2024-08-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
om du beställt regelbundet med flera beställningar i månaden senaste halvåret och inte fått något taget har du helt otrolig tur och det lär inte dröja innan det sker

Beställer man från en seriös säljare är chansen, trots nya postlagen, väldigt liten att de tar brevet.

Men visst, man kanske inte ska beställa flera gånger i månaden.
Citera
2024-08-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fl0bber
instämmer, polare beställde för inte sålänge sedan från utlandet för första gången och fick ett samtal direkt

Blir ett paket plockat av tullen så går de oftast direkt till åklagare med förfrågan om husrannsakan, vilket skiljer sig från hur postnord samarbetar med PM.

Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Testade precis och jag kommer in.
Jag använder dock en sparad länk, inte archetyp.cc om det är vad du gjort.

Kan vara bra att någon postar följande uppdatering från ASNT rörande archetyp.cc:

NOTERA!!!
I citatet ovan så finns det 5st olika .onion-adresser.
Dessa är äkta och jag har själv satt dessa som bokmärken.

De som inte litar på mig finner annars citatet ovan från ASNT på archetyps forum, under följande:

Forum -> Announcements -> Archetyp.cc got nullrouted
Du tycks inte riktigt ha förstått poängen med PGP.
Senast redigerad av tottootoot 2024-08-13 kl. 21:47.
Citera
2024-08-13, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Testade precis och jag kommer in.
Jag använder dock en sparad länk, inte archetyp.cc om det är vad du gjort.

Kan vara bra att någon postar följande uppdatering från ASNT rörande archetyp.cc:

NOTERA!!!
I citatet ovan så finns det 5st olika .onion-adresser.
Dessa är äkta och jag har själv satt dessa som bokmärken.

De som inte litar på mig finner annars citatet ovan från ASNT på archetyps forum, under följande:

Forum -> Announcements -> Archetyp.cc got nullrouted

Eller så använder man sin egen privata mirror som man hittar i Inställningar/Settings inne på sitt Archetyp konto. Den uppdateras/ändras även automatiskt beroende på hur många slutförda ordrar man har. Säkrare än så går det inte att bli.
Citera
2024-08-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Asså blir ändå målvakt så det är ingenting jag skulle åka på, sen kan vem som helst beställa droger i ditt namn så är det bara att neka...
Det är säkert en anledning som går att dra under ett telefonförhör om ett brev plockas inrikes, då misstanken rör "Försök till narkotikabrott" alternativt "Ringa narkotikabrott".
Tar tullen däremot ett brev, så blir helt plötsligt misstankarna istället "narkotikabrott (ringa eller av normalgraden)" och "smuggling". Mycket svårare att komma undan de misstankarna och mycket större risk att få husrannsakan då straffvärdet är mycket högre på de brotten.

Men i slutändan så är det ju såklart fritt för vem som helst att göra som man själv vill, och vill man beställa från utlandet så får man ju självklart prova! Men man bör åtminstone ägna en tanke på att tullen har mycket hårdare kontroll, bättre förutsättningar för att hitta misstänkta paket och att man riskerar fler (och hårdare) brottsmisstankar OM det fastnar
Citera
2024-08-13, 23:56
Medlem
Jaha, det är deaddrops som gäller.. suger att flugsvamp har sånt jävla dåligt utbud när det kommer till benzo. Man ska behöva ta sig från en små stad till en förort i Sthlm för Benzo. Det va bättre tider förut när typ för 400 spänn fick man hem 10 kartor ikto. Och det kom som det ska. Suck…
Citera
2024-08-14, 22:28
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
hur fan ska man kunna ta sig in på archen nu utan archetyp.cc? Kan ju inte lita på random länkar liksom.
Citera
2024-08-14, 22:31
Medlem
Hej. Jag gjorde som många sa tidigare. Satt in pengar på Revolut. Växla dom till euro sen skicka dom direkt till kraken, sen från kraken till fs. Satt in 150 kr och slutade upp med typ 60 spänn på flugsvamp. Är det så enkelt att jag satt in en för låg summa, det var därför avgifterna spelade sån stor roll. Om jag sätter in en 1500, kommer jag då sluta upp med 600 spänn då? Då är ju alla fulla med skiten som säger att bästa metoden det jag skrev där uppe. Eller blir det mkt billigare om man sätter in större summa? / efterbliven person
Citera
2024-08-14, 23:47
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synklysen
Hej. Jag gjorde som många sa tidigare. Satt in pengar på Revolut. Växla dom till euro sen skicka dom direkt till kraken, sen från kraken till fs. Satt in 150 kr och slutade upp med typ 60 spänn på flugsvamp. Är det så enkelt att jag satt in en för låg summa, det var därför avgifterna spelade sån stor roll. Om jag sätter in en 1500, kommer jag då sluta upp med 600 spänn då? Då är ju alla fulla med skiten som säger att bästa metoden det jag skrev där uppe. Eller blir det mkt billigare om man sätter in större summa? / efterbliven person

Ingen aning om varför du blev av med så mycket men satte du in direkt från kraken till FS lär du snart bli bannad från kraken. Du ska alltid föra över till egen plånbok först innan du skickar vidare till darknet marknader.

Använder också kraken men inte FS utan archetyp och där kostade det ca 5kr totalt i överföringskostnader senast jag förde över 500kr med metoden Revolut-Kraken-egen plånbok-Arch. Dock med Monero och inte bitcoin men vad jag vet så tar inte Kraken så mycket i avgift för bitcoin heller.
Citera
2024-08-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Ingen aning om varför du blev av med så mycket men satte du in direkt från kraken till FS lär du snart bli bannad från kraken. Du ska alltid föra över till egen plånbok först innan du skickar vidare till darknet marknader.

Använder också kraken men inte FS utan archetyp och där kostade det ca 5kr totalt i överföringskostnader senast jag förde över 500kr med metoden Revolut-Kraken-egen plånbok-Arch. Dock med Monero och inte bitcoin men vad jag vet så tar inte Kraken så mycket i avgift för bitcoin heller.

Hmmm såg nu att jag hade köpte bitcoin från sek istället för euro. Och då var det en avgift på 20 kr. Och sen när jag skickade bitcoinen till fs så var det en avgift på 48 kr. Så det är alltså gratis och skicka till sin egna plånbok? Nån ängel som kan lösa upp det här åt mig. Mvh /retard
Citera
2024-08-15, 01:20
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synklysen
Hmmm såg nu att jag hade köpte bitcoin från sek istället för euro. Och då var det en avgift på 20 kr. Och sen när jag skickade bitcoinen till fs så var det en avgift på 48 kr. Så det är alltså gratis och skicka till sin egna plånbok? Nån ängel som kan lösa upp det här åt mig. Mvh /retard

Kraken tar en avgift för att skicka till den egna plånboken också och där måste bitcoin vara dyrare att skicka än monero gissar jag då jag aldrig betalat mer än några kronor för den överföringen, oavsett mängd.
Citera
2024-08-15, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antelife
Eller så använder man sin egen privata mirror som man hittar i Inställningar/Settings inne på sitt Archetyp konto. Den uppdateras/ändras även automatiskt beroende på hur många slutförda ordrar man har. Säkrare än så går det inte att bli.
Jo, använd er av PGP för att verifiera meddelanden innehållandes länkar från admin.
Säkrare än så blir det inte.
Citera
2024-08-15, 14:44
Medlem
När jag beställde från FS så betalade jag 300 extra för att få de extra "Stelth". Men vad är egentligen skillnaden? (det var från Mupparna på FS)

Och vad är egentligen skillnaden på vanligt brev och spårbart brev. Påverkar detta "Stelth" så något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in