Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Förutom bidragstagare då. Vad förklarar att det röstar en tredjedel av Sverige på ett parti som gång på gång rövknullar medborgaren så hårt att de knappt har pengar till mat i slutet av månaden? Ett parti som beskattar och stjäl så mycket att alla andra länder omkring Sverige framstår som Caymanöarna?
Vad ser folk i detta blodsugarparti?
Personligen röstar jag nu S för att jag inte ser några andra alternativ. Moderaterna är mellanmjölksvarianten av objektivistiska Ayn Rand-kultisterna som härjar i USA. De vill se till sig själva och pissa på alla andra. Jungelns lag vill de ha, för de sitter i bra position för att tjäna på det. Tvi vale. Jag röstade på SD många gånger men de verkar ha tappat all kraft och ork. Dessutom tror jag inte de skulle vågat skicka pansarskott till Ukraina om de hade suttit med makten. De andra partierna är ju bara skräp och eller saknar en tydlig identitet.
Jag har insett att saker och ting kommer aldrig bli ”bra”. Det har inte med politik att göra, det har med den mänskliga naturen att göra. Ja, sossarna är nedlåtande svin som rånar och stjäl och slänger våra surt förvärvade pengar för vinden. Men de andra partierna är ännu värre. Det finns en hel del gott i sossarna ändå. Politik handlar alltid om att göra det bästa av en dålig situation. Människor kan aldrig samsas 100% för det är så djupt inprogrammerat i oss att vi vill vara bättre och förmer än vår granne.
Men man kan sticka lite fjädrar i röven på en gris och kalla det för påfågel. Det är det bästa vi får.
Hade populasen inte varit helt efterbliven hade vi kunnat rösta in typ direktdemokraterna och börja ta bättre beslut än politikerna. Men det gör vi inte. För vi är dumma i huvudet.