2014-09-14, 11:21
Bannlyst
Jag bor själv i en S-styrd kommun (Sveriges sjätte största stad, ni får gissa vilken) där man har infört Löfvens politik och jag kan bara säga att det har gått åt helvete. Kommunen ligger bland de 30 sämsta när man rankar landets skolor, arbetslösheten är 50% högre här än i riket i stort och bostadsbristen är påtaglig. Tänk om denna politik skulle få genomslag i hela Sverige. Då är det kört.

För mig var det enkelt.

Riksdagsval: C
Kommunval: M
Landstingsval: C

Hur tänker ni som röstar på S egentligen?
Citera
2014-09-14, 11:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Idag går hundratals, till och med tusentals med viljelösa människor till valstugorna. En del kommer att moderösta, men det allra mest skrämmande är de som beslutar sig först där - som inte är pålästa men som röstar på det som låter bra. En bekant till mig visste inte ens varför han röstade som han gjorde.

Svaret på frågan är nog: De tänker inte alls.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Vi tänker väldigt smart då de som är i fas tre inte ska utnyttjas mer att gå och praktisera i år och då arbetsgivare inte behöver anställa någon för att man får gratis arbetskraft!!
Citera
Medlem
Moderaterna är en korrupt näringslivsorganisation utklädd till politiskt parti.

-De är de enda partiet som inte berättar var de får sina bistånd ifrån oavsett va EU kommissionen har att säga om det.

-De har bransch specifika skattesänkningar på programmet, läs även ovanstående igen.

-De har bevisligen intima kontakter med lobbygrupper som köper riksdagsröster.

S må vara fackets politiska gren men de är ärliga med det. De har även störst erfarenhet i norden av att regera och en stark politisk plattform för trygghet.
Citera
2014-09-14, 11:52
Medlem
Rödgröna kommer tveklöst behöva skattehöja för att klara genomföra alla sina löften.

Vi får väl se om svensk ekonomi kommer klara det.

Finns en risk att den tvärbromsar och vi även får en bostadsbubbla.

Så om 4 år har vi en alliansregering igen som kan säga "Titta hur det gick".
Senast redigerad av batteridrift 2014-09-14 kl. 11:55.
Citera
2014-09-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Vi tänker väldigt smart då de som är i fas tre inte ska utnyttjas mer att gå och praktisera i år och då arbetsgivare inte behöver anställa någon för att man får gratis arbetskraft!!

Ni byter bara namn på dem i Fas 3 tillbaka till "Beredskapsjobb" som det hette på er tid.

Kärt barn finns kvar och har många namn.
Citera
2014-09-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Rödgröna kommer tveklöst behöva skattehöja för att klara genomföra alla sina löften.

Vi får väl se om svensk ekonomi kommer klara det. Finns en risk att den tvärbromsar och vi även får en bostadsbubbla.

Vi är i en bostadsbubbla på grund av att man sålt ut allmännyttan utan att bygga nya hyresrätter. En lägenhet i Kärrtorp där jag bor kostar idag 57,000 kr per kvadratmeter. För sex år sedan var priset halva.
Citera
2014-09-14, 12:20
Medlem
som vanlig arbetare med barn o sjukdomar i grunden finns inget annat än S .....
En skatte höjning skulle vara på sin plats om Pengarna läggs på rätt ställe . vård o omsorg , skolor o sjukförsäkringar .
Citera
2014-09-14, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
som vanlig arbetare med barn o sjukdomar i grunden finns inget annat än S .....
En skatte höjning skulle vara på sin plats om Pengarna läggs på rätt ställe . vård o omsorg , skolor o sjukförsäkringar .

Men vad har du att säga till ditt försvar att S-politik leder till sämre skola och massarbetslöshet? S i min kommun har styrt med "mera resurser" men ändå går det sämre.

Det går inte att straffbeskatta hela befolkningen och låtsas som att det skulle hjälpa. Genom skattesänkningar har vi förmått företag att stanna kvar i Sverige och fått in mer pengar till välfärden.
Citera
2014-09-14, 13:12
Medlem
Min mamma kommer att rösta S, när vi pratat så har håller hon med mig i det mesta och jag stödjer SD. Anledningen är att hon röstar efter hur hon känner och inte efter hur hon tänker, hon tycker synd om dem som har det svårt och rasistsnacket omkring SD gör att hon inte med gott samvete kan rösta SD.

Har en känsla av att det beteendet är väldigt vanligt, speciellt bland kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in