2022-08-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, ni brukar citera helt påhittade saker när ni får slut på argument. Du har gjort till en av dina taktiker här på forumet.

T.ex., om jag skriver: "Jag är emot abort"

Så kommer du citera det här såhär:

Och så svarar du på ditt fejkcitat med något i stil med "varför vill du döda mig?".

Finns mängder med exempel på det - inte så konstigt, eftersom att du är en gravt hjärnskadad individ och parasit.
Du har skrivit att abort är mord och att du vill abortera mig. Om inte det ska tolkas som att du vill mörda mig så vet jag inte hur det ska tolkas.
Citera
2022-08-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du har skrivit att abort är mord

Ja, det har jag - förutom i vissa fall, som t.ex. när kvinnans liv är i fara.

Citat:
och att du vill abortera mig.

Detta har jag aldrig skrivit men du fortsätter att ljuga om det. Jag sa att det kan vara okej med abort i fall där fostret har en grav hjärnskada och detta fortsätter du att förvrida till något annat.

Citat:
Om inte det ska tolkas som att du vill mörda mig så vet jag inte hur det ska tolkas.

Bara i din förvridna skalle tolkas "foster med grav hjärnskada kan aborteras" till "du vill döda mig".
Citera
2022-08-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ja, ni brukar citera helt påhittade saker när ni får slut på argument. Du har gjort till en av dina taktiker här på forumet.

T.ex., om jag skriver: "Jag är emot abort"

Så kommer du citera det här såhär:

Och så svarar du på ditt fejkcitat med något i stil med "varför vill du döda mig?".

Finns mängder med exempel på det - inte så konstigt, eftersom att du är en gravt hjärnskadad individ och parasit.
"Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.

De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster."

(FB) Abortfrågan - allmän diskussion
Citera
2022-08-01, 22:13
Medlem
Citat:
"Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.

De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster."

Jag intar bara samma position som du har. Du anser inte att foster är människor och därmed är det fritt fram att döda dem.

Så varför spelar du så upprörd när jag enbart har samma åsikt som du i frågan? Dock med skillnaden att du vill att kvinnan ska kunna döda vemsomhelst bara hon känner för det, medan jag anser att vissa krav måste uppfyllas, så som att kvinnans liv är i fara eller allvarliga hälsoproblem med fostret.
Citera
2022-08-01, 22:18
Medlem
Citat:
Nej, jag är emot abort, förutom då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Enda undantagen.

I fallet då det är fara för mammans liv på grund utav att man är i en situation där man tvingas till att välja vem som ska leva och dö, och då väljer jag mamman.

I ditt fall är jag för det eftersom att du inte är att betrakta som en människa, och därmed inte har några rättigheter, precis som ni feminazis säger om alla foster.

Citat:
Jag intar bara samma position som du har. Du anser inte att foster är människor och därmed är det fritt fram att döda dem.

Så varför spelar du så upprörd när jag enbart har samma åsikt som du i frågan? Dock med skillnaden att du vill att kvinnan ska kunna döda vemsomhelst bara hon känner för det, medan jag anser att vissa krav måste uppfyllas, så som att kvinnans liv är i fara eller allvarliga hälsoproblem med fostret.
Då var det du som ljög om att du aldrig hade sagt så alltså.
Citera
2022-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Då var det du som ljög om att du aldrig hade sagt så alltså.

Det är bara du som är för korkad för att förstå andemeningen i inlägg och förvrider det till något annat eftersom att du saknar argument.

Varför spelar du upprörd när du själv är för abort? Det jag anser om hjärnskadade foster anser du också, så vad är problemet? Du vill döda betydligt fler foster än vad jag vill, så varför låtsas du vara upprörd när jag säger att det är okej i vissa fall?

Angående det med rättigheter och att de inte är att betrakta som människor så är det ju vad du själv sa om foster, så återigen, vad låtsas du vara upprörd över?

Har du ändrat dig helt plötsligt och blivit abortmotståndare i samtliga fall eller vad är det frågan om? Du kan ju inte vara upprörd över att jag tycker exakt samma sak som du när det kommer till vissa delar av abortfrågan.
Senast redigerad av Reiwa 2022-08-01 kl. 22:30.
Citera
2022-08-02, 02:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns några få som överlevt före vecka 22 , dock har de flesta av de väldigt tidigt födda barnen oftast mängder med funktionshinder, finns ett skäl till att man inte sätter in insatser när en förlossning sker alldeles för tidigt
Neonatalmedicinen utvecklas hela tiden.
Förr var det i princip omöjligt att överleva så tidigt, idag är de lika många som de var i v24 för bara fem-tio år sen.
Där är de nästa uppe i 50% idag.

Det där med funktionshinder hittade du på själv.
Sluta med sånt!
Citera
2022-08-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Neonatalmedicinen utvecklas hela tiden.
Förr var det i princip omöjligt att överleva så tidigt, idag är de lika många som de var i v24 för bara fem-tio år sen.
Där är de nästa uppe i 50% idag.

Det där med funktionshinder hittade du på själv.
Sluta med sånt!
”Studien är baserad på nationella register- och sjukhusjournaler. Den grundas på data om nästan alla barn som fötts före 24 graviditetsveckor i Sverige åren 2007–2018, och som efter förlossningen överlevt fram till motsvarande fullgången tid (40 veckor).

Totalt omfattar studien 399 barn. Vid uppföljningen var barnen mellan 2 och 13 år gamla.

Bland dessa barn hade:

75 procent neuropsykiatriska funktionsnedsättningar: utvecklingsstörning av någon grad (40 procent), adhd (30 procent) och autism (24 procent)
55 procent habilitering, det vill säga något slags stöd på grund av en funktionsnedsättning
88 procent andra medicinska diagnoser: astma (63 procent) eller påverkad tillväxt (39 procent)
17 procent cerebral pares.”

https://www.forskning.se/2022/03/25/...s-graviditet/#
Citera
2022-08-02, 02:59
Medlem
Citat:
”Studien är baserad på nationella register- och sjukhusjournaler. Den grundas på data om nästan alla barn som fötts före 24 graviditetsveckor i Sverige åren 2007–2018, och som efter förlossningen överlevt fram till motsvarande fullgången tid (40 veckor).

Totalt omfattar studien 399 barn. Vid uppföljningen var barnen mellan 2 och 13 år gamla.

Bland dessa barn hade:

adhd (30 procent)
astma (63 procent)

https://www.forskning.se/2022/03/25/...s-graviditet/#

Så du vill abortera och döda alla som har ADHD eller astma? Sjukt!
Citera
2022-08-02, 03:06
Medlem
Citat:
Så du vill abortera och döda alla som har ADHD eller astma? Sjukt!
Det var inte en lista på såna jag ville döda, det var en studie som visade vilka handikapp som drabbade mycket för tidigt födda barn.
Citera
2022-08-02, 03:11
Medlem
Citat:
Det var en lista på såna jag ville döda

Usch, vad hemskt. Otrevlig människosyn du har.

Citat:
det var en studie som visade vilka handikapp som drabbade mycket för tidigt födda barn.

Så det är bättre att vi dödar alla foster så ingen behöver bli född för tidigt är vad du menar. Usch.
Citera
2022-08-02, 03:19
Medlem
Citat:
Usch, vad hemskt. Otrevlig människosyn du har.

Så det är bättre att vi dödar alla foster så ingen behöver bli född för tidigt är vad du menar. Usch.
Nej, jag delgav Pansarvecket en studie som visade att de flesta som föds mycket för tidigt får olika funktionshinder. Han trodde att det var något som Adina hittat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in