Citat:
Ursprungligen postat av
Illuzionz
Och man ska bara stämma av adressen så den är samma och inget mer? Då vet jag inte vad som är fel i så fall.
Till en annan fråga. Om jag ska föra över btc, är det lugnt att föra över direkt från där jag köpt dem, tex Revolut eller Kraken till säljaren eller bör de stanna nånstans på vägen för att sen skickas vidare? Vad rekommenderas? Längesen jag grävde ner mig i denna djungel.
1. Archetyp använder bara Monero. Ser att enligt ditt tidigare inlägg innan det jag citerat så nämner du Archetyp, så utgår från att det är där du ska föra över pengar till.
2. Nej för helvete!!! NEJ NEJ NEJ!!! Du ska ALDRIG föra över direkt från en exchange till en DNM. ALDRIG!!!
För alltid över till en PRIVAT plånbok först, annars kommer du med största sannolikhet bli bannad av den exchange du köpt från ifall du för över direkt till en DNM. NÄR Du blir bannad är en tidsfråga. Kan ta en dag, kan ta några veckor.
En populär plånbok du kan använda är "Cakewallet" då den stödjer massor med crypto-valutor. I appen så skapar du en individuell plånbok för den krypto du vill använda. Det finns dock massor med crypto-wallets, så välj den du känner för att använda. Jag använder själv Cakewallet för den är så simpel att använda, men ändå kommer med så många bra funktioner.
DNM = Darknetmarket... har en känsla av att jag måste förtydliga detta för dig.
Om du redan köpt bitcoin men vill handla från Archetyp så kan du enkelt konvertera BTC till XMR. Cakewallet har denna funktion inbyggd, men vill du göra det manuellt så kan du använda "ChangeNOW". Har själv använt ChangeNOW vid de få tillfällena Cakewallet strulat.
https://changenow.io/
EDIT:
Via "Operation Hydra" fann polisen massor med insättningsadresser hos Flugsvamp 3.
För att undvika att du blir bannad, ifall polisen har lyckats hitta en ny metod för att hitta insättningsadresser hos andra DNM's, så ska du ALLTID först föra över till en PRIVAT plånbok först.
XMR (monero) kan inte spåras. Däremot så måste du ju ange en insättningsadress hos de exchanges du handlar hos, och om du använder en insättningsadress som associeras med en DNM så lär du bli både polisanmäld och avstängd, eftersom du anger insättningsadressen på din exchange's sida.