2024-02-04, 16:56
Medlem
st33rs avatar
Undrar om vissa av de som mest aggressivt påstår att det är ingen fara , det är bara fejk allt, alla nojar blabla är såna som har ekonomiska intressen av att folk ska beställa , typ säljare? Tycker de som kör den linjen ofta går på lite väl hårt..

Iaf var det min erfarenhet på tiden då Flugforum var enda stället man kunde diskutera sånt här (på Fs3-tiden. Då var det av nån anledning lite tabu att snacka om sånt på Flashback). På Flugforum blev man angripen som paranoid eller lögnare om man haft dåliga erfarenheter i stil med beslag. En kultur som låg i säljarnas intressen.

Skulle säga att risken fortfarande är relativt låg , men att den är större än för 6 år sen då den var i princip obefintlig.
Citera
2024-02-04, 17:00
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja det märks att du lämnade Darknet för många år sedan, du har verkligen ingen koll alls.

AI? Vad yrar du om...

När det kommer till just posthantering inom och in till riket har jag riktigt bra koll. Fast Darknet, vad har förändrats sedan jag lämna det?! Berätta för mig.

Är konceptet totalt förändrat från att växla till krypto, använd tor, beställ och du får ett brev i lådan?!
Citera
2024-02-04, 17:03
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Deaddrops förekommer redan på vissa platser av vissa säljare. Men jag skulle vara skeptisk till de. De sitter inte generar nya koordinater för varje beställning så sannolikheten att du får en unik plats är obefintlig. Vendorn kan påstå att de är hur kreativa som helst. Det är omöjligt för köparen att bekräfta det.

Jo jag håller med, var inne på lite samma resonemang här.

De lowlifes som idag sköter postningen har jag svårt tro besitter den uppfinningsrikedomen , uppmärksamheten och hjärnverksamheten som skulle krävas för att det skulle funka .
Citera
2024-02-04, 17:05
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
När det kommer till just posthantering inom och in till riket har jag riktigt bra koll. Fast Darknet, vad har förändrats sedan jag lämna det?! Berätta för mig.

Är konceptet totalt förändrat från att växla till krypto, använd tor, beställ och du får ett brev i lådan?!

Står du själv och sorterar?
7 miljoner brev per dag, Postnord gick själv ut med att dom skulle behöva öka styrkan från 25 000 till 2500000 miljoner för att ha någon chans.

Men berätta, hur ska AI lösa detta?

Nej men om man har koll så ser man att vissa vendors aldrig får sina brev beslagtagna, hur det kommer sig lär vi aldrig veta.
Citera
2024-02-04, 17:12
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Står du själv och sorterar?
7 miljoner brev per dag, Postnord gick själv ut med att dom skulle behöva öka styrkan från 25 000 till 2500000 miljoner för att ha någon chans.

Men berätta, hur ska AI lösa detta?

Nej men om man har koll så ser man att vissa vendors aldrig får sina brev beslagtagna, hur det kommer sig lär vi aldrig veta.

Dom använder röntgen och det läses inte av manuellt som du förstår. Innan man började implementera AI funktioner och ML. Så var det inte så lätt att urskilja om det var legit eller inte. Det gjorde att kunde stanna upp flödet rejält. Därför användes det mest i tullen. Nu är dom ruggigt bra på sortera ut vad som är knark och inte knark och dom blir bättre för varje dag som går.

Sedan det med "bra stealth". Det fungerar några gånger tills det är upptäckt. Då måste säljaren byta stealth i princip för varje försändelse. Fantasin tar slut efter en vecka.
Citera
2024-02-04, 17:21
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Dom använder röntgen och det läses inte av manuellt som du förstår. Innan man började implementera AI funktioner och ML. Så var det inte så lätt att urskilja om det var legit eller inte. Det gjorde att kunde stanna upp flödet rejält. Därför användes det mest i tullen. Nu är dom ruggigt bra på sortera ut vad som är knark och inte knark och dom blir bättre för varje dag som går.

