2025-06-14, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Absolut!

Jag är för asocial och spenderar för mycket tid online så jag lär hålla koll och återkomma så småningom.
När det sker, dock, kan jag inte svara på.
Okej, uppskattas. Varför går det inte att skicka PM till dig?
Citera
2025-06-14, 16:36
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250

Dels så har jag tidigare stängt av PM-funktionen (har fått för mycket förfrågningar hur kryptering, TOR och DNM's fungerar), dels så är det något fel på mitt konto på Flashback.

Jag har stängt av PM-funktionen på mitt konto när jag skapade kontot - och nu när jag behöver sätta på den igen så buggar Flashback.

Jag har testat via datorn med flera webbläsare samt telefonen, men när jag försöker gå in på kontrollpanelen för mitt konto på Flashback så får jag "Error: 500" när jag går till:

Klickar på nedåtpilen uppe till höger -> Kontrollpanelen -> Redigera Alternativ

Ovan är var man stänger av/sätter på "privata meddelanden".

Mitt nuvarande konto (samt mitt förra: kolla upp "Dr.Vaken" samt "Dsfarfeg") har någon bugg.
Mitt konto "LordOfCheese" kan inte komma åt "Redigera Alternativ".
Mitt förra konto (Dr.Vaken) är totalt buggad och jag kan inte ens gå in på mitt förra konto.

Dr.vaken -> #Dr.Vaken (Får meddelande om att jag inte har behörighet, till och med att bara "kolla" på kontot oavsett om jag är inloggad eller ej är buggad)

Detta är vad jag får som svar när jag försöker redigera mitt konto:

Flashbacks admins är tyvärr värdelösa. Jag har kontaktat dom tidigare men dom ger mig "copy-paste"-svar och jag har gett upp att få detta fixat.

Om du vill komma i kontakt med mig så är det bara att citera mig här i tråden.
Jag är som mest aktiv under helgerna.
Citera
2025-06-14, 16:44
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:

Citat:

Jag har stängt av PM-funktionen på mitt konto när jag skapade kontot - och nu när jag behöver sätta på den igen så buggar Flashback.

Det är något fel på funktionen "Kontrollpanel - Redigera alternativ", det är felanmält och kommer lagas./mod
Citera
2025-06-14, 16:44
Citat:
Dels så har jag tidigare stängt av PM-funktionen (har fått för mycket förfrågningar hur kryptering, TOR och DNM's fungerar), dels så är det något fel på mitt konto på Flashback.

Jag har testat via datorn med flera webbläsare samt telefonen, men när jag försöker gå in på kontrollpanelen för mitt konto på Flashback så får jag "Error: 500" när jag går till:

Klickar på nedåtpilen uppe till höger -> Kontrollpanelen -> Redigera Alternativ

Ovan är var man stänger av/sätter på "privata meddelanden".

Mitt nuvarande konto (samt mitt förra: kolla upp "Dr.Vaken" samt "Dsfarfeg") har någon bugg.
Mitt konto "LordOfCheese" kan inte komma åt "Redigera Alternativ".
Mitt förra konto (Dr.Vaken) är totalt buggad och jag kan inte ens gå in på mitt förra konto.

Dr.vaken -> #Dr.Vaken (Får meddelande om att jag inte har behörighet, till och med att bara "kolla" på kontot oavsett om jag är inloggad eller ej är buggad)

Detta är vad jag får som svar när jag försöker redigera mitt konto:

Flashbacks admins är tyvärr värdelösa. Jag har kontaktat dom tidigare men dom ger mig "copy-paste"-svar och jag har gett upp att få detta fixat.

Om du vill komma i kontakt med mig så är det bara att citera mig här i tråden.
Jag är som mest aktiv under helgerna.
Tänkte fråga dig om abacus om du vet hur man kommer in och vad är för typ av marknad? Aldrig hört om den förut läste om den för första gången här i tråden förut.
Citera
2025-06-14, 16:48
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Tänkte fråga dig om abacus om du vet hur man kommer in och vad är för typ av marknad? Aldrig hört om den förut läste om den för första gången här i tråden förut.

Jag har inte testat Abacus ännu, och jag har druckit för mycket för att fokusera på detta under den här helgen.

Jag återkommer om/när jag kan och om jag vet mer ifall svenska säljare väljer att gå över dit.
Jag garanterar inte att jag återkommer om Abacus dock.

Jag måste gå och lägga mig och lär nog inte skriva mer i tråden den här helgen tyvärr.
Citera
2025-06-14, 16:49
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är något fel på funktionen "Kontrollpanel - Redigera alternativ", det är felanmält och kommer lagas./mod

Tack
Citera
2025-06-14, 17:03
Citat:
Jag har inte testat Abacus ännu, och jag har druckit för mycket för att fokusera på detta under den här helgen.

