2024-02-03, 19:26
Medlem
FredochFrids avatar
Förstår inte varför säljare inte försökt upprätta (sken)avtal med Early Bird. Då är det helt andra företag än Postnord som hanterar grejerna och distribuerar + att leverans och hantering sker nattetid. Visst, kanske skummare människor än postnords brevbärare i vissa fall, men stölder skulle märkas snabbt - har inte hört talas om att några Early Bird-bud fulat sig, de allra flesta vill nog bara göra ett bra jobb utan att snoka som fallet säkert är på Pn också. Man kan ju regga ett tillsynes vitt företag som fasad för avtalet, tänker jag. Detta sker kanske i det tysta redan, kudos till de säljarna isf.
Citera
2024-02-03, 22:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Förstår inte varför säljare inte försökt upprätta (sken)avtal med Early Bird. Då är det helt andra företag än Postnord som hanterar grejerna och distribuerar + att leverans och hantering sker nattetid. Visst, kanske skummare människor än postnords brevbärare i vissa fall, men stölder skulle märkas snabbt - har inte hört talas om att några Early Bird-bud fulat sig, de allra flesta vill nog bara göra ett bra jobb utan att snoka som fallet säkert är på Pn också. Man kan ju regga ett tillsynes vitt företag som fasad för avtalet, tänker jag. Detta sker kanske i det tysta redan, kudos till de säljarna isf.

Det är ju svårt att upprätta avtal i detta byråkratiska land utan personuppgiffter. Gissningsvis jobbar early bird mot företag, och företagen ska ha underlag och nummer och du som upprättar avtalet ska ha id och sånt - och all betalning sköts med vanliga banköverföringar , inte med kontanter i kuvert eller bitcoins. Och som säljare skickar du ju inte ett brev utan hundratals, tusentals. Så att hålla ett sånt projekt uppe med hjälp av falska id-kort och målvakter och så vidare är väl som att bygga ett 100 våningar korthus , troligtvis omöjligt. Och det faller ihop väldigt lätt.

Däremot skulle det vara fett med nån sorts dead drops. Något som inte kommer att gå att få till varje håla förstås men kanske att man får åka till närmsta större stad och plocka upp det nånstans.
Senast redigerad av st33r 2024-02-03 kl. 22:17.
Citera
2024-02-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Däremot skulle det vara fett med nån sorts dead drops. Något som inte kommer att gå att få till varje håla förstås men kanske att man får åka till närmsta större stad och plocka upp det nånstans.
Deaddrops förekommer redan på vissa platser av vissa säljare. Men jag skulle vara skeptisk till de. De sitter inte generar nya koordinater för varje beställning så sannolikheten att du får en unik plats är obefintlig. Vendorn kan påstå att de är hur kreativa som helst. Det är omöjligt för köparen att bekräfta det.
Citera
2024-02-04, 01:21
Medlem
Kan nån förklara vad third birthday står för på AT market

När jag kollar registreringsdatum vs dagens så blir det ju inte tre år på många utav medlemmarna.

Tack ifall nån kan stilla mitt "vill veta tankarna"
Har försökt att både googla och kolla i AT forumet..
Citera
2024-02-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacuzzi0
nu kanske man borde sätta press på vendors för och förbättra stealthen, bättre stealth ger ju mer utrymme att den inte blir upptäckt

Ja tillexempel börja använda sig av välkända internet butikernas utseende på brevet. Exempelvis apoteas. Cdon, Apohem osv.
Alltså när en postanställd ser apoteas färgglada förpackning/brev så är det inget man lägger märke till.
Citera
2024-02-04, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Det här är nyheter för mig. Behöver man byta lösenord om man använt luffarns länkar?

Tror folk bara vill smutskasta Luffarn och skrämmas. Det ju just luffsrn som år efter år har tillgodosett rätt info på FS 1,2,3,4 SEN ATM.

Nu sitter folk och snackar skit. Kan tänka mig att de själva har suttit med skakiga händer försökt hitta genom dimman en fungerande onion länk till diverse sidor.. tror nästan att de t.o.m hade smakat på luffarns Frukost korv av ren glädje där luffarn ännu en gång bidrog till personens överlevnad

Kerp up the good work luffarn.

// kram
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
Extremeflys avatar
Är det färre vendors på marknaden nu efter tillslagen? Tycker själv de verkar vara betydande mindre säljare där ute nu.
Citera
2024-02-04, 16:40
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Ja tillexempel börja använda sig av välkända internet butikernas utseende på brevet. Exempelvis apoteas. Cdon, Apohem osv.
Alltså när en postanställd ser apoteas färgglada förpackning/brev så är det inget man lägger märke till.

Jo dom hade stuckit ut extremt mycket. Apotea tex postar inte sina försändelser i postlådor. Företag har oftast företagsavtal och sitter inte och slickar frimärken. Skulle ett sådant paket dyka upp i en postlåda med ett frimärke och hamna i den brevsorteringen. Jadu.!
Citera
2024-02-04, 16:42
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Jo dom hade stuckit ut extremt mycket. Apotea tex postar inte sina försändelser i postlådor. Företag har oftast företagsavtal och sitter inte och slickar frimärken. Skulle ett sådant paket dyka upp i en postlåda med ett frimärke och hamna i den brevsorteringen. Jadu.!

Det finns nog andra vägar att gå.
Har man handlat av någon seriös vendor så vet man.

Bruna kuvert och falska frimärken....
Citera
2024-02-04, 16:46
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är det färre vendors på marknaden nu efter tillslagen? Tycker själv de verkar vara betydande mindre säljare där ute nu.

Ja det är färre vendors nu men vet ej om det har något överhuvudtaget med tillslagen att göra av deras försändelser. Vad jag hört så har inte någon säljare på nuvarande flugsvamp 4.0 blivit arresterad.

Men det verkar som säljare som deras kunder ej fått sina ordrar har gått under jorden efter vissa haft sjukt höga dispyter i procent. Sen kommer dom tillbaka med ett clean slate så att säga. Vet inte hur det där fungerar om alla dispyter en säljare har går automatiskt bort efter en tid av inaktivitet?
Citera
2024-02-04, 16:48
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det finns nog andra vägar att gå.
Har man handlat av någon seriös vendor så vet man.

Bruna kuvert och falska frimärken....

Gör det säkert. Jag är rätt säker på att dom använder flera metoder för ta brev. Tex. någon scanner med AI funktioner för att sortera ut brev och inte bara hundar eller okulärt som en del tror. Dom kommer bli bättre och bättre på ta brev.

Själv lämna jag Darknet för längesedan. Tillbaka till gatan och cash för min del dom få tillfällen jag vill ha knarkhasch. Det är både billigare, smidigare och får bättre grejer gentemot vad jag fick betala och vad jag fick på Darknet innan jag sluta använda det. Ibörjan var det grymt bra sedan kom dekadensen.
Citera
2024-02-04, 16:55
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Gör det säkert. Jag är rätt säker på att dom använder flera metoder för ta brev. Tex. någon scanner med AI funktioner för att sortera ut brev och inte bara hundar eller okulärt som en del tror. Dom kommer bli bättre och bättre på ta brev.

Själv lämna jag Darknet för längesedan. Tillbaka till gatan och cash för min del dom få tillfällen jag vill ha knarkhasch. Det är både billigare, smidigare och får bättre grejer gentemot vad jag fick betala och vad jag fick på Darknet innan jag sluta använda det. Ibörjan var det grymt bra sedan kom dekadensen.

Ja det märks att du lämnade Darknet för många år sedan, du har verkligen ingen koll alls.

AI? Vad yrar du om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in