Citat:
Jag blev dömd för ett brev med ca 50 gram cannabis redan kring 2008. Det fanns inget som bevisade transaktion eller att jag beställt försändelsen då jag postat kontanter för köpet. Brevet var adresserat till mig men det var allt.
Narkotikabrott har lägre bevisbörda än många andra brott, och de kommer döma dig på indicier för att det verkar rimligt att du beställt det. Särskilt om du har något i registret sen tidigare. Det funkar inte att bara neka, då det verkar helt orimligt att någon skulle skickat dig ett hekto tjack för skojs skull. De kommer påstå att du inte bevisat hur händelseförloppet skulle gått till på annat sätt och sen vips är du dömd för lite alla möjliga narkotikarelaterade brott.
Narkotikabrott har lägre bevisbörda än många andra brott, och de kommer döma dig på indicier för att det verkar rimligt att du beställt det. Särskilt om du har något i registret sen tidigare. Det funkar inte att bara neka, då det verkar helt orimligt att någon skulle skickat dig ett hekto tjack för skojs skull. De kommer påstå att du inte bevisat hur händelseförloppet skulle gått till på annat sätt och sen vips är du dömd för lite alla möjliga narkotikarelaterade brott.
Detta är rätt besvärligt för jag har en fd barndomsvän som har alla möjliga mentala problem och som vid iaf tre tillfällen sänt droger till min adress. De gångerna var de ofta lite hempressade piller som skramlade och något puller (affe förmodligen) utblandat med massa skit för att öka vikten. Misstänker att detta är något fucktardet gör när han har något när han har hypomaniska skov.
OK han sände mer när jag bodde hemma hos föräldrarna temporärt medan jag letade bostad (räknar inte med dem) eftersom han ville att min familj skulle hitta dem. Men så sent som i våras fick jag först två "posten/pålisen" har beslagtagit ett brev trots att jag inget beställt. Det var inte några problem så klart att ignorera de breven.
Det värsta är väl egentligen i mitt fall när posten inte tar hans skit för det är inget jag skulle våga röra (snubben är riktigt sjuk så vem vet om han hällt MDPV eller dylikt i skiten.
Han är förbannad för att jag inte stöttade honom efter att han stulit runt 10-15k från mig och helt fuckat ur. Så detta har varit hans sätt att hämnas.
Skulle inte förvåna mig om han försökt höra av sig till farbror blå för att anmäla mig eller dylikt, detta är en helt gränslös person. Iofs tror jag de har koll på honom så det kanske är lite långsökt.
Genom åren har det nog blivit nästan ett dussin av oönskade "knarkpaket". Sedan kan jag givetvis inte bevisa att det är detta psyko som ligger bakom men, tja de jag fått har varit postade från en mindre ort där denna bor (i husvagn, trash?).
Detta gör mig ibland rätt orolig för som du säger, det finns inte en chans att tex polis skulle tro på detta. Visst "erkände" han sitt "bus" (hans formulering) sist jag hade oturen att krocka på honom.
Tog ett minimalt smakprov en gång, verkade mest vara bank, det verkar hänga ihop med en gång mongot dök upp till en fest med "kokain" som visade sig vara mjöl, ingen annan använde men han försökte såklart pressa andra och lekte hög, tills jag "testa" och insåg att det var fucking vetemjöl. Han "nyktra till" svor att hämnas av någon anledning.
Drugs are bad m'kay.
Psychos are worse, m'kay.