Jag återkommer om/när jag kan och om jag vet mer ifall svenska säljare väljer att gå över dit.
Jag garanterar inte att jag återkommer om Abacus dock.

Jag måste gå och lägga mig och lär nog inte skriva mer i tråden den här helgen tyvärr.
Okej tack
Citera
2025-06-14, 17:28
Medlem
Storfastlitens avatar
Senaste från archetype admin enligt luffarn:

Citat:
--BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

Hey,
I got a lot of messages, I’m not going to answer everyone.

> why haven’t I been online?
I have to disappoint you all I wasn’t busted by LE, I was working on fixing problems that came up while I was trying to make it a lot easier for everyone to access the main mirror.

> why is the market still under maintenance?
Because I’m still working on it.

> what can you do in the meantime?
Don’t bother me while I’m fixing the problems. Go outside, touch some grass.

I told you, you won’t get rid of me. Seems you can’t even live without me for 23 hours.
We are Archetyp.

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----

iQIzBAEBCgAdFiEEeI1zyim1bWVnbUaP9A9XCtziCxgFAmhLGA QACgkQ9A9XCtzi
CxihqA/9H+BMYGhzCdo719PJCsyuXhySnQzaOdlqR5y+k1z+XNK/JL/P+OvuyQTb
d1x+udk3cD6GnKeknByl/TynRxgd8giTkCjFDKuXG9FNfaFvWT3E1pnrroeWOH3Z
UbPklZsGMRPEqb3tCyhh4JgBx5F2KKH2UVuiEgomq50CT0YzMh w7o/3FHMuz3wbG
U3l2E3uszEZXyy1tu2rwb7G7707x4Mw8MZ9fWEFRU0LpyT8dkZ ZrCJEXQW74rTFE
EVcnebGU2ggVgEbLqEuRngLzr8+BGwkexNKlIVijkr54L6wHtA l0vQ6aRs4/YzWQ
w1x2nE+SBZgw2AyJpZeaFfIMrjFaCy34eiaJZLf1zR169vRWPX T6CLYeLMBUMQ5S
oaVbhrq6pf9JQEN5Vi06gvOUOQ26yBoS0fzGBrWO7mgX3YDvSE lsOTOAwOhfQVRR
OFprsE5PFh+24nibMt8r2cjHfjMywuZiB88/rHJz/l8W+vcCa0V60Y0AkoZEE4Df
urwePv2jfJ7qw0Wai+aBrDprXy7VDmfYPkoZ662paDa+OJ339P B2kyRNPPWIMXTP
SPIFzffwNOIzy/rcAzpLUn62ojiXPSvxJsCXvuxvHJXJgp5KQPx7/AwhKBqRpsyx
4MQ7u6mHoMCmz+yp8XIIJAv4dCgolyoBAbaVxcOkvoKHPNEjTU c=
=wekw
-----END PGP SIGNATURE-----
Citera
2025-06-14, 18:08
Medlem
Vi får snart svar på vad som händer eller hänt. Kul är det inte.
Senast redigerad av King Devil 2025-06-14 kl. 18:17.
Citera
2025-06-14, 18:25
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfastliten
Senaste från archetype admin enligt luffarn:

Det är exakt detta meddelande vi har diskuterat tidigare i tråden (gå tillbaka 1-3 sidor).

Meddelandet använder ett annat format och tecken (i titeln på Dread) som indikerar att det är skrivet av NÅGON ANNAN ÄN ARCHETYPS ADMIN.

ASNT, Archetyps admin, är Tysk, och titeln, bland annat, till det inlägget på Dread innehåller både tecken som inte finns på Tyska tangentbord, samt formateringen av meddelandet skiljer sig från Archetyps riktiga admin.
Snarare så gör det citerade meddelandet oss som faktiskt är aktiva online MER paranoida än att lätta på stressen.

Till alla som använder Archetyp:
Var varsam framöver. Om sidan kommer tillbaka så ta ut alla era pengar (skapa en ny Monero-plånbok, sen för över till er riktiga) och avvakta. För INTE över pengar till marknaden då alla indikationer pekar på att Archetyp har blivit kompromissat av polis/interpol/whatever.

Nu går jag och lägger mig.
Citera
2025-06-14, 18:35
Medlem
Tack LordOfCheese för info.
Ska inte måla fan på väggen. Men att något hänt med Archetyp är väl utom allt tvivel? Exit eller busted.
Citera
2025-06-14, 19:19
Medlem
Generalkosmoss avatar
Ville bara göra er alla ännu mer besvikna (alla vi som sörjer archetype då de ser mörkt ut) jag gick in på Abacus market, och layouten är riktigt kass å förvirrande, kefft helt enkelt. Då är FS 4 mkt bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in