Citat:
Ursprungligen postat av
Xindrlark
Det här är nyheter för mig. Behöver man byta lösenord om man använt luffarns länkar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sickhash
Bättre fråga: litar du på 'luffarn.com'?
Citat:
Ursprungligen postat av
Extremefly
Jag har alltid kört hans länkar aldrig haft problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xindrlark
Det här är nyheter för mig. Behöver man byta lösenord om man använt luffarns länkar?
Jag tror inte att luffarn phisar. Han tjänar bra nog med referrals utan att göra något tekniskt olagligt.
EN polare har ett större problem med hela det där.
Han hade samma uttagskod som på FS4 och ARCH.
Han använde inte luffarns länk för att registrera.
Han har
aldrig använt sin uttagskod på archetype, ifall han skulle råka använda en phished länk så är den största skadan de kan göra att avbryta hans beställning och göra en ny.
Vilket han kan avbryta, byta lösen, kanske förlora en tusenlapp. För utan utaggskod så kan de antingen köpa till sig sjävla eller köra FE till en egen vendor.
Men inte ta ut!
Däremot har FS4 verkar röda sen de öppnade. De hade vendors som öppnade, sket i att skicka, FS4 gav rätt till dessa fakers på direkten. Sen försvann vendorn. De bytte bitcoin-adress till insättning. Så man skickar lite mer, fel adress, man säger till "admin" på direkten. "Som inte sparar nycklar"
En månad ser han hur den insättningen flyttar sig ändå. De vägrade ändå att debitera de insuttna pengarna. Han klippte då med FS4 och höll sig till Ach. 1-2 år sen nu. Minst.
Flugsvamp 4 har alltid varit skitröda. Och förstår inte hur folk kan fortsätta använda sidan.
Men iaf. Nu när FS4 har en ägare som är åtalad så tog någon ut par tusen kronor från hans ARCH-konto.
De tog tom ut några hundra, såg att han hade en dispyt, så satte tillbaka lika mycket, sen rensade de hela kontot.
Så jag skulle snarare rekommendera alla att använda en äkta länk till archtype. Sen om ni ens misstänker att ni använt samma eller snarliknande lösenord på FS4 som på ARCH så
BYT ALLA LÖSENORD PÅ DIREKTEN.
Använd inte FS4. För vet två personer som blivit blåsta och/eller förlorat sina konton. Till "Phising". Och enda kopplingen är FS4.
En sida som använt ett känt namn för att fucka med sina kunder sen dag ett.