Citat:
Ursprungligen postat av Bodhisattva
I senaste opinionsundersökningen får S runt 35% stöd bland de tillfrågade. Nu är det möjligt att jag umgås i "fel" kretsar, men kan ni påminna er någon i er omgivning som öppet har talat sig varm för Mona S eller försvarat S politik?
Jag kan tänka mig att många äldre röstar på S i någon slags villfarelse att de skulle ta landet tillbaka till svunna tider. I Norrland verkar också vänsterrösten alltid dominera. Som ni kan se är detta en amatör/idiots betraktelser och svaret är möjligen uppenbart för någon som är aktiv här på forumet, men min fråga är ärlig;
Finns det någon här som ärligt kan säga att de tycker bästa alternativet är att få Mona Sahlin som högsta representant för vårt land? Vidare måste man, om man lägger sin röst på de rödgröna, även tycka att Lars Ohly och Peter Eriksson är bland de mest lämpade att föra Sveriges talan i utlandet.
Kan någon här erkänna att de verkligen tycker dessa tre politiker är det bästa alternativet?
Jag har en kompis som röstar på Socialdemokraterna. Han är dock helt ointresserad av politik och ibland känner jag att han till och med är lite bakom flötet. Jag frågade honom varför han röstade på S? Han svarade "öhh...... mina föräldrar röstar på dem, då gör jag det också". Jag var tillsammans med en flicka som var ännu värre än kompisen och han visste inte ens hur många partier vi hade i Sverige eller vem som är "ledare" över landet (på den tiden var det Göran Persson). Hennes föräldrar gjorde valet till ett spektakel och tog med dottern (min flickvän) på valdagen för att rösta och gå ut och äta middag en fin resturang. Dottern röstade naturligtvis på Socialdemokraterna -även fast hon inte kunde stava till ordet.
Röstandet går alltså i arv. Helt knasit med tanke på att det ser inte likadant ut i Sverige för 100 år sedan som det ser ut idag. Eller gör det?
Jag tror att Socialdemokrater är allmänt bakom flötet, inte minst mina tre systrar plus föräldrarna.