Citat:
Tänk efter lite själv nu...
Vad innebär en exit-scam av en drogmarknad? Att ägaren bakom marknaden planerar att stänga ner marknaden och smita med så mycket insatta pengar som möjligt i samma veva från sina kunder och säljare.
VARFÖR skulle en drogmarknad UTANNONSERA att dom ska göra en EXIT-SCAM när det kallas "EXIT-SCAM" just för att dom drar med sina användares och säljares pengar som är kvar på sidan, alltså tillgängliga till marknadens ägares klåfingriga händer? Alla skulle ju för fan kuta till att ta upp pengarna så fort som möjligt, vilket gör att ägaren bakom sidan inte kan smita med lika mycket pengar...
Jag tror att jag vet vilka inlägg du menar (jag har läst alla inlägg i tråden och läser alla nya, men det är svårt att komma ihåg alla inlägg men har ett vagt minne av dessa inlägg några sidor bak).
Dessa inlägg är mest troligt bara skapade att lata knarkaräcklen som skriker EXIT-SCAM vid minsta problem.
Drogmarknader är konstant utsatta för DDoS-attacker vilket gör att dom inte alltid går att nå.
När FS inte går att komma åt (eftersom alla lata knarkare använder FS, iallafall FS4) så får en del panik eftersom dom är oroliga över att inte kunna köpa sitt älskade knark och kommer in i denna tråden frågar om det är en EXIT-SCAM på gång. Bara för att någon FRÅGAR ifall det är en EXIT-SCAM på gång så får andra panik och börjar spekulera att det är en EXIT-SCAM på gång, och så är vi i full rulle med spekulationer i tråden, bara för att någon timme/dag senare se inlägg från andra som säger att det går att logga in igen för att DDoS-attacken avtagit eller att admin gjort åtgärder för att underlätta trycket en DDoS-attack skapar för deras servrar...
Jag lovar dig, skulle FS eller Archetyp utföra en EXIT-SCAM så skulle det skapas 20-30 extra sidor i denna tråd på bara någon/några timmar och det skulle vara det enda som folk pratade om i tråden under flera dagar/veckor.
Eftersom du läste om detta på ett par sidor bakåt, och knappt någon sagt något mer om det sen dess så behöver du inte oroa dig.
Det är även för tidigt att börja prata om FS5 dessutom, även om en EXIT-SCAM hade utförts. Vi skulle nog behöva vänta flera dagar till veckor/någon månad innan ett alternativ dök upp.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-08-27 kl. 02:40.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-08-27 kl. 02:40.