrar, eventuella mostrar och morbröder och deras äkta hälfter. Vill pappan inte ha med barnet att göra, så får han snällt betala för barnet iaf. För barnets skull. Och visar sig mamman olämplig som förälder så är det väl förr henens föräldrar, eller systrar och bröder som bör kollas upp om de kan vara lämpliga hem för barnet, dessa har ju en relation till barnet.

Din sjuka ide´ skiter ju i barnet helt. Och bryr sig bara om mannen, som först skiter i barnet. men som sedan rycker bort barnet från dess trygga anknytningspersoner om barnets mamma visar sig vara olämplig. Sjukt.
Citera
2023-09-18, 20:41
Medlem
Citat:
Allvarligt, har du några barn?

Jag gillade inte småbarn, eller havlstora barn, tills jag fick barn själv.

Kanske berodde min tidigare aversion på att jag inte varit nära mindre barn själv.

Bara på avstånd. Eller att min mor inte förmedlade det vackra och fina med barn.

Hur som, när jag fick barn sjäv, 33 år gammal, smalt mitt hjärta. Och numera älskar jag allt som barn att göra. Jag kan titta och lyssna på dem hur länge som helst.

Din abortinställning "kanske" skulle utmanas om du hade barn själv.

Du skiter ju uppenbarligen hur det är för levande födda barn med den sjuka ide´ du levererade i ditt inlägg (nummer 5822) till mig, trots att du har barn själv. Så givetvis kan man vara förespråkare av laglig, säker och reglerad abort, trots att man har barn själv. Hur har du det med ditt logiska tänkande?
Citera
2023-09-18, 20:44
Citat:
Jag har barn. Tre stycken. Det är det jag mer än antytt om.

Men du borde skaffa dig åtminstone ett innan du kör "abort är bara att avlägsna en klump celler".

Återkom när du själv fått barn för då står vi lika.

Tills dess kan jag bara säga: du har ingen aning om vad barn kan göra med dig.

Dvs driva dig till vansinne men också till en sorts varm inre glädje du aldrig kännt tidigare.
Och du borde skaffa dig åtminstone ett innan du kör med att det är nåt man måste försvara sig mot. Ett barn skulle berika ditt liv, särskilt en dotter så du slapp sitta här och vara så bitter på kvinnor.

Och du skulle definitivt inte komma med någon idé om att du skulle vilja ha rätt att neka ditt eget barn pengar till mat och kläder.
Senast redigerad av Ipsi 2023-09-18 kl. 20:47.
Citera
2023-09-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Kvinnan väljer abort själv, männen har ingen talan. Det är inte staten som har satt på Stina.

Klart mannen har en talan. Absoluta majoriteten kvinnor berättar om graviditeten för den som gjort henne på smällen. och då har han all möjlighet i världen att påverka henne till abort (om han vill det) eller till att föda (om han vill det).

Blir det abort, oavsett vem som vill/inte vill. Så får paret dela på kostnaden om staten inte ska betala. Varför? För att båda var med och knullade fram den oönskade graviditeten.
Citera
2023-09-18, 20:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du läser ju som en kratta. Den jag skrev till ansåg att kvinnan skulle bekosta hela aborten själv. Och då skrev jag att mannen och kvinnan skulle dela på kostanden om nu inte staten ska betala något.
Aborten kostar inget. Samma patientavgift som att kolla en hosta eller få levertransplantation. Dvs inget.
Citat:
Låter som en helt sjuk ide´ från din sida. Barnet ska alltså inte ha några rättigheter från sin pappa. Men om mamman visar sig olämplig så ska han och hans föräldrar ändå på något magiskt sätt ha första tjing på att ta över fostran av barnet. Medans barnet som bott hos sin mamma, givetvis har en relation främst till sina morföräldrar, eventuella mostrar och morbröder och deras äkta hälfter. Vill pappan inte ha med barnet att göra, så får han snällt betala för barnet iaf. För barnets skull. Och visar sig mamman olämplig som förälder så är det väl förr henens föräldrar, eller systrar och bröder som bör kollas upp om de kan vara lämpliga hem för barnet, dessa har ju en relation till barnet.

Din sjuka ide´ skiter ju i barnet helt. Och bryr sig bara om mannen, som först skiter i barnet. men som sedan rycker bort barnet från dess trygga anknytningspersoner om barnets mamma visar sig vara olämplig. Sjukt.
Rättigheter från sin ”pappa”.

Problemet är barnen inte träffar sin pappa.

Rättigheterna har barn helt visst. Men är mamman intresserad av att barnet träffar sin pappa?
Citera
2023-09-18, 21:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du skiter ju uppenbarligen hur det är för levande födda barn med den sjuka ide´ du levererade i ditt inlägg (nummer 5822) till mig, trots att du har barn själv. Så givetvis kan man vara förespråkare av laglig, säker och reglerad abort, trots att man har barn själv. Hur har du det med ditt logiska tänkande?
Har du inte lyssnat och förstått: barn är det vackraste och bästa vi människor kan åstadkomma!

Barn är nyfikna, oskuldsfulla, fria från fördomar. Barn symboliserar det bästa i mänskligheten.
Citera
2023-09-18, 21:08
Medlem
Citat:
Klart mannen har en talan. Absoluta majoriteten kvinnor berättar om graviditeten för den som gjort henne på smällen. och då har han all möjlighet i världen att påverka henne till abort (om han vill det) eller till att föda (om han vill det).

Blir det abort, oavsett vem som vill/inte vill. Så får paret dela på kostnaden om staten inte ska betala. Varför? För att båda var med och knullade fram den oönskade graviditeten.

Vad är det du inte förstår? Kvinnan har makten. Vill hon ha barn eller abort så det hennes beslut och jag menar då om mannen inte vill ha barnet så ska han kunna säga ifrån allt ansvar.

Ja dom kan båda dela på abort kostnaden efter ett dna prov om det går i det stadiumet.
Citera
2023-09-18, 21:13
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och du borde skaffa dig åtminstone ett innan du kör med att det är nåt man måste försvara sig mot. Ett barn skulle berika ditt liv, särskilt en dotter så du slapp sitta här och vara så bitter på kvinnor.

Och du skulle definitivt inte komma med någon idé om att du skulle vilja ha rätt att neka ditt eget barn pengar till mat och kläder.
Jag behöver inte ”skaffa ett”. Jag har tre. Varav en dotter. Hon är 19 år btw.

Jag har inte barn för att berika ”mitt” liv.

”Neka mina mina barn pengar och kläder”? Självklart inte. Vi sörjer för dem. Jag och min hustru betalar allt de behöver. Självklart.
Citera
2023-09-18, 22:15
Citat:
Jag behöver inte ”skaffa ett”. Jag har tre. Varav en dotter. Hon är 19 år btw.

Jag har inte barn för att berika ”mitt” liv.

”Neka mina mina barn pengar och kläder”? Självklart inte. Vi sörjer för dem. Jag och min hustru betalar allt de behöver. Självklart.
Du skrev själv att om fadern inte lämnat ”samtycke” till barnet så skulle han inte behöva ge sitt eget barn pengar till mat och kläder.

Hade du förstått att barn är det bästa och vackraste vi människor kan åstadkomma skulle du aldrig föreslå att fäder skulle ha lagligt rätt att vägra ge sina barn mat. Om du också får lyckan att få barn en dag skulle du förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in