Sedan det med "bra stealth". Det fungerar några gånger tills det är upptäckt. Då måste säljaren byta stealth i princip för varje försändelse. Fantasin tar slut efter en vecka.

Men hur kommer det sig att majoriteten får sina brev om dom nu är så effektiva?

Använder någon falska frimärken och samma bruna kuvert så är det väl inte speciellt svårt att identifiera dom vid en insats.

Dom mängder dom gått ut med som beslagtogs skulle behövas göra dagligen plus lite till.
Citera
2024-02-04, 17:25
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Men hur kommer det sig att majoriteten får sina brev om dom nu är så effektiva?

Använder någon falska frimärken och samma bruna kuvert så är det väl inte speciellt svårt att identifiera dom vid en insats.

Dom mängder dom gått ut med som beslagtogs skulle behövas göra dagligen plus lite till.

För problemet är som du kan räkna ut att det skickas väldigt mycket legit också. En påse med talk eller en påse med koks?! Det är där ny teknik kommer in i bilden som slänger ihop så många variabler det går och använder bl.a tidigare fångster etc.

Man vill inte postflödet ska bromsas upp mer än nödvändigt.
Citera
2024-02-04, 18:28
Medlem
Citat:
Jo dom hade stuckit ut extremt mycket. Apotea tex postar inte sina försändelser i postlådor. Företag har oftast företagsavtal och sitter inte och slickar frimärken. Skulle ett sådant paket dyka upp i en postlåda med ett frimärke och hamna i den brevsorteringen. Jadu.!

Finns en vendor som använt sig av just sådan stealth I 3 månader (minst) dock inte lika välkänt företag som apotea och har knappt några disputes och orders kommer fram utan undantag för mig och andra så din teori att dom får byta stealth vid ett beslag eller att deras brev sticker ut väldigt mycket fallerar tyvärr.

Dock tvivlar jag inte på att det kan vara nya system på G som kan fucka darkweb hårt. Men dom finns inte än vilket är uppenbart
Senast redigerad av bongx 2024-02-04 kl. 18:34.
Citera
2024-02-04, 18:47
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Finns en vendor som använt sig av just sådan stealth I 3 månader (minst) dock inte lika välkänt företag som apotea och har knappt några disputes och orders kommer fram utan undantag för mig och andra så din teori att dom får byta stealth vid ett beslag eller att deras brev sticker ut väldigt mycket fallerar tyvärr.

Dock tvivlar jag inte på att det kan vara nya system på G som kan fucka darkweb hårt. Men dom finns inte än vilket är uppenbart

Va bra. Då har du och din langare löst nätknarkproblemet. Fantastiskt att sparka undan benen på staten som måste bli helt paffa av det idiotsäkra konceptet att tejpa ihop en gammal apoteakartong, frankera och fyll den med knark. Vad kan gå fel?!

Jag måste faktiskt medge att jag själv brukar använda gamla apoteakartonger när jag sålt något på typ tradera.
Senast redigerad av paskharen 2024-02-04 kl. 18:50.
Citera
2024-02-04, 18:53
Medlem
Citat:
Va bra. Då har du och din langare löst nätknarkproblemet. Fantastiskt att sparka undan benen på staten som måste bli helt paffa av det idiotsäkra konceptet att tejpa ihop en gammal apoteakartong, frankera och fyll den med knark. Vad kan gå fel?!

Jag måste faktiskt medge att jag själv brukar använda gamla apoteakartonger när jag sålt något på typ tradera.

Ingen skickar något i kartonger kompis, vet inte vad du fått för dig. Men fel har du!
Citera
2024-02-04, 23:09
Medlem
HattKatts avatar
Citat:
Det här är nyheter för mig. Behöver man byta lösenord om man använt luffarns länkar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sickhash
Bättre fråga: litar du på 'luffarn.com'?

Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag har alltid kört hans länkar aldrig haft problem.

Citat:
Det här är nyheter för mig. Behöver man byta lösenord om man använt luffarns länkar?

Jag tror inte att luffarn phisar. Han tjänar bra nog med referrals utan att göra något tekniskt olagligt.

EN polare har ett större problem med hela det där.

