2022-07-30, 18:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag är inte här för att skedmata dig med info du kan hitta själv hade du varit genuint intresserad, men det är du inte och det är det som är problemet - du vill inte veta eftersom du vill fortsätta leva i din uppdiktade Astrid Lindgren-skimrande värld istället för att se verkligheten som den faktiskt är, och därför kan inga länkar i världen lösa detta åt dig.

Nu skiter jag i det här, din stolta ignorans tär på mitt tålamod.

Ciao.
Jag vann.
Citera
2022-07-30, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag vann.

You sexy thing. Grrrr...
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-30 kl. 19:28.
Citera
2022-07-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag är övertygad om att de som adopterar, ordnar skola, ordnar support åt ungarna är i absolut majoritet abortmotståndare. Visa mig en hängiven abortivrare som samtidigt ägnar sig åt de dygderna och jag visar dig 100 abortmotståndare som gör mer.
I USA är det inte de ratade eller omhändertagna barnen vars föräldrar är fattiga lågutbildade missbrukare som adopterad utan de barn vars mamma är en fin flicka med framtiden för sig som råkat begå misstaget att bli gravid , dvs någon med ok gener
Citera
2022-07-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är lite grann som han som tror att det är alla andra som kör på fel sida av vägen.

Bra argument.
Citera
2022-07-31, 03:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I USA är det inte de ratade eller omhändertagna barnen vars föräldrar är fattiga lågutbildade missbrukare som adopterad utan de barn vars mamma är en fin flicka med framtiden för sig som råkat begå misstaget att bli gravid , dvs någon med ok gener

Plus att det mest är vita barn som blir adopterade. Svarta barn är inte populära att adoptera i USA.
Citera
2022-07-31, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Plus att det mest är vita barn som blir adopterade. Svarta barn är inte populära att adoptera i USA.

Ok, jag måste hålla med här.

EDIT: jag håller med.
Citera
2022-07-31, 10:12
Medlem
Citat:
I de stater där abort blir olagligt är det dessutom främst fattiga svarta som gör abort , dessa kommer att tvingas föda barn som mer eller mindre direkt kommer att hamna i fosterhem eftersom de inte kommer att ha förmåga , intresse eller ekonomisk möjlighet att ta hand om dessa barn , är de dessutom missbrukare kommer barnen födas med skador.
I de stater som förbjuder abort förutom när det är fara för moderns liv kommer det att födas barn som förutom att de är oönskade även födas barn med fosterskador av varierande slag , Ingen kommer att adoptera barn med en massa funktionshinder med tanke på hur föräldrar tvingas söka hjälp genom gofund för att ha råd med rullstolar och annat om de inte har god ekonomi.
De galna abortmotståndarna i USA påstår att de hjälper och stödjer ofrivilligt gravida , stödet de ger är gratis ultraljud , lite startutrustning för bebis och ibland ekonomisk hjälp tills barnet föds. Vad som händer när barnet fötts är av noll intresse, bara att förlita sig på gud
Citera
2022-07-31, 10:26
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Tydligen är det bara anti-feministiska män och nån enstaka plattjordare som får lov att kalla andra för parasiter och ännu värre saker än det.

Har anti-männen tagit patent på ordet "parasit" mån tro? 🤔

Ska vi börja prata om parasiter är det så klart mer logiskt att prata om vuxna parasiter, dom som har haft chansen att göra rätt för sig men ändå inte gör det. Eftersom kostnader verkar vara en så stor del för er är det helt enkelt bättre att döda 1 miljon vuxna parasiter som enbart lever på oss andra än 30000 stackars bebisar som aldrig ens fått chansen att göra rätt för sig. Billigare, mer logiskt osv. När vi därmed pratar om parasiter så är det folk vi inte har någon relation till men när ni pratar om parasiter så pratar ni om er egen bebisen, en del av er. Bebisen har dessutom aldrig valt att hamna där han eller hon hamna utan det var kvinnans val.
Citera
2022-07-31, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ska vi börja prata om parasiter är det så klart mer logiskt att prata om vuxna parasiter, dom som har haft chansen att göra rätt för sig men ändå inte gör det. Eftersom kostnader verkar vara en så stor del för er är det helt enkelt bättre att döda 1 miljon vuxna parasiter som enbart lever på oss andra än 30000 stackars bebisar som aldrig ens fått chansen att göra rätt för sig. Billigare, mer logiskt osv. När vi därmed pratar om parasiter så är det folk vi inte har någon relation till men när ni pratar om parasiter så pratar ni om er egen bebisen, en del av er. Bebisen har dessutom aldrig valt att hamna där han eller hon hamna utan det var kvinnans val.
Tur att denna 1 miljon vuxna parasiter gör abort ibland också då.
Citera
2022-07-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nog är det både kvinnan och mannen som är skyldiga till en uppkommen graviditet .
I USA är personer som är mot abort även mot att behöva betala skatt så att alla typer av preventivmedel ska vara billiga och tillgängliga för alla samt att skolor ska ha sexundervisning och att det ska finnas god och billig hälsovård under graviditet.
Är väl inte särskilt stor skillnad mellan abortmotståndare i olika länder , majoriteten är religiösa och anser att sex bara ska ske inom äktenskap och att sexakten bara ska ske om man är beredd att det blir barn av detta , annars avstå från sex . I USA vill de inte ens att hormonella p- medel ska vara subventionerade eftersom pro-life anser att det innebär abort av befruktade ägg
Citera
2022-07-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Bra argument.
Ja, det blir ju så när du klagar på att ingen annan fattar att det bara är du som har rätt.
Citera
2022-07-31, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Du har ju siffrorna framför dig. 99982 (100 000 - 17,4 = 99982) av 100 000 är vad? 99.982 %. Förlåt, var inte 99,99 %.

Det är det här som är så roligt. ''Det är så riskabelt för kvinnor''. I en grupp kvinnor på 100 000 kommer alltså ca 99,982 % överleva. Denna minimala, obetydliga, futila risk tycker vissa är värre än att ha ihjäl ofödda barn. Åh herregud....

Denna ynkliga snittrisk rättfärdigar alltså mördandet av 1 ofött barn.

Men som sagt, är så låg intelligens på det här forumet överlag så tror inte direkt jag får ut så mycket av att fortsätta diskutera här.

Endast några få är smarta. När folk inte ens inser sina egna tabbar, då är det riktigt illa.

Was fun!

Dessa siffror är tillräckliga för att rättfärdiga aborter i de flesta fall, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det blir ju så när du klagar på att ingen annan fattar att det bara är du som har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in