2022-07-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Har du sett abortmotståndare engagera sig i bra skola åt alla.
Hur många barn finns på barnhem som ingen vill ta hand om.
Minns Coscouscheskos, hur f.. stavas det, barnhem.

Adoptioner i Sverige ca tusen om året, aborter 30 000. var ska de ta vägen.
Några blir väl tvångsvårdade av sin mamma, men hur kul är det?

Bara önskade barn bör födas.

Tillägg
Usa är ett tydligt exempel.
En stark antiabortrörelse.
Det finns ingen kraftfull organisation, stödd av miljonärer, som jobbar för en bra skola åt alla eller bra sjukvård även åt fattiga.
Var finns demonstrationer om att rädda barn från gatan?

Jag är övertygad om att de som adopterar, ordnar skola, ordnar support åt ungarna är i absolut majoritet abortmotståndare. Visa mig en hängiven abortivrare som samtidigt ägnar sig åt de dygderna och jag visar dig 100 abortmotståndare som gör mer.
Citera
2022-07-30, 14:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det finns flera klipp på YT där någon feminist går upp på en scen framför en massa kvinnor och skriker "Here I did my first 5 abortions, whoooo!!!" ..och alla jublar.
om du tar det för sanning så är det inte miott problem.

Vet du hur många som mörkar sina aborter?
Citera
2022-07-30, 14:36
Medlem
Citat:
om du tar det för sanning så är det inte miott problem.

Vet du hur många som mörkar sina aborter?

..så du menar att hon ljuger??? ..och att jublet är fake??
Citera
2022-07-30, 15:43
Citat:
Fostervätska används i industrin, men delar av foster?
Från slakteri går det lätt att ta , men samla ihop från olika sjukhus kan jag inte tro att det finns någon lönsamhet i.
Ja, exakt, delar av fostren används. Det är upp till dig att forska i om du vill veta sanningen, jag noterar också hur du helt ignorerade min fråga om detaljerna i de metoder som används för att abortera foster.

Du tror väl inte att sjukhusen stoltserar med detta öppet, hur dessa foster används efter ingreppet? Det skulle ju helt sonika blottställa hur deras ädla syften är allt annat än ädla. Bli inte förvånad om du även upptäcker att organhandel är en del i detta. Kanske är detta den egentliga avsikten med att vidga aborträtten?

Citat:
Vilken tillverkare använder delar av foster?
Se till att bojkotta denne.
Varför klippa roten till problemet när man kan symptombehandla?

Citat:
de aborterade Fostren skickas till sopförbränning, mina missfall åkte i toaletten.
Tror du verkligen att det är hela sanningen om det finns pengar att tjäna? På avfall?

Gräv djupare.

Ha det.
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-30 kl. 16:32.
Citera
2022-07-30, 15:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Finns idioter på båda sidor.

Finns abortmotståndare som mördat läkare för att de utfört aborter.

Så som sagt, finns idioter överallt.
Citera
2022-07-30, 15:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag är övertygad om att de som adopterar, ordnar skola, ordnar support åt ungarna är i absolut majoritet abortmotståndare. Visa mig en hängiven abortivrare som samtidigt ägnar sig åt de dygderna och jag visar dig 100 abortmotståndare som gör mer.

Det finns bra och dåliga föräldrar bland abortmotståndarna och det finns bra och dåliga föräldrar bland de som är för tex svensk abortlagstiftning.

Men för skojs skull kan du ju droppa random namn på människor som du med säkerhet vet är abortmotståndare och som är bra föräldrar 😄
Citera
2022-07-30, 16:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Att du är övertygad är inte något bra argument.

Spontant tror jag vänstern är engagerade i både kvinnors rätt till sin egen reproduktiva hälsa och välfärd åt alla födda barn.

De som adopterar är rika, de som är entreprenörer vill naturligtvis ha så många barn som möjligt till sin skola (utom de som kommer från fattiga områden).
Support åt barnen kan man bara ge om man har möjlighet.
Läs ormens väg på hälleberget av Torgny Lindgren

Fråga godsägaren om han vill förbjuda abort för henne.
(jag tror du kan hantera mitt hopp i tiden)
Citera
2022-07-30, 16:04
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
det finns människoir för allting.
Det betyder inte att de är representatibla.
Citera
2022-07-30, 16:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, exakt, delar av fostren används. Det är upp till dig att forska i om du vill veta sanningen, jag noterar också hur du helt ignorerade min fråga om detaljerna i de metoder som används för att abortera foster.

Du tror väl inte att sjukhusen stoltserar med detta öppet, hur dessa foster används efter ingreppet? Det skulle ju helt sonika blottställa hur deras ädla syften är allt annat än ädla. Bli inte förvånad om du även upptäcker att organhandel är en del i detta. Kanske är detta den egentliga avsikten med att vidga aborträtten?

Varför klippa roten till problemet när man kan symptombehandla?

Tror du verkligen att det är hela sanningen om det finns pengar att tjäna?

Gräv djupare.

Ha det.
inga länkar, ingenting.
Du lovar väl på din heder?

fostren går att använda medicinskt, stamceller etc.
Det har jag inga problem med.

Det finns de som gör pengar på adoptioner också.
Citera
2022-07-30, 16:20
Citat:
inga länkar, ingenting.
Du lovar väl på din heder?

fostren går att använda medicinskt, stamceller etc.
Det har jag inga problem med.

Det finns de som gör pengar på adoptioner också.

Jag är inte här för att skedmata dig med info du kan hitta själv hade du varit genuint intresserad, men det är du inte och det är det som är problemet - du vill inte veta eftersom du vill fortsätta leva i din uppdiktade Astrid Lindgren-skimrande värld istället för att se verkligheten som den faktiskt är, och därför kan inga länkar i världen lösa detta åt dig.

Nu skiter jag i det här, din stolta ignorans tär på mitt tålamod.

Ciao.
Senast redigerad av RobRoys 2022-07-30 kl. 16:39.
Citera
2022-07-30, 16:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nu pratar jag inte om att döda. Jag pratar om att hålla någon vid liv. Det är skillnad.

Och sluta tramsa med att det bara skulle vara jag som ser det som konstigt att inte påtvinga folk att hålla andra vid liv. Hade det bara varit jag hade lagstiftningen sett helt annorlunda ut.

Lidande är en känsla. För att uppleva en känsla måste man vara vid medvetande. För att vara vid medvetande måste man leva.

Du pratar om att döda, det är konsekvensen av en abort...har du fullständigt tappat det? Ond bråd död kontra ett minimalt lidande är vad du jämför och att du är komplett ologisk har vi pekat ut för dig igen och igen men det går ju ändå inte in.

Lagstiftningen se annorlunda ut för din absurda hypotes? Varför ens svara om du bara ska snömosa?

Mord är det ultimata lidandet. Känslor har inget med saken att göra så sluta vara så absurt grund och korkad, du spelar nu hoppas jag?

Citat:
Men sina embryon går bra att ta bort, de är inte människor än.

Mörda liv som mörda liv, er semantik kommer inte rädda er samvete hur länge som helst.
Citera
2022-07-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det finns bra och dåliga föräldrar bland abortmotståndarna och det finns bra och dåliga föräldrar bland de som är för tex svensk abortlagstiftning.

Men för skojs skull kan du ju droppa random namn på människor som du med säkerhet vet är abortmotståndare och som är bra föräldrar 😄

Lätt. En av mina instanser av fosterföräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in