2024-11-24, 11:13
Medlem
st33rs avatar
Finns det nån "vanlig" köpare som.straffats i samband med köp på t ex arch eller flugsvamp där bevisning inte bestått av beslag av narkotijka, kundlistor, internettrafik, erkännande osv, utan själva bitcoinkedjan verkligen ingått som bärande i bevisningen?

Jag har inte hört talas om det iaf . Är det inte så egentligen att den noja man stillar genim att "scrambla" bitcoins i praktiken ej gör nån skillnad ?
Citera
2024-11-24, 11:58
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Finns det nån "vanlig" köpare som.straffats i samband med köp på t ex arch eller flugsvamp där bevisning inte bestått av beslag av narkotijka, kundlistor, internettrafik, erkännande osv, utan själva bitcoinkedjan verkligen ingått som bärande i bevisningen?

Jag har inte hört talas om det iaf . Är det inte så egentligen att den noja man stillar genim att "scrambla" bitcoins i praktiken ej gör nån skillnad ?

Finns det inte någon mixer och liknande inbyggt på postorderknarksidorna när man sätter in pengar? Har för mig det fanns på min tid för cirkus 10 år sedan iaf.
Citera
2024-11-24, 12:25
Medlem
Gah! Seriöst, åt h*****e med dessa DDOS attacker! Jag lyckades att komma in på en av länkarna på sidan 665 igår och göra det jag skulle, men sedan dess så har jag försökt jag vet inte hur många gånger, även med dem på Luffarns hemsida.
Citera
2024-11-24, 13:53
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Gah! Seriöst, åt h*****e med dessa DDOS attacker! Jag lyckades att komma in på en av länkarna på sidan 665 igår och göra det jag skulle, men sedan dess så har jag försökt jag vet inte hur många gånger, även med dem på Luffarns hemsida.

Gissar på att du syftar på länkarna i mitt inlägg:
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.

Jag testade samtliga och 3 av 5 fungerar.
Dessa fungerar för mig för tillfället:
http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...dupjwyd.onion/
http://zjfsopfrwpvqrhiy73vxb6zq7ksyf...65uguyd.onion/
http://uyeygtqorgwxmp4bskauanuiofeh7...27ogqqd.onion/

(Innan någon skriver att det är phishing-länkar, alla dessa finns på archetyp.cc)

Öppna alla samtidigt och använd den som laddar först/snabbast.
Citera
2024-11-24, 14:45
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Finns det inte någon mixer och liknande inbyggt på postorderknarksidorna när man sätter in pengar? Har för mig det fanns på min tid för cirkus 10 år sedan iaf.

ingen aning faktiskt. Gör bara legala saker på nätet numer.
Citera
2024-11-24, 14:50
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
ingen aning faktiskt. Gör bara legala saker på nätet numer.

Samma här. Sedan har det även visat sig att knarksäljarna gillar att slänga sig med populära tekniker. Fast dom har ingen aning om det fungerar eller hur man implementerar det.
En klassiker är ju autokrypteringen på någon flugsvampvariant. Visade sig att det bara var en kosmetisk box man kryssade i. Allt skickades sedan i klartext.
Citera
2024-11-24, 18:07
Medlem
Citat:
Samma här. Sedan har det även visat sig att knarksäljarna gillar att slänga sig med populära tekniker. Fast dom har ingen aning om det fungerar eller hur man implementerar det.
En klassiker är ju autokrypteringen på någon flugsvampvariant. Visade sig att det bara var en kosmetisk box man kryssade i. Allt skickades sedan i klartext.

Haha, såg det jag också.

Undra hur det funkar med de nya leveransalternativen? Såg att man kunde beställa till I****b** :P
Sjukt att hämta ut ett hg i en box

Känns som de gör allting för att snuten letar i brevlådor numera.
Citera
2024-11-24, 18:53
Medlem
Citat:

Tycker inte säljarna krypterar sina meddelanden i någon större utsträckning.
Jag skriver i PGP men ingen har svarat i det än, utan jag har fått svar i klartext..

AT ska väll dock ha någon inbyggd krypteringen men det hjälper ju inte om dom stormar säljarens dator.
Citera
2024-11-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Haha, såg det jag också.

Undra hur det funkar med de nya leveransalternativen? Såg att man kunde beställa till I****b** :P
Sjukt att hämta ut ett hg i en box

Känns som de gör allting för att snuten letar i brevlådor numera.

Deaddrop verkar vara poppis, känner flera som säger att det funkat kanon.
Citera
2024-11-24, 19:35
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Och oavsett kryptering kan du ju aldrig veta vad de gör med den info du Skickar.

Tar de ditt namn och adress och copypastear till sitt kundlista.txt så hjälper inte det du gör

Tycker förvånansvärt ofta man läser om nätlangare som har "kundlistor". Varför ?
Och som inte bemödat sig att kryptera sina datorer eller nånting. Så polisen har kunnat knalla in och allt har varit öppet.

Det är ju inte så att de suttit i nån lya med adderade gallergrindar och krypterade burkar och redo att bryta strömmen. Nej det har varit riktiga slapptaskar.

Nä så så länge man inte har ett sätt att handla utan att uppge sitt eget namn och där överlämnandet är väl genomförda dead drops och man kan lita på att de sköter sin del av säkerheten låter jag hellre bli
Senast redigerad av st33r 2024-11-24 kl. 19:38.
Citera
2024-11-24, 19:38
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Och oavsett kryptering kan du ju aldrig veta vad de gör med den info du Skickar.

Tar de ditt namn och adress och copypastear till sitt kundlista.txt så hjälper inte det

Tycker förvånansvärt ofta man läser om nätlangare som har "kundlistor". Varför ?

Och som inte bemödat sig att kryptera sina datorer eller nånting.

Nej så länge man inte har ett sätt att handla utan att uppge sitt eget namn och där överlämnandet är väl genomförda dead drops och man kan lita på att de sköter sin del av säkerheten låter jag hellre bli

Fast detta var alltså själva flugsvampsidan. Inte säljarna som fanns på sidan. Kommer inte ihåg vilken version av flugsvamp det var. FS2 kanske? Det fanns en bock att kryssa i "autokrypt". Så skulle sidan kryptera namn, adress osv. Sedan när polisen haffade sidan så visade det sig att det spelade ingen som helst roll om man kryssat i bocken för kryptering. Sidan kryptera inte ett skit.
Citera
2024-11-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bliavmedsvampen
Deaddrop verkar vara poppis, känner flera som säger att det funkat kanon.

Sett det också

Lär funka bra, man får väl GPS koordinationer plus bild vad jag vet, det är bara ta sig dit och hoppas att det är gömt någorlunda bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in