Citat:
Ursprungligen postat av
baconJihad
Jag blev dömd för ett brev med ca 50 gram cannabis redan kring 2008. Det fanns inget som bevisade transaktion eller att jag beställt försändelsen då jag postat kontanter för köpet. Brevet var adresserat till mig men det var allt.
Narkotikabrott har lägre bevisbörda än många andra brott, och de kommer döma dig på indicier för att det verkar rimligt att du beställt det. Särskilt om du har något i registret sen tidigare. Det funkar inte att bara neka, då det verkar helt orimligt att någon skulle skickat dig ett hekto tjack för skojs skull. De kommer påstå att du inte bevisat hur händelseförloppet skulle gått till på annat sätt och sen vips är du dömd för lite alla möjliga narkotikarelaterade brott.
Anledning att skicka till någon annan skulle tex vara att man inte gillar den personen och man försöker sätta dit / förstöra för personen.
Hur ska de lyckas döma någon för det?
Så om en person jag inte gillar som jag vet har ringa narkotika i registret, så beställer jag en liten mängd narkotika till han när jag vet att dom har rassia på postcentralen så det nästan garanterat åker fast.
Så enligt dig med detta händelseförlopp så kommer personen jag beställa till bli straffad?
Bra att veta om någon har en boende twist med barn och andra partnern vill ha full vårdnad