2016-10-26, 12:14
Medlem
Vi har nu haft en S-regering i lite mer än 2 år.

Som röstare på Moderaterna tycker jag att denna nya regering har gjort misstag efter misstag och framför allt ser de inte att det finns uppenbara problem i landet som exempelvis:
- Bostadsbrist
- Integrationshaveri
- Hedersvåld
- Äldreomsorg och funktionsnedsattas minskade rättigheter
- Minskad trygghet i offentliga miljöer och myndigheter som AF och skola.
- Gängkrig med kalashnikov och handgranater

etcetera etcetera.

Ni som fortfarande har förtroende för S, är ni nöjda? Tycker ni att allt är på väg åt rätt håll, och tycker ni att vi lever i ett perfekt land? Varför röstar ni på S?
Citera
2016-10-26, 12:16
Medlem
Jernmaskens avatar
Vi är nöjda eftersom alternativen inte finns...
Citera
2016-10-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inboxaren

Som röstare på Moderaterna

Varför röstar du på ett parti som hade kunnat styra Sverige sedan länge, men som avstår genom beröringsskräck med sveriges snart största parti SD?

Du röstar på ett parti som alltså skulle kunna styra, men inte vill styra Sverige, varför då?

Ditt parti vill ju dessutom att svenskarna "ska öppna sina hjärtan", och det försöker ju åtminstone stolpskottet Löfven hindra genom att ha en passkontrollant vid bron över Öresund.

Varför hatar ni moderater Sverige?
Citera
2016-10-26, 12:24
Medlem
Citat:

Som röstare på Moderaterna tycker jag att denna nya regering har gjort misstag efter misstag och framför allt ser de inte att det finns uppenbara problem i landet som exempelvis:
- Bostadsbrist
- Integrationshaveri
- Hedersvåld

etcetera etcetera.

Ni som fortfarande har förtroende för S, är ni nöjda? Tycker ni att allt är på väg åt rätt håll, och tycker ni att vi lever i ett perfekt land? Varför röstar ni på S?

Jaha och dessa problem fanns inte under M styret i 8 år?? Det var ju under er tid som allt brakade loss med eran massinvandringspolitik. S har väl i alla fall bromsat den? Sedan som ett inlägg redan poängterat så kunde ni ju redan regera Sverige men väljer bort det vilket ni kommer att göra i nästa mandatperiod också. Vem ska ni styra med när ni har galna L & C med på köpet...
Citera
Medlem
S får ju städa upp efter 8år av borgarnas vanstyre...
Citera
Medlem
Citat:

- Bostadsbrist
- Integrationshaveri
- Hedersvåld

etcetera etcetera.

Allt det du listade är ett resultat av en dåligt förd politik innan 2006 och en katastrofal politik efter 2006. Dvs moderaterna har förmodligen MER ansvar över att det ser ut som det gör.
Citera
2016-10-26, 12:45
Medlem
whaks avatar
Så du tror att löfven ska lösa allt skit som m ställt till med på två år?
Citera
2016-10-26, 12:50
Medlem
Problemet är ju att M är precis lika medskyldiga till allt det där som S. Och även om de flesta problem har äldre rötter än de åtta år då alliansen satt vid makten så gjorde alliansen alldeles för lite åt dem.
Citera
2016-10-26, 12:58
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
S får ju städa upp efter 8år av borgarnas vanstyre...

Så vad är det som är "8år av borgarnas vanstyre" och inte bara fortsättning på exakt samma sjuklöverpolitik som S-regeringen bedrev de föregående 12 åren dessförinnan?

Nedläggningen av försvarsmakten och totalförsvaret, utrensandet av vetenskaplighet och ämneskunskaper ur hela det svenska utbildningssystemet som skulle ersättas med politisk pseudovetenskap (med påföljande och väntade totalhaveri av hela det svenska utbildningssystemet), upphörandet av att ombesörja den fysiska infrastruktur (t.ex. järnvägen), införandet av genuspseudovetenskap och postmarxism som statsreligion med en årlig offentlig finansiering på tiotals miljarder, landsförräderiet med att hjälpa Muslimska brödraskapet till makten i Sverige, samt stödja dem med offentlig finansiering, propagandaprogram för deras ideologi i statspropagandakanalerna o.s.v. var något som infördes under Göran Perssons regeringar (och i något fall möjligtvis t.o.m. under Ingvar Carlsson).

Så vad exakt är det du ser som ett problem och som enbart drevs av Alliansregeringen, för uppenbart ansåg du inte att något av det ovannämnda var eller är något problem? Försök inte beskylla t.ex. den medvetna nedläggningen av vetenskap och ämneskunskaper i hela utbildningssystemet som orsakat av "sänkta skatter", då det rimligtvis inte har någonting alls med saken att göra.
Citera
2016-10-26, 13:27
Avslutad
Så som jag ser det är att socialdemokraterna och nya moderaterna är olika sidor fast ändå av samma mynt. Då de jobbar båda för wallenbergs/ bilderbergs/internationella intressen. De sätter svenska folket sist och ser svenskar enbart som objekt och olja i deras maskineri, detta är förmodligen därför båda parter mer eller mindre skiter i pensionärer då deras olja har nått bäst-före-datumet och kan inte smörja maskineriet och ska därav helst dö enligt elitens syn. Det sverige behöver är ett nytt parti som sätter sverige i första hand och inte låter sig lobbas av dessa högre element.

Sverigedemokraterna är jag rädd är samma gröt då de kommer sätta sig med de större grabbarna i slutändan (bilderberg/wallenberg)
Citera
2016-10-26, 14:14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

- Bostadsbrist
- Integrationshaveri
- Hedersvåld

etcetera etcetera.

Vi börjar med rubriken samt att du själv nämner att de valdes för två år sedan.
De som röstade på S ansåg tydligen att landet INTE var bra som det var just då. De som röstade på S gjorde det för att de ville se en förändring inom politiken som rådde just då.
Nu över till dina punkter som är lite småkul.
- Bostadsbrist
Kom den på två år? För mig var inte detta en nyhet.
- Integrationshaveri
På vilket sätt kan du säga att Moderaterna fixade detta? Vad jag vet så havererade det under Alliansens regering
- Hedersvåld
Se där. Äntligen en bra sak. Vad är Mderaternas lösning på det problemet?
Ja, de senaste två åren har inte ett skit hänt inom Äldreomsorgen. Den är lika illa som när S tog över. Däremot så satsas det på att utbilda undersköterskor, vilket Moderaterna valde att skära ner. Men jag er dig rätt. Assistans har faktiskt blivit sämre.
Jag känner mig trygg när jag är på AF. Men detta handlar om trygghet i samhället o den har inte förändrats sedan Reinfeldt ville öppna hjärtat eller om det var plånboken.
Ännu en nyhet för dig?
Citera
2016-10-26, 14:27
Medlem
Sverige anno 2016 är landet som byggts av de rödgröna och alliansen.
Det konstiga i kråksången är att det fortfarande finns folk som är beredda att rösta på dessa partier när facit finns att tillgå hur det går när de regerar.
Moderaterna är lika goda kålsupare som S och de löjliga försök till konflikt mellan de två känns bara som tillkämpat munväder då ansvaret ligger tungt på båda för den i verkligheten uppkomna krissituationen för nationen Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in