Han hade samma uttagskod som på FS4 och ARCH.

Han använde inte luffarns länk för att registrera.

Han har aldrig använt sin uttagskod på archetype, ifall han skulle råka använda en phished länk så är den största skadan de kan göra att avbryta hans beställning och göra en ny.

Vilket han kan avbryta, byta lösen, kanske förlora en tusenlapp. För utan utaggskod så kan de antingen köpa till sig sjävla eller köra FE till en egen vendor. Men inte ta ut!

Däremot har FS4 verkar röda sen de öppnade. De hade vendors som öppnade, sket i att skicka, FS4 gav rätt till dessa fakers på direkten. Sen försvann vendorn. De bytte bitcoin-adress till insättning. Så man skickar lite mer, fel adress, man säger till "admin" på direkten. "Som inte sparar nycklar"

En månad ser han hur den insättningen flyttar sig ändå. De vägrade ändå att debitera de insuttna pengarna. Han klippte då med FS4 och höll sig till Ach. 1-2 år sen nu. Minst.

Flugsvamp 4 har alltid varit skitröda. Och förstår inte hur folk kan fortsätta använda sidan.

Men iaf. Nu när FS4 har en ägare som är åtalad så tog någon ut par tusen kronor från hans ARCH-konto.

De tog tom ut några hundra, såg att han hade en dispyt, så satte tillbaka lika mycket, sen rensade de hela kontot.

Så jag skulle snarare rekommendera alla att använda en äkta länk till archtype. Sen om ni ens misstänker att ni använt samma eller snarliknande lösenord på FS4 som på ARCH så BYT ALLA LÖSENORD PÅ DIREKTEN.

Använd inte FS4. För vet två personer som blivit blåsta och/eller förlorat sina konton. Till "Phising". Och enda kopplingen är FS4.

En sida som använt ett känt namn för att fucka med sina kunder sen dag ett.
Citera
2024-02-05, 01:17
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HattKatt
Jag tror inte att luffarn phisar. Han tjänar bra nog med referrals utan att göra något tekniskt olagligt.

EN polare har ett större problem med hela det där.

Han hade samma uttagskod som på FS4 och ARCH.

Han använde inte luffarns länk för att registrera.

Han har aldrig använt sin uttagskod på archetype, ifall han skulle råka använda en phished länk så är den största skadan de kan göra att avbryta hans beställning och göra en ny.

Vilket han kan avbryta, byta lösen, kanske förlora en tusenlapp. För utan utaggskod så kan de antingen köpa till sig sjävla eller köra FE till en egen vendor. Men inte ta ut!

Däremot har FS4 verkar röda sen de öppnade. De hade vendors som öppnade, sket i att skicka, FS4 gav rätt till dessa fakers på direkten. Sen försvann vendorn. De bytte bitcoin-adress till insättning. Så man skickar lite mer, fel adress, man säger till "admin" på direkten. "Som inte sparar nycklar"

En månad ser han hur den insättningen flyttar sig ändå. De vägrade ändå att debitera de insuttna pengarna. Han klippte då med FS4 och höll sig till Ach. 1-2 år sen nu. Minst.

Flugsvamp 4 har alltid varit skitröda. Och förstår inte hur folk kan fortsätta använda sidan.

Men iaf. Nu när FS4 har en ägare som är åtalad så tog någon ut par tusen kronor från hans ARCH-konto.

De tog tom ut några hundra, såg att han hade en dispyt, så satte tillbaka lika mycket, sen rensade de hela kontot.

Så jag skulle snarare rekommendera alla att använda en äkta länk till archtype. Sen om ni ens misstänker att ni använt samma eller snarliknande lösenord på FS4 som på ARCH så BYT ALLA LÖSENORD PÅ DIREKTEN.

Använd inte FS4. För vet två personer som blivit blåsta och/eller förlorat sina konton. Till "Phising". Och enda kopplingen är FS4.

En sida som använt ett känt namn för att fucka med sina kunder sen dag ett.

Finns ett vis att använda den på, via dom som har 5,0.

Så tacka mig sen, arc är bättre ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in