2022-07-31, 11:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tur att denna 1 miljon vuxna parasiter gör abort ibland också då.

Pratar du om självmord nu? För annars finns den faktiska parasiten kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog är det både kvinnan och mannen som är skyldiga till en uppkommen graviditet .
I USA är personer som är mot abort även mot att behöva betala skatt så att alla typer av preventivmedel ska vara billiga och tillgängliga för alla samt att skolor ska ha sexundervisning och att det ska finnas god och billig hälsovård under graviditet.
Är väl inte särskilt stor skillnad mellan abortmotståndare i olika länder , majoriteten är religiösa och anser att sex bara ska ske inom äktenskap och att sexakten bara ska ske om man är beredd att det blir barn av detta , annars avstå från sex . I USA vill de inte ens att hormonella p- medel ska vara subventionerade eftersom pro-life anser att det innebär abort av befruktade ägg

Nope eftersom män har 0% rättigheter när det kommer till aborter är det givetvis 100% kvinnans ansvar, så fungerar det för vuxna människor.
Vad svarar du på? Parasiter är alltså bidragsparasiter och annat sen om det gäller blattar eller sjukskrivna hypokondriker spelar mindre roll. Dom kostar samhället ofantligt mycket mer än bebisar.
Citera
2022-07-31, 12:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I de stater där abort blir olagligt är det dessutom främst fattiga svarta som gör abort , dessa kommer att tvingas föda barn som mer eller mindre direkt kommer att hamna i fosterhem eftersom de inte kommer att ha förmåga , intresse eller ekonomisk möjlighet att ta hand om dessa barn , är de dessutom missbrukare kommer barnen födas med skador.
I de stater som förbjuder abort förutom när det är fara för moderns liv kommer det att födas barn som förutom att de är oönskade även födas barn med fosterskador av varierande slag , Ingen kommer att adoptera barn med en massa funktionshinder med tanke på hur föräldrar tvingas söka hjälp genom gofund för att ha råd med rullstolar och annat om de inte har god ekonomi.
De galna abortmotståndarna i USA påstår att de hjälper och stödjer ofrivilligt gravida , stödet de ger är gratis ultraljud , lite startutrustning för bebis och ibland ekonomisk hjälp tills barnet föds. Vad som händer när barnet fötts är av noll intresse, bara att förlita sig på gud

Ja. Ovanstående har jag skrivit hela tiden men abortmotståndarna förstår inte dessa sammanhang, de är färgade av (religiös) fanatism/idealism och det går inte att prata hårdkokta fakta med dem.
Citera
2022-07-31, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Pratar du om självmord nu? För annars finns den faktiska parasiten kvar.

Nope eftersom män har 0% rättigheter när det kommer till aborter är det givetvis 100% kvinnans ansvar, så fungerar det för vuxna människor.
Vad svarar du på? Parasiter är alltså bidragsparasiter och annat sen om det gäller blattar eller sjukskrivna hypokondriker spelar mindre roll. Dom kostar samhället ofantligt mycket mer än bebisar.
Nej, jag pratar om när de hör 1 miljoner parasite som du kan tänka dig att bli av sätter barn till världen.
Citera
2022-07-31, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja. Ovanstående har jag skrivit hela tiden men abortmotståndarna förstår inte dessa sammanhang, de är färgade av (religiös) fanatism/idealism och det går inte att prata hårdkokta fakta med dem.

Ett hårdkokt fakta är att de ofödda fortfarande är människor. När detta faktum är införstått går det att diskutera vilka människor som ska ha mänskliga rättigheter och vilka som blir utan.
Citera
2022-07-31, 12:43
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Ett hårdkokt fakta är att de ofödda fortfarande är människor. När detta faktum är införstått går det att diskutera vilka människor som ska ha mänskliga rättigheter och vilka som blir utan.
”Alla människor är födda fria” lyder det i första artikeln.
Citera
2022-07-31, 12:56
Citat:
”Alla människor är födda fria” lyder det i första artikeln.

Just precis sådant går att tolka, diskutera och förändra. Men nu går du händelserna i förväg: De ofödda är människor. Inser du det?
Citera
2022-07-31, 12:58
Citat:
Just precis sådant går att tolka, diskutera och förändra. Men nu går du händelserna i förväg: De ofödda är människor. Inser du det?
Hur vill du förändra så att de mänskliga rättigheterna gäller även dem då?
Citera
2022-07-31, 13:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det där är ditt problem.
Ett embryo är ingen människa, med mänskliga rättigheter.
Mamman har det och i hennes rätt ingår att bli av oönskade embryon.
Citera
2022-07-31, 13:03
Citat:
Hur vill du förändra så att de mänskliga rättigheterna gäller även dem då?

Jenny skrev att de som är emot att döda ofödda inte kan ta till sig hårdkokta fakta. Jag menar att det är tvärtom.
Senast redigerad av runx 2022-07-31 kl. 13:10.
Citera
2022-07-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det där är ditt problem.
Ett embryo är ingen människa, med mänskliga rättigheter.
Mamman har det och i hennes rätt ingår att bli av oönskade embryon.

Inte svarade du på mitt svar heller. Är du för att döda endast embryo eller ett foster?

Försök nu konstruera ett argument som håller för varför abort ska vara OK rent moraliskt utan motsättningar när jag testar dina argument.
Citera
2022-07-31, 13:11
Citat:
Jenny skrev att de som var emot att döda ofödda inte ta till sig hårdkokta fakta. Jag menar att det är tvärtom.
Men likväl omfattas de inte av de mänskliga rättigheterna så det är egentligen inte så intressant huruvida de är människor eller inte.
Citera
2022-07-31, 13:18
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Inte svarade du på mitt svar heller. Är du för att döda endast embryo eller ett foster?

Försök nu konstruera ett argument som håller för varför abort ska vara OK rent moraliskt utan motsättningar när jag testar dina argument.
Då får jag försöka fråga dig en annan fråga:

Vilket argument söker du?

Rent logiskt (enligt dig då) är det väl helt omöjligt att vilja begränsa dödandet enbart till embryor och foster? Eller finns det nåt som skulle göra det möjligt i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in