2024-07-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconJihad
Jag blev dömd för ett brev med ca 50 gram cannabis redan kring 2008. Det fanns inget som bevisade transaktion eller att jag beställt försändelsen då jag postat kontanter för köpet. Brevet var adresserat till mig men det var allt.

Narkotikabrott har lägre bevisbörda än många andra brott, och de kommer döma dig på indicier för att det verkar rimligt att du beställt det. Särskilt om du har något i registret sen tidigare. Det funkar inte att bara neka, då det verkar helt orimligt att någon skulle skickat dig ett hekto tjack för skojs skull. De kommer påstå att du inte bevisat hur händelseförloppet skulle gått till på annat sätt och sen vips är du dömd för lite alla möjliga narkotikarelaterade brott.

Detta är rätt besvärligt för jag har en fd barndomsvän som har alla möjliga mentala problem och som vid iaf tre tillfällen sänt droger till min adress. De gångerna var de ofta lite hempressade piller som skramlade och något puller (affe förmodligen) utblandat med massa skit för att öka vikten. Misstänker att detta är något fucktardet gör när han har något när han har hypomaniska skov.

OK han sände mer när jag bodde hemma hos föräldrarna temporärt medan jag letade bostad (räknar inte med dem) eftersom han ville att min familj skulle hitta dem. Men så sent som i våras fick jag först två "posten/pålisen" har beslagtagit ett brev trots att jag inget beställt. Det var inte några problem så klart att ignorera de breven.

Det värsta är väl egentligen i mitt fall när posten inte tar hans skit för det är inget jag skulle våga röra (snubben är riktigt sjuk så vem vet om han hällt MDPV eller dylikt i skiten.

Han är förbannad för att jag inte stöttade honom efter att han stulit runt 10-15k från mig och helt fuckat ur. Så detta har varit hans sätt att hämnas.

Skulle inte förvåna mig om han försökt höra av sig till farbror blå för att anmäla mig eller dylikt, detta är en helt gränslös person. Iofs tror jag de har koll på honom så det kanske är lite långsökt.

Genom åren har det nog blivit nästan ett dussin av oönskade "knarkpaket". Sedan kan jag givetvis inte bevisa att det är detta psyko som ligger bakom men, tja de jag fått har varit postade från en mindre ort där denna bor (i husvagn, trash?).

Detta gör mig ibland rätt orolig för som du säger, det finns inte en chans att tex polis skulle tro på detta. Visst "erkände" han sitt "bus" (hans formulering) sist jag hade oturen att krocka på honom.

Tog ett minimalt smakprov en gång, verkade mest vara bank, det verkar hänga ihop med en gång mongot dök upp till en fest med "kokain" som visade sig vara mjöl, ingen annan använde men han försökte såklart pressa andra och lekte hög, tills jag "testa" och insåg att det var fucking vetemjöl. Han "nyktra till" svor att hämnas av någon anledning.

Drugs are bad m'kay.
Psychos are worse, m'kay.
Citera
2024-07-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Dom brukar fråga om man har någon/några fiender. Rimligtvis så är man medveten om man har någon som tycker illa om en och kan göra något sådant.
Det är däremot vanligare att någon beställer till en grannes brevlåda eller liknande.
Alla mäniskorn har folk som ogillar en. Inte rimligt.
Bara för det är osannolikt kan de inte sätta dit dig för det.
Kan dom bevisa köpet, visst
Gör de husis och hittar droger, visst
Begär de piss/ urin och du visar possessivt visst.
Men att de kommer ett brev i ditt namn med droger som innehåll utan något mer att gå på förutom att det " troligtvis " är du för du är " tidigare dömd ", nää
Finns målvakter av paket för en anledning, då dom inte kan sättas dit på rimliga grunder.
Citera
2024-07-26, 09:06
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Alla mäniskorn har folk som ogillar en. Inte rimligt.
Bara för det är osannolikt kan de inte sätta dit dig för det.
Kan dom bevisa köpet, visst
Gör de husis och hittar droger, visst
Begär de piss/ urin och du visar possessivt visst.
Men att de kommer ett brev i ditt namn med droger som innehåll utan något mer att gå på förutom att det " troligtvis " är du för du är " tidigare dömd ", nää
Finns målvakter av paket för en anledning, då dom inte kan sättas dit på rimliga grunder.

Ja så är det ju. Dom här utredarna träffar ju sådana här personer dagligen som dom förhör. Ne är det första gången man beställer och första gången man tänkt knarka så brukar det gå vägen. Hur många av dom som beställer är det första gången för?! Hur många klarar ett negativt drogprov om det blir ett hastigt förhör. Hur många klarar en husis utan att att dom hittar något knarkrelaterat?

Sedan händer det faktiskt att en del blir dömda även fast dom är oskyldiga. Fast i de flesta fall så går det nog resonera såhär. Att okej, man blev dömd på lite lösa grunder denna gång. Fast de övriga 1000 gånger man beställt så fanns det mer att gå på.
Citera
2024-07-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ja så är det ju. Dom här utredarna träffar ju sådana här personer dagligen som dom förhör. Ne är det första gången man beställer och första gången man tänkt knarka så brukar det gå vägen. Hur många av dom som beställer är det första gången för?! Hur många klarar ett negativt drogprov om det blir ett hastigt förhör. Hur många klarar en husis utan att att dom hittar något knarkrelaterat?

Sedan händer det faktiskt att en del blir dömda även fast dom är oskyldiga. Fast i de flesta fall så går det nog resonera såhär. Att okej, man blev dömd på lite lösa grunder denna gång. Fast de övriga 1000 gånger man beställt så fanns det mer att gå på.

Till 99,9 % så blir det varken husis eller piss på små mängder så skulle säga nästan alla.
Aldrig hört talas om någon som fått varken, sa bara att man inte klarar sig då OM det händer, men det händer aldrig.
Åter igen aldrig hört talas om någon som åkt på små mängder via posten som inte själva erkänt i förhör ( ja det finns folk som gör det )

1. Du kommer få brev om förhör
Alternativ 1. Då skiter du i brevet och låter utredningen rinna ut i sanden, du kommer få brev att utredningen är nerlagd på grund av brist på bevis
Alternativ 2. Du går på förhör och nekar, du kommer få brev att utredningen är nerlagd på grund av bevis

2. Alternativet som inte händer då vi inte lägger pengar eller resurser på mindre mängder knark
husis
Har du beställt en mängd som anses vara för försäljning.ja
Mängd som anses vara för egen bruk ? Nej

Alternativ 3. Du får brev hem att polisen har tagit ett paket, om du vill göra anspråk på det får du ringa polisen annars förstörs det

Dom som beställer är oftas sånna som har tid att vänta , dvs inte dagliga användare. Så många hade nog klara sig

Är du själv polis och försöker skrämma folk från att beställa ?
Ta gärna fram fall där folk blivit dömda på grunderna du påstår
Senast redigerad av Superburkeen 2024-07-26 kl. 10:10.
Citera
2024-07-26, 10:04
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Till 99,9 % så blir det varken husis eller piss på små mängder så skulle säga nästan alla.
Aldrig hört talas om någon som fått varken, sa bara att man inte klarar sig då OM det händer, men det händer aldrig.
Åter igen aldrig hört talas om någon som åkt på små mängder via posten som inte själva erkänt i förhör ( ja det finns folk som gör det )

1. Du kommer få brev om förhör
Alternativ 1. Då skiter du i brevet och låter utredningen rinna ut i sanden, du kommer få brev att utredningen är nerlagd på grund av brist på bevis
Alternativ 2. Du går på förhör och nekar, du kommer få brev att utredningen är nerlagd på grund av bevis

2. Alternativet som inte händer då vi inte lägger pengar eller reducer på mindre mängder knark
husis
Har du beställt en mängd som anses vara för försäljning.ja
Mängd som anses vara för egen bruk ? Nej

Dom som beställer är oftas sånna som har tid att vänta , dvs inte dagliga användare. Så många hade nog klara sig

Är du själv polis och försöker skrämma folk från att beställa ?
Ta gärna fram fall där folk blivit dömda på grunderna du påstår

Tack för att du upplyste mig om hur det gick till för dig själv. Fast så gick det inte alls till som du beskrev för mig. Då var det heller inte prioterat att få stopp på postorderknarket.
Citera
2024-07-26, 10:13
Medlem
Citat:
Tack för att du upplyste mig om hur det gick till för dig själv. Fast så gick det inte alls till som du beskrev för mig. Då var det heller inte prioterat att få stopp på postorderknarket.
Det är så det går till för alla
Det är så lagen funkar

Berätta gärna hur du lyckades bli dömd oskyldig utan bevis, dela med dig

Lagen ändras inte för att polisen har fått i uppdrag att stoppa mer knark som går genom posten
Senast redigerad av Superburkeen 2024-07-26 kl. 10:15.
Citera
2024-07-26, 12:57
Medlem
11 år bakom galler för både flugsvamp 2.0 och 3.0.
Värt?
Citera
2024-07-26, 14:09
Medlem
Har fått till det med en pgp key nu och de står att de lyckas att skapa ett konto men sen när jag ska testa logga in så fungerar det inte?
Citera
2024-07-26, 19:52
Medlem
Sålde ”Sickans Ketamin” – nu döms Isa Tunc, 37, till 8 års fängelse

https://www.aftonbladet.se/a/5EnKoW

Nästan tusen knarkköpare identifierade – nu går polisen vidare med anmälningar

https://www.aftonbladet.se/a/5BmbK1
Citera
2024-07-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Sålde ”Sickans Ketamin” – nu döms Isa Tunc, 37, till 8 års fängelse

https://www.aftonbladet.se/a/5EnKoW

Nästan tusen knarkköpare identifierade – nu går polisen vidare med anmälningar

https://www.aftonbladet.se/a/5BmbK1

typ 3 månader gamla nyheter eller nått
Citera
2024-07-26, 20:20
Medlem
1 månad. Jag ville mest uppmärksamma dom som kan komma att få påhälsning

Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
typ 3 månader gamla nyheter eller nått
Citera
2024-07-27, 01:06
Medlem
Har en fråga angående fs4 , om jag avbryter en beställning som inte är mottagen än av säljaren än då får jag ju tillbaka pengarna på flugsvamp men går det att föra tillbaka eller helt enkelt ta ut mina pengar jag har på flugsvamp , alltså föra över dom till en annan wallet än fs